AstronautaŚroda 7.04 2021

Temat: Jak zostać astronautą? Zabawy z literą P,p.

Witam Was w ten kolejny dzień naszych zdalnych zajęć. Bardzo dziękuję Wam za przesyłane zdjęcia wykonanych przez Was zadań i prac. Jestem z Was bardzo, bardzo dumna. Postaram się przybliżyć dzisiaj Wam zawód ASTRONAUTY,  oraz pobawimy się dziś z literą P i p.

LOT NA KSIĘŻYC
– opowieść ruchowa
Na początek zapraszam Was na wyjątkową wycieczkę. Chcielibyście polecieć na Księżyc?  Zatem nie ma na co czekać!

Wkładamy kombinezon (wykonujemy ruch suwaka sz, sz, sz…),

zakładamy specjalne buty (tup, tup)

i specjalne okulary (można ubrać okulary przeciwsłoneczne).

Nakładamy na głowę hełm (bum),

na ręce rękawice (szu, szu).

Idziemy do rakiety (tup, tup, tup),

otwieramy właz do rakiety (klaskanie językiem).

Wskakujemy do środka (hop).

Zamykamy właz (klaskanie językiem).

Siadamy na fotelu (siup). Zapinamy pasy (klap).

Odpalamy silniki (trzy, dwa, jeden- parskanie wargami).

Rakieta gotowa do startu…

Mama nadzieję, że spodobała Wam się zabawa i podróż w kosmos. Podzielcie teraz  na głoski słowa:
planety, ufoludek, rakieta, kosmos

Super, teraz podzielcie  na sylaby słowa:
astronauta, księżyc, skafander, planety.
Ciekawa jestem czy potraficie znaleźć rymy do wyrazów:
spodek, księżyce, rakieta, astronauta, planety.

Tropimy głoskę „P”- zabawa słuchowa.
Spróbujcie wyszukać w pokoju lub w pomieszczeniu w jakim jesteście, przedmioty zwierzęta / owoce / warzywa, których nazwy zaczynają się głoską „p”. Czas na to, byśmy pobawili się właśnie z nową literą P, p. Czy wiecie jak wygląda ta litera?

Rysujemy paluszkiem po śladzie. Następnie rysujemy na plecach rodzica literę „P,p”. Możemy też wykorzystać kawałek sznurka, plastelinę i wykonać „P,p”.

W Waszych kartach pracy na str. 26-27 również znajdziecie karty i zadania z tą właśnie literą.  Czy  potraficie wskazać czym różni się wielka litera P od małej litery p, oraz gdzie skryła się litera p w wyrazie planeta, jak ma na imię dziewczynka? Jestem pewna, że na wszystkie te pytanie odpowiedzieliście przepięknie- prawidłowo.  Zachęcam Was również do tego by spróbować samodzielnie przeczytać, bądź z pomocą osoby dorosłej, znajdujące się sylaby i wyrazy na stronie 26, oraz do wykonania zadań na tej jak i na 27 stronie.

POWRÓĆMY TERAZ DO TEMATYKI ZWIĄZANEJ Z KOSMOSEM.

Zapraszam Was do gimnastyki buzi i języka.

Start rakiety Długie parskanie wargami
Rakieta okrąża ziemię Przy zamkniętej buzi przed zębami dzieci
zataczają koła.
Rakieta wylądowała na nieznanej planecie. Klaśnięcie językiem trzy razy
Rozmowa z ufoludkiem. Powtarzanie głosek krótko pppp, ffff, ddddd, tttt, tdtdtd

POZNAJCIE CIEKAWOSTKI NA TEMAT PRACY ASTRONAUTY

Aby astronauta mógł polecieć w kosmos musi być do tego odpowiednio przeszkolony i takie szkolenie trwa bardzo długo. W kosmosie astronauci muszą mieć specjalny kombinezon – skafander kosmiczny, który waży 120  kg.    Obejrzyjcie  fotografię  przedstawiającą  astronautę w skafandrze kosmicznym:

|,,Blisko i daleko” – zabawa orientacyjno – porządkowa. Uwaga teraz wy zamienicie się w astronautów podróżujących swoim pojazdem kosmicznym  – waszym zadaniem jest ostrożne bieganie po pokoju. Na hasło. Stop! – zatrzymujecie się i  mówicie, co znajduje się blisko Was, a co – daleko,  co po prawej a co po lewej stronie. Zabawę powtarzamy kilka razy.

„Podróż astronauty” – zabawy matematyczne. Zapraszam was teraz do wykonania kart pracy ze strony 28.


PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ 🙂
Zabawa bieżna Koniki.
Dziecko naśladuje ruchem konika, jednocześnie kląskając językiem. Konik szybko biega po łące, powo­li wspina się pod górkę i szybko zbiega z górki.
Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
Potrzebne lusterko dla dziecka. Rodzic demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kil­kakrotnie.
Jedziemy na wieś – dziecko naśladuje samochód jadący na wieś.
Konik – dziecko naśladuje kląskanie konika:
Krowa – dziecko naśladuje ruchy żucia, poruszając dynamicznie żuchwą.
Kot oblizuje się po wypiciu mleka – dziecko przesuwa językiem po górnej i po dolnej wardze, przy szeroko otwartej buzi.
Pies gonił kota i bardzo się zmęczył – dziecko wysuwa język na brodę i dyszy.
Świnka – dziecko wysuwa wargi mocno do przodu, naśladuje ryjek świnki.
Myszka bawi się w chowanego – dziecko wypycha policzki czubkiem języka od wewnętrznej strony: raz z jednej, raz z drugiej strony.
Miotła – dziecko naśladuje gospodarza zamiatającego podwórko, przesuwając język od jednego do drugiego kącika ust, przy szeroko otwartych wargach.
Zabawa ruchowa  Zwierzątka w gospodarstwie
Dziecko biega lub podskakuje w tempie wyklaskiwanym przez rodzica. Podczas przerwy zatrzymuje się i naśladuje zwierzątko, które wypowie R. (np.: krowę, owcę, kozę lub konia).
ZABAWY NA ŚWIEŻYM POWIETRZU
Zabawy z WIATREM z wykorzystaniem bibułek lub chustki.
CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Przypominamy dziecku o stosowaniu form grzecznościowych.

Miłej zabawy 🙂

Życzę Wam miłego dnia, pozdrawiam Was. Marta Ulichnowska