CZWARTEK 08.04.2021r.
Temat: Afrykańskie rytmy
Witajcie Zajączki 🙂
1.Dzisiejsze zajęcia rozpoczniemy od zagadek słownych 🙂 Przypomnimy sobie, o jakich zwierzętach rozmawialiśmy wczoraj. Poproście rodziców o przeczytanie.
2. A teraz troszkę się pobawimy 🙂 Zaśpiewajcie piosenkę, którą dobrze znacie z przedszkola 😉 Możecie zaprosić do zabawy rodziców oraz rodzeństwo.
3. Posłuchajcie piosenki pt. „Dżungla”
„Dżungla, dżungla, taka wielka dżungla
Poplątane zwoje dzikich lian
Mieszka sobie w bambusowej chatce
Ambo Sambo wielkiej dżungli pan.
Ref. Strusie mu się w pas kłaniają
Małpy na gitarach grają
Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam
Ambo Sambo doskonale znam go
Węża się nie boi ani lwa.
Dla swych dzikich, leśnych ulubieńców
w dłoni coś smacznego zawsze ma.
Ref. Strusie mu się w pas kłaniają
Małpy na gitarach grają
Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam
Spróbujcie odpowiedzieć na poniższe pytania:
– Co to jest dżungla?
– Co się w niej znajduje?
– Kim jest Ambo Sambo i w czym mieszka?
– Co robią strusie i małpy?
– Kogo nie boi się Ambo Sambo?
– Dla kogo ma coś smacznego?
4. Spójrzcie na poniższe ilustracje. Czy wiecie co przedstawiają?
Tak, są to wioski afrykańskie.
Ludzie mieszkający w Afryce wymyślili niegdyś nowy język – mowę tam-tamów, czyli specjalnych bębnów. Dzięki temu mogli przekazywać sobie informacje z wioski do wioski, na duże odległości. Ten rodzaj komunikacji jest do tej pory stosowany.
Tam-tamy często nazywa się „mówiącymi bębnami”. Korpus bębna to wydrążony pień drzewa, wzdłuż którego wycięte są wąskie otwory (szczeliny). Nadający wiadomość uderza w rożne elementy bębna, wydobywając z niego dźwięki.
Zobaczcie, jak wyglądają afrykańskie tam-tamy:
5. Na koniec zachęcam do obejrzenia krótkiego filmiku edukacyjnego:
6. A teraz pora na zadanie 🙂 Pokolorujcie obrazek, następnie rozetnijcie wzdłuż linii i ułóżcie puzzle. Obrazek możecie przykleić na kartkę.
7. Zachęcam do wykonania poniższych kart pracy 🙂
a) Czyj to ogon? Połącz.
b) Policz zwierzątka. Narysuj tyle kresek, ile jest zwierząt.
Zapraszam Was do dalszego dzielenia się Waszymi pracami 🙂 A. Mazurkiewicz
PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ 🙂
Zabawa z elementem rzutu – Zwierzęta na wsi.
Potrzebna będzie piłka. Rodzic podaje nazwę zwierzęcia i rzuca piłkę do dziecka. Jeśli dziecko usłyszy nazwę zwierzęcia mieszkającego na wsi, musi złapać piłkę. Jeśli R. poda nazwę zwierzęcia żyjącego w zoo, dziecko nie powinno łapać piłki. Jeśli złapie piłkę wykonuje zadanie ruchowe wskazane przez R.
Zabawa z elementem równowagi – Ogonek kogutka
Potrzebna będzie szarfa ( tasiemka lub pasek)
Dziecko mocuje z tyłu, za paskiem lub za koszulką ogon. Podskakując obunóż, kogut ucieka a rodzic usiłuje wyrwać piórko z ogona – szarfę. Będzie wesoło jeśli zamienicie się rolami 🙂
Ćwiczenia słuchowe Jakie to zwierzę?
Rodzic wypowiada nazwy zwierząt sylabami, a dziecko podaje pełną nazwę (np. ku-ra – kura, kro-wa – krowa).
ZABAWY NA POWIETRZU
Rzucanie piłeczki – ta zabawa polega na rzucaniu do siebie (zatem w parze) piłeczki. Przy każdym rzucie, w którym uda się złapać piłkę i nie spadnie na ziemię, para oddala się od siebie troszeczkę. Zabawa się kończy, kiedy piłka wyląduje na ziemi.
Gol – jeśli nie mamy bramki, wyznaczamy miejsce. Rodzic stoi w bramce, dziecko strzela gole raz prawą, raz lewą nogą. Można zamienić się rolami, dziecko samo może ćwiczyć nóżki strzelając gole
CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Wychodząc na powietrze dziecko w miarę możliwości samo się ubiera, na cebulkę. Wracając odwiesza kurteczkę, ustawia buciki i samo zakłada papcie. Nie zapominamy o dokładnym umyciu rączek – mydełkiem !!