Witam serdecznie! Rozpoczynamy nowy tydzień.
Poproś rodziców, aby przeczytali głośno wierszyk, a Ty odpowiedz na pytania
„Pytalski” Jan Brzechwa
Na ulicy Trybunalskiej
Mieszka sobie Staś Pytalski,
Co gdy tylko się obudzi,
Pytaniami dręczy ludzi:
„W którym miejscu zaczyna się kula?
Co na deser gotują dla króla?
Ile kroków jest stąd do Powiśla?
O czym myślałby stół, gdyby myślał?
Czy lenistwo na łokcie się mierzy?
Skąd wiadomo, że Jurek to Jerzy?
Kto powiedział, że kury są głupie?
Ile much musi zmieścić się w zupie?
Na co łysym potrzebna łysina?
Kto indykom guziki zapina?
Skąd się biorą bruneci na świecie?
Ile ważą dwa kleksy w kajecie?
Czy się wierzy niemowie na słowo?
Czy jaskółka potrafi być krową?”
Dziadek już od roku siedzi
I obmyśla odpowiedzi,
Babka jakiś czas myślała,
Ale wkrótce osiwiała.
Matka wpadła w stan nerwowy
I musiała zażyć bromu,
Ojciec zaś poszedł po rozum do głowy
I kiedy powróci – nie wiadomo.
Wyjaśniamy co to jest?
Powiśle – dzielnica Warszawy, w której stare, piękne kamienice i ciekawe bloki sąsiadują z nowoczesnymi apartamentowcami z ochroną.
Łokieć – jednostka miary – o długości zależnej od państwa, regionu i epoki historycznej. Tradycyjna europejska miara łokcia nawiązywała do średniej długości ręki od stawu łokciowego do końca palca środkowego
Kleks – plama z atramentu na papierze
Kajet – zeszyt
A teraz odpowiadamy na pytania dotyczące wiersza:
Co robił Staś Pytalski? Jak myślicie, dlaczego chłopiec zadawał tyle pytań? Jak zachowywali się członkowie rodziny Stasia? Co można powiedzieć o zachowaniu chłopca? Czy trzeba zadawać pytania i dlaczego? Kto może zadawać pytania? Jak można określić, nazwać kogoś, kto zadaje dużo pytań? (ciekawski, dociekliwy) O co wy chcielibyście zapytać rodziców, jakie pytania są dla was ważne?
2.Teraz proszę wykonajcie ćwiczenia ze str. 31 w Kartach Pracy nr 3- dopasujcie obrazki, przeczytajcie zdania oraz wybierzcie jedno z dwóch doświadczeń i je wykonajcie ( włosy naelektryzowane lub co tonie- co nie).
3. Czas na zabawę
„Mim” – zabawa pantomimiczna. Poproś mamę aby tylko ruchem i mimiką pokazała wymyślone przez siebie postać, przedmiot, zwierzę lub czynność. Na początku zadaj mamie -mimowi pytania: Czy to będzie zwierzę (przedmiot, osoba)? Mim głową przytakuje lub zaprzecza. Następnie pokazuje, a Ty przez zadawanie pytań odgadujesz, co lub kogo przedstawia.
4. Proszę wykonaj zadania
I jeszcze jedno zadanie
5. Przygotuj kartkę z bloku, farby i pędzel. Nabierz farbę na pędzel i energicznie strząśnij na kartkę. Powstał kleks. Złóż kartkę na połowę. Poczekaj aż wyschnie. Możesz domalować np. nogi, oczy, liście- to co chcesz i już – powstał rysunek. Możesz też zostawić bez domalowywania. Co widzisz na obrazku?
Myślę, że zadania nie były trudne. Powodzenia Danuta Tomczyk
Kochani mamy zaległości w książce Czytanie i Pisanie str 50, 53- 60 oraz w książce Liczenie str 53-60. Jeżeli będzie Wam się nudzić to zróbcie powolutku te zadania. Dziękuję
PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ 🙂
Zabawa naśladowcza „Praca ogrodnika”
– dziecko chodzi lub biega po dywanie, na hasło
– łopata – naśladuje kopanie
– grabie – naśladuje grabienie
– konewka – naśladuje podlewanie
„Pieski pilnują ogrodu”
– dziecko chodzi na czworakach
– siada rozgląda się, szczeka
– pije wodę
„Ziemia i słońce” – dziecko biega po dywanie
– na hasło ziemia – przykuca, dotyka podłogi
– na hasło słońce – stoi, wyciąga ręce w górę
ZABAWY NA POWIETRZU
Obserwowanie zmian w otoczeniu. Pomoc przy pracach w ogrodzie.
Zabawa z piłką, skakanką .
SAMOOBSŁUGA
Zwrócenie uwagi na właściwy ubiór. Podczas ubierania się przypominamy o kolejność zakładania ubrań i wspólnie z dzieckiem rozmawiamy na temat ubioru na cebulkę.