Temat: Co się dzieje na polu?

Witajcie Motylki! Dziś poznamy bliżej pracę rolnika i maszyny oraz narzędzia pomagające rolnikowi w pracy na polu.

1.Zabawa sensoryczna. Utrwalenie nazw prac wykonywanych przez rolnika.

rolnik rusza w pole- kroczymy palcami wzdłuż pleców dziecka

rolnik sieje  zboże –  delikatne uderzanie dziecka po plecach opuszkami palców

rolnik bronuje pole- drapanie palcami po plecach dziecka

wyrywanie chwastów – delikatne szczypanie po plecach

rolnik orze – ciągnięcie równoległych linii po plecach dziecka itp.

2. Teraz zapraszam do obejrzenia 2 filmików o pracy rolnika .Spróbuj zapamiętać nazwy maszyn i narzędzi rolniczych i kilka  ich wymienić.

3. Następne Wasze zadanie do wykonania to uzupełnienie naklejkami ilustracji w Kartach Pracy str.38 a  następnie pokolorowanie obrazków na dole tej strony.

4.„Posłuchaj i zrób to” – dyktando matematyczne w przestrzeni. Utrwalenie kierunków, przeliczanie liczebnikami porządkowymi w zakresie 8.
Rodzic prosi dzieci, aby wykonały wskazane czynności.  Dla ułatwienia dzieci mogą założyć na lewe ręce opaski. Rodzic mówi: Idziemy 8 kroków do przodu; Teraz 3 kroki w lewą stronę. Teraz 5 kroków do tyłu. Teraz 4 kroki w prawą stronę. Prawą ręką dotykamy lewego kolana. Lewym kolanem dotykamy ziemi. Prawym łokciem dotykamy lewego kolana itp.

5.„Traktor” – praca plastyczno-techniczna. Wytnij z pomocą kogoś dorosłego figury  pokazane na obrazku poniżej  czyli jeden trójkąt, trzy prostokąty, jeden kwadrat oraz dwa koła. Zwróć uwagę na różne wielkości figur. Nie mogą być takiej samej wielkości. Kolory figur możesz wybrać dowolnie. Przygotuj kartkę papieru, klej i nożyczki.

 

Propozycje aktywności dla dzieci z grupy II, 02.04.2020 – Przedszkole w Wilamowicach

Jeśli elementy masz gotowe, spróbuj  z nich wykonać traktor taki jak na obrazku poniżej.

Propozycje aktywności dla dzieci z grupy II, 02.04.2020 – Przedszkole w Wilamowicach

Nie zapomnijcie posprzątać miejsca pracy po jej zakończeniu!

6.„Taczki” – zabawa ruchowa.
Dzieci dobierają się parami z rodzicem lub domownikiem. Pierwsze dziecko przyjmuje pozycję klęku podpartego obiema rękami, druga osoba staje za nim i chwyta je za nogi – tak powstają taczki. Na sygnał rodzica dzieci chodzą z taczkami po całym pokoju. Następnie zamieniają się rolami w parach.

7.Skaczemy przez kałuże – zabawa ruchowa
Rozkładamy na dywanie gazety. Zadaniem dziecka jest poruszanie się tak, żeby nie wejść na gazetę. Na sygnał: skaczemy przez kałuże, dziecko przeskakuje przez gazety (obunóż, na jednej nodze, do przodu, do tyłu).

8. Ze względu na pogodę zachęcam do krótkiego spaceru po świeżym powietrzu.

Miłego dnia! Dorota Makles.