WTOREK 06.04.2021r.
Temat tygodnia: Nasze podróże
Temat: Owoce egzotyczne
Witajcie!
1. Do dzisiejszego tematu wprowadzi nas piosenka, posłuchajcie 🙂
2. A teraz mam dla Was zagadki. Poproście rodziców o przeczytanie. W rozwiązaniu pomogą Wam obrazki.
a) Kwaśna jest tak niesłychanie,
żółte nosi wciąż ubranie.
Ma też w sobie witaminy,
na chorobę jedz… (cytryna)
b) W pomarańczową skórkę ubrana,
pachnie wspaniale, kiedy obrana.
Okrągła jest niczym piłeczka,
dojrzewa w promieniach słoneczka. (pomarańcza)
c) Owoc to długi i żółty cały.
Małpki na obiad zjeść by go chciały. (banan)
d) Jajowate i zielone,
a na skórce owłosione.
I choć kwaśne, minę krzywi,
jak najczęściej zjadaj… (kiwi)
3. Spójrzcie na poniższe ilustracje. Czy znacie te owoce? Jeśli nie, poproście rodziców o przeczytanie ich nazw.
Czy wiecie, jak się nazywają te owoce? Są to owoce egzotyczne, czyli takie, które nie rosną w naszym kraju, tylko w odległych bardzo słonecznych krajach.
4. Spójrzcie na poniższą ilustrację. Wskażcie paluszkiem, które owoce rosną w naszym kraju a które w egzotycznych krajach. Nazwijcie owoce. Policzcie, ile jest owoców egzotycznych?
5.Zabawa dydaktyczna
Waszym zadaniem jest posegregować owoce (połączyć linią) – na zielonej tacy umieścimy owoce egzotyczne, na niebieskiej owoce, które rosną w naszych polskich sadach.
6. Zabawa „Co to za owoc”
Rodzic przygotowuje różne owoce (cytrynę, banana, kiwi, pomarańcz, mandarynki), następnie zasłania dziecku oczy. Podaje owoc do skosztowania. Zadaniem dziecka jest rozpoznać za pomocą smaku – co to za owoc.
Owoce egzotyczne są niewyczerpaną paletą smaków, kształtów i barw. Warto smakować to czego nie znamy. Zachęcam Was do spróbowania choć jednego nieznanego wam owocu egzotycznego, który można kupić w naszych sklepach.
7. Zachęcam do wykonania poniższych karty pracy 🙂
Życzę miłego dnia, pozdrawiam 🙂 A.Mazurkiewicz
PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ
Ćwiczenia oddechowe.
Dziecko dmucha przez słomkę do przezroczystej butelki. Stara się znaleźć odpowiedź
na pytanie: Czy butelka jest pusta? Rodzic wyjaśnia dziecku, że w środku butelki
znajduje się niewidoczne dla nas powietrze.
We dwoje raźniej
Zabawa w parze. Rozkładamy na podłodze duże klocki. Następnie wiążemy sobie i dziecku nogi używając skakanki, tak żebyśmy mogli wspólnymi siłami wykonać slalom wśród klocków i wrócić na swoje miejsce.
MASAŻYK Lewa-prawa
Posmaruję prawą nogę, żeby poszła w długą drogę (masujemy nóżkę),
nakremuję lewą nogę, bo na jednej iść nie mogę (masujemy drugą nóżkę).
Twoją małą, prawą nóżkę wnet położę na poduszkę (kładziemy nóżkę na bok),
a dla twojej lewej nóżki mam masażyk na paluszki.
Pomasuję ci paluszki u twej małej, lewej nóżki (masujemy paluszki dziecka).
Prawa nóżka też je ma. Kto je pomasuje? Ja! (zmieniamy nóżkę)
ZABAWY NA ŚWIEŻYM POWIETRZU
Spacer, zabawa w ogrodzie. Rozmowa o dostrzeżonych zmianach w otoczeniu.
Zabawy z piłką.
CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Wdrażanie dziecka do samodzielnego posługiwania się chusteczką do nosa.
DOBREJ ZABAWY 🙂