WTOREK 06. 04. 2021 r
Temat : W gospodarstwie
Witajcie kochane ,,Żabki”. Mam nadzieję, że Święta Wielkanocne spędziłyście w zdrowiu, spokoju, w miłej atmosferze w gronie ukochanych osób. Dziękuję bardzo za przesłane życzenia- sprawiły mi one dużo radości:)
1.Posłuchajcie wierszyka o zwierzętach gospodarskich ,,Julek w zagrodzie wujka Józia” wykorzystując poniższy link
https://www.youtube.com/watch?v=Jkgfw4yox4U
2.Rozmowa dotycząca treści wiersza:
– Kto jest bohaterem wiersza?;
– Co od rana robił Julek w zagrodzie wujka Józia?;
– Jak myślicie, gdzie mieszka wujek Józio?
3. „Na wiejskim podwórku” – omówienie ilustracji przedstawiającej wiejskie podwórko:
– Jakie zwierzęta można spotkać na wiejskim podwórku?;
– Jak wyglądają te zwierzęta?;
– Które zwierzęta mają dwie, a które cztery nogi?;
– Które mają rogi?;
– Jak poruszają się ptaki?; A jak inne zwierzęta?;
– Jakie zwierzęta żyjące na wiejskim podwórku można spotkać w mieście?;
– Kto dba o zwierzęta mieszkające na wiejskim podwórku?;
– Jak wygląda praca gospodarza?
Na podstawie własnych doświadczeń dzieci mogą opowiadać o pracy w gospodarstwie, o codziennych obowiązkach gospodarzy.
4. „Zwierzęta z wiejskiego podwórka” – zagadki słuchowe. Włączcie proszę nagranie, na którym znajdują się głosy zwierząt z gospodarstwa. Waszym zadaniem jest rozpoznać zwierzęta po głosie i nazwać je.
Odgłosy zwierząt na wsi | Odgłosy zwierząt domowych dla dzieci
https://www.youtube.com/watch?v=hNSYN4ZHMOU
5. Spróbujcie po obejrzeniu filmiku zabawić się z Rodzicem w ćwiczenie „Jakie to zwierzę?”. Osoba, która zaczyna wypowiada nazwy zwierząt sylabami, a dziecko podaje pełną nazwę (np. ku-ra – kura, kro-wa – krowa itd.). Dodatkowo naśladujcie odgłosy, jakie wydają dane zwierzęta🙂
6. To teraz czas na rozwiązywanie zagadek. Po rozwiązaniu zagadki wskaż obrazek, który jest odpowiedzią na zagadkę 🙂
Kolorowe ma piórka,
woła: kukuryku
i mieszka z kurami w kurniku. (kogut)
Wieczorem odpoczywa w stajni,
bo od wielu dni
ciężko pracuje
na swojej wsi. (koń)
Mieszka w chlewiku
i głośno kwiczy: kwiku, kwiku. (świnia)
Znosi jajka
i, choć nie szczerozłote,
to właśnie do niej idziesz,
gdy na jajecznicę masz ochotę. (kura)
To od niej mamy mleko,
i choć do pięknej jej daleko,
to nie tylko liczne łaty to sprawiają,
że gospodarze duży pożytek z niej mają. (krowa)7. Zabawa orientacyjno-porządkowa. „Zwierzęta do domów” –”Dzieci przygotowują sobie obręcze oraz postacie psów bądź inne zwierzęta. Na hasło rodzica ,, zwierzęta do domów!” – dzieci jak najszybciej układają odpowiednią ilość zwierząt wskazaną przez rodzica.
8 . „Dopowiedz i zrób” – zabawa z rymami. Rodzic mówi zdania, których zakończenia (słowa do rymu) dopowiadają dzieci. Dzieci wykonują czynność, o której jest mowa w zdaniu.
Powiedz: prosię i podrap się po … /nosie/.
Powiedz: koń i wyciągnij do mnie… /dłoń/.
Powiedz: krowy i dotknij palcem … /głowy/.
Powiedz: króliczki i nadmij … /policzki/.
Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem … /brzuszka/.
Powiedz: psy i klaśnij raz, dwa, … /trzy/.Udanej zabawy! Do usłyszenia w środę🙂. Pozdrawiam serdecznie. Dorota Marczak
PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ
Ćwiczenia oddechowe.
Dziecko dmucha przez słomkę do przezroczystej butelki. Stara się znaleźć odpowiedź
na pytanie: Czy butelka jest pusta? Rodzic wyjaśnia dziecku, że w środku butelki
znajduje się niewidoczne dla nas powietrze.
We dwoje raźniej
Zabawa w parze. Rozkładamy na podłodze duże klocki. Następnie wiążemy sobie i dziecku nogi używając skakanki, tak żebyśmy mogli wspólnymi siłami wykonać slalom wśród klocków i wrócić na swoje miejsce.
MASAŻYK Lewa-prawa
Posmaruję prawą nogę, żeby poszła w długą drogę (masujemy nóżkę),
nakremuję lewą nogę, bo na jednej iść nie mogę (masujemy drugą nóżkę).
Twoją małą, prawą nóżkę wnet położę na poduszkę (kładziemy nóżkę na bok),
a dla twojej lewej nóżki mam masażyk na paluszki.
Pomasuję ci paluszki u twej małej, lewej nóżki (masujemy paluszki dziecka).
Prawa nóżka też je ma. Kto je pomasuje? Ja! (zmieniamy nóżkę)
ZABAWY NA ŚWIEŻYM POWIETRZU
Spacer, zabawa w ogrodzie. Rozmowa o dostrzeżonych zmianach w otoczeniu.
Zabawy z piłką.
CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Wdrażanie dziecka do samodzielnego posługiwania się chusteczką do nosa.