PIĄTEK  09.04.2021r.

Temat: Mamy uśmiechnięte miny, bo zrobimy dziś pingwiny

Dzień dobry kochani 🙂 Bardzo dziękuje za przesyłane zdjęcia wykonanych przez Was zadań. Cieszę się, że razem z rodzicami zaglądacie na naszą stronę i wykonujecie proponowane zadania.

 

1.Dziś zaczniemy od zabawy, którą na pewno dobrze znacie 😉 Zaproście do zabawy rodziców oraz rodzeństwo.

 

2. Posłuchajcie wiersza, poproście rodziców o przeczytanie.

 

 

 

 

 

 

Spróbujcie odpowiedzieć na poniższe pytania:
– Kim są bohaterowie wiersza?
– Gdzie mieszkają pingwiny?
– Jakie są zalety mieszkania  w zimnej krainie?

3. Spójrzcie proszę poniżej. Porozmawiajcie z rodzicami, jak wyglądają pingwiny. Nazwijcie części ich ciała.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Prawdziwe życie pingwinów – posłuchajcie ciekawostek o życiu pingwinów.


5. A teraz poćwiczymy waszą spostrzegawczość 🙂
Przyjrzyjcie się dokładnie obrazkom i znajdźcie różnice. Zaznaczcie je na prawym obrazku.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Ile jest pingwinów? Policzcie i otoczcie pętelką właściwą cyfrę.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Wykonajcie proszę zadania z Waszych książeczek str.10 (Planeta Dzieci, Karty 2)
Uzupełnijcie także str.9 (będziecie potrzebować naklejki z numerem 9).

W razie wątpliwości, proszę śmiało pisać 🙂

8. Spróbujcie wykonać swojego pingwinka 🙂 Przesyłam kilka propozycji pracy plastycznej.

9. Na koniec proponuję wykonanie poniższych zadań 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Życzę Wam miłego dnia i udanej zabawy! A.Mazurkiewicz

 

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ 🙂
Wyrabianie ciasta
Dziecko siedzi na krzesełku na bosaka, a przed nim na podłodze leży chusta lub poduszka. Rodzic prosi dziecko, żeby wyobraziło sobie, że chusta to ciasto i za pomocą bosych stóp ugniata je, wałkuje itp.
Łapiemy kolory
Dziecko swobodnie chodzi po pokoju. Możemy włączyć muzykę. Rodzic głośno podaje nazwę jakiegoś koloru, np. zielony. Wówczas dziecko musi odszukać podany kolor w pomieszczeniu i dotknąć rzeczy w tym kolorze.
Zabawa z wykorzystaniem zmysłu dotyku Czarodziejskie pudełko.
Potrzebne będą figurki zwierząt żyjących na wsi. Dziecko ogląda  zwierzątka, dotyka ich i je nazywa. Następnie R. umieszcza je w czarodziej­skim pudełku. Zadanie dziecka polega na rozpoznaniu zwierzęcia za pomocą dotyku, podaniu jego nazwy i naśladowaniu odgłosu, jaki ono wydaje.
Zabawa ortofoniczna Mów jak ja.
Rodzic wypowiada głoski w wymyślony przez siebie sposób (np.: wolno, wolno, szybko, szybko), a dziecko powtarza za nim w ten sam sposób.
ZABAWY NA  POWIETRZU
Wychodząc dzisiaj na spacer możesz poprosić dziecko, żeby policzyło kamyki na ścieżce, pierwsze pączki na gałązkach drzew i krzewów. Zapytaj, które drzewo jest najwyższe, które ma najgrubszy pień, które ma najwięcej konarów, ile drzew lub krzewów znajduje się na lewo od ciebie, ile na prawo. W ten sposób wykorzystacie spacer do edukacji matematycznej.
CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Przypominamy dziecku o kulturalnym zachowaniu przy stole, prosimy o pomoc w nakrywaniu do posiłku i sprzątaniu po sobie 🙂