Witam Was serdecznie. Dzisiaj trochę pomuzykujemy, dlatego proszę o przygotowanie prostych instrumentów. Można je wykonać z przedmiotów znajdujących się w domu. Np. z puszek po napojach, do których można wsypać ziarno grochu. Można wykorzystać inne metalowe opakowania i inne ziarenka. Za bębenek może służyć dowolny przedmiot. Zostawiam Wam inwencję twórczą. Przyda się także mała piłeczka. Jeśli instrumenty gotowe, to zapraszam do wysłuchania piosenki.

PIOSENKA” WYPRAWA KOSMICZNA”
Link:   https://youtu.be/qM8uJj7O-MI

1. Kapitan gotowy, załoga w komplecie,
rakieta się pręży do lotu jak ptak.
Już klapy zamknięte, skafandry dopięte.
Trzy, dwa, jeden, zero i nareszcie: START.

Ref.: Wyprawa kosmiczna, kosmiczna wyprawa –
nieziemska przygoda, cudowna zabawa!
Choć raz, choć raz pofrunąć do gwiazd,
w ten niezapomniany czas.

2. Już Księżyc siwiutki cylindrem się kłania,
już Droga, ta Mleczna, porywa nas w dal.
Tam gwiazdy się śmieją, planety szaleją.
A Ziemię nam przesłania błękitna mgła.

Ref.: Wyprawa kosmiczna…

3. Słoneczko promykiem pozdrawia czerwonym,
żegnają się z nami i Wenus, i Mars.
Bo Ziemia już czeka i tęskni z daleka.
To cud, że ją mamy i ona ma nas.
Ref.: Wyprawa kosmiczna…

Zauważyliście kto i gdzie poleciał, jakie planety odwiedził?
A teraz wykorzystajcie przygotowane instrumenty i spróbujcie rytmicznie grać – w trakcie zwrotki akompaniament na jednym instrumencie, w czasie refrenu na innym. Poproście rodziców, aby pomogli ten rytm odpowiednio odtworzyć.
Teraz przygotujemy nasze buzie, aby poprawnie powtarzały tekst piosenki. Zachęcam do wykonania wybranych ćwiczeń:
I. Ćwiczenia żuchwy:
– unoszenie i opuszczanie żuchwy [dolne zęby delikatnie chowają się pod górnymi] – wykonywanie ruchów poziomych [na boki], raz z wargami rozchylonymi, raz z zamkniętymi,
– ruchy do przodu i do tyłu,
– żucie.
II. Ćwiczenia warg:
– obrysowywanie kształtu ust – palcem, lodem, schłodzoną łyżeczką,
– leciutki masaż warg złączonych – ruchem okrężnym, tzw. nożyce, oszczypywanie,
– ściąganie ust w dzióbek
– rozciąganie kącików ust (uśmiech)
III. Ćwiczenia języka:
– wysuwanie i chowanie języka,
– przesuwanie języka od kącika do kącika ust,
– unoszenie języka w kierunku górnych siekaczy,

Poproście rodzica, aby przeczytał Wam tekst refrenu piosenki i wspólnie go powtórzcie. Odtwórzcie piosenkę po raz kolejny i wspólnie z dziewczynką zaśpiewajcie refren.
(W wolnym czasie możecie uczyć się zwrotek. Mam nadzieję, że uda się wam jej nauczyć.)
Gdy przybyliście na obcą planetę musicie porozumieć się z mieszkającymi tam stworkami. Może w tym pomóc zabawa, do której potrzebne będą literki z klasera. Kosmiczne rozmówki –poproście rodzica i sami też ułóżcie sylabę z wybranych literek. Rodzic zada Wam pytanie „ kosmicznym głosem” np.pa, pa, pa, pa? Wy odpowiecie: ga, ga, ga, ga. Można mówić naśladując różne głosy, tempo itp. Układamy kolejne sylaby.
Potem może uda Wam się ułożyć wyrazy związane z kosmosem, np.

KULA  PLANETA  RAKIETA  KOSMOS  ZIEMIA  WENUS  MARS  PLUTON  URAN

lub inne. Udało się? Gratuluję!

Teraz wykorzystamy piłeczki trakcie kolejnego słuchania piosenki wykonujcie następujące gesty :
– przygrywka – przekładajcie piłkę z jednej ręki do drugiej,
– zwrotka – uderzajcie piłką o kolano raz jednej, raz drugiej nogi,
— refren – toczcie piłkę pomiędzy dłońmi.

Możecie wykonać ciekawe doświadczeniahttps://youtu.be/NyOhE-uYAvQ

Proszę wykonać ćwiczenia:  Karty pracy

PROPOZYCJE  ZABAW  NA  DZIŚ 🙂
Zabawa  z elementem rzutu – Zwierzęta na wsi.
Potrzebna będzie piłka. Rodzic podaje nazwę zwierzęcia i rzuca piłkę do dziec­ka. Jeśli dziecko usłyszy nazwę zwierzęcia mieszkającego na wsi, musi złapać piłkę. Jeśli R. poda na­zwę zwierzęcia żyjącego w zoo, dziecko nie powinno łapać piłki. Jeśli złapie piłkę wykonuje zadanie ruchowe wskazane przez R.
Zabawa z elementem równowagi – Ogonek  kogutka
Potrzebna będzie szarfa ( tasiemka lub pasek)
Dziecko mocuje z tyłu, za paskiem lub za koszulką ogon. Podskakując obunóż, kogut ucieka a rodzic usiłuje wyrwać piórko z ogona – szarfę. Będzie wesoło jeśli zamienicie się rolami 🙂
Ćwiczenia słuchowe Jakie to zwierzę?
Rodzic wypowiada nazwy zwierząt sylabami, a dziecko podaje pełną nazwę (np. ku-ra – kura, kro-wa – krowa).
ZABAWY NA  POWIETRZU
Rzucanie piłeczki –
ta zabawa polega na rzucaniu do siebie (zatem w parze) piłeczki. Przy każdym rzucie, w którym uda się złapać piłkę i nie spadnie na ziemię, para oddala się od siebie troszeczkę. Zabawa się kończy, kiedy piłka wyląduje na ziemi.
Gol  – jeśli nie mamy bramki, wyznaczamy miejsce. Rodzic stoi w bramce, dziecko strzela gole raz prawą, raz lewą nogą. Można zamienić się rolami, dziecko samo może ćwiczyć nóżki strzelając gole
CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Wychodząc na powietrze dziecko w miarę możliwości samo się ubiera, na cebulkę. Wracając odwiesza kurteczkę, ustawia buciki i samo zakłada papcie. Nie zapominamy o dokładnym umyciu rączek – mydełkiem !!