CZWARTEK  08.04.2021r.

Temat: Afrykańskie rytmy

Witajcie Zajączki 🙂 

1.Dzisiejsze zajęcia rozpoczniemy od zagadek słownych 🙂 Przypomnimy sobie, o jakich zwierzętach rozmawialiśmy wczoraj. Poproście rodziców o przeczytanie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. A teraz troszkę się pobawimy 🙂 Zaśpiewajcie piosenkę, którą dobrze znacie z przedszkola 😉 Możecie zaprosić do zabawy rodziców oraz rodzeństwo.

 

3. Posłuchajcie piosenki pt. „Dżungla”

„Dżungla, dżungla, taka wielka dżungla

Poplątane zwoje dzikich lian

Mieszka sobie w bambusowej chatce

Ambo Sambo wielkiej  dżungli pan.

Ref. Strusie mu się w pas  kłaniają

Małpy na gitarach grają

Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam

Ambo Sambo doskonale  znam go

Węża się nie boi ani lwa.

Dla swych dzikich, leśnych ulubieńców

w dłoni coś smacznego zawsze ma.

Ref. Strusie  mu się w pas kłaniają

Małpy na gitarach grają

Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam

 

Spróbujcie odpowiedzieć na poniższe pytania:

– Co to jest dżungla?

– Co się w niej znajduje?

– Kim jest Ambo Sambo i w czym mieszka?

– Co robią strusie i małpy?

– Kogo nie boi się Ambo Sambo?

– Dla kogo ma coś smacznego?

4. Spójrzcie na poniższe ilustracje. Czy wiecie co przedstawiają?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tak, są to wioski afrykańskie.

Ludzie mieszkający w Afryce wymyślili niegdyś nowy język – mowę tam-tamów, czyli specjalnych bębnów. Dzięki temu mogli przekazywać sobie informacje z wioski do wioski, na duże odległości. Ten rodzaj komunikacji jest do tej pory stosowany.

Tam-tamy często nazywa się „mówiącymi bębnami”. Korpus bębna to wydrążony pień drzewa, wzdłuż którego wycięte są wąskie otwory (szczeliny). Nadający wiadomość uderza w rożne elementy bębna, wydobywając z niego dźwięki.

Zobaczcie, jak wyglądają afrykańskie tam-tamy:

 

 

 

 

 

 

 

5. Na koniec zachęcam do obejrzenia krótkiego filmiku edukacyjnego:

 

6. A teraz pora na zadanie 🙂 Pokolorujcie obrazek, następnie rozetnijcie wzdłuż linii i ułóżcie puzzle. Obrazek możecie przykleić na kartkę.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Zachęcam do wykonania poniższych kart pracy 🙂
a) Czyj to ogon? Połącz.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

b) Policz zwierzątka. Narysuj tyle kresek, ile jest zwierząt.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zapraszam Was do dalszego dzielenia się Waszymi pracami 🙂  A. Mazurkiewicz

 

PROPOZYCJE  ZABAW  NA  DZIŚ 🙂
Zabawa  z elementem rzutu – Zwierzęta na wsi.
Potrzebna będzie piłka. Rodzic podaje nazwę zwierzęcia i rzuca piłkę do dziec­ka. Jeśli dziecko usłyszy nazwę zwierzęcia mieszkającego na wsi, musi złapać piłkę. Jeśli R. poda na­zwę zwierzęcia żyjącego w zoo, dziecko nie powinno łapać piłki. Jeśli złapie piłkę wykonuje zadanie ruchowe wskazane przez R.
Zabawa z elementem równowagi – Ogonek  kogutka
Potrzebna będzie szarfa ( tasiemka lub pasek)
Dziecko mocuje z tyłu, za paskiem lub za koszulką ogon. Podskakując obunóż, kogut ucieka a rodzic usiłuje wyrwać piórko z ogona – szarfę. Będzie wesoło jeśli zamienicie się rolami 🙂
Ćwiczenia słuchowe Jakie to zwierzę?
Rodzic wypowiada nazwy zwierząt sylabami, a dziecko podaje pełną nazwę (np. ku-ra – kura, kro-wa – krowa).
ZABAWY NA  POWIETRZU
Rzucanie piłeczki –
ta zabawa polega na rzucaniu do siebie (zatem w parze) piłeczki. Przy każdym rzucie, w którym uda się złapać piłkę i nie spadnie na ziemię, para oddala się od siebie troszeczkę. Zabawa się kończy, kiedy piłka wyląduje na ziemi.
Gol  – jeśli nie mamy bramki, wyznaczamy miejsce. Rodzic stoi w bramce, dziecko strzela gole raz prawą, raz lewą nogą. Można zamienić się rolami, dziecko samo może ćwiczyć nóżki strzelając gole
CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Wychodząc na powietrze dziecko w miarę możliwości samo się ubiera, na cebulkę. Wracając odwiesza kurteczkę, ustawia buciki i samo zakłada papcie. Nie zapominamy o dokładnym umyciu rączek – mydełkiem !!