Witajcie drogie Motylki! Mam nadzieję, że weekend minął Wam przyjemnie.
W tym tygodniu porozmawiamy sobie o różnych wynalazkach ludzkości. Mam nadzieję, że rozumiecie co oznacza słowo wynalazek. Jeśli nie to zapraszam do obejrzenia filmiku.
- A więc wynalazek to przedmiot lub urządzenie, które bardzo ułatwia człowiekowi życie. Powstały one z potrzeby człowieka. Dużo więc wynalazków pomaga człowiekowi w różnych ciężkich pracach, inne wynalazki spełniły odwieczne marzenia ludzi np. latanie jak ptaki, widzenie kogoś lub rozmowa z kimś kto mieszka daleko od nas itp. Wiele wynalazków powstało dzięki nauce i wiedzy a niektóre przez przypadek tak jak zapałki, fajerwerki, mocny klej.
- Przyjrzyjcie się teraz niektórym najważniejszym wynalazkom ludzkości
koło żarówka
telefon dawniej telefon dziś
samolot komputer
samochód mikroskop
rakieta lodówka
odkurzacz lokomotywa
pralka fajerwerki
statek robot kuchenny
3. Skoro obejrzeliście obrazki niektórych wynalazków człowieka to spróbujcie odpowiedzieć na pytanie: Który z wynalazków uważacie za najważniejszy?
4.Teraz zadanie do wykonania w Kartach Pracy 3 na str.25.Połącz przedmiot z jego cieniem kredką we wskazanym przez kropkę kolorze.
5.Wysłuchaj wierszyka( poproś by ktoś przeczytał ) i spróbuj odpowiedzieć na na podane pytania: O czym jest wiersz? Kto jest jego bohaterem? Jakie prace domowe będzie wykonywał Robotek?
Robotek
Blacha, gwoździe, drut, śrubokręt i młotek
Co to będzie?
Mały robot, Robotek.
Dla kogo?
No, nie dla mnie, ja go dam naszej mamie.
Robotek co dzień o świcie
Nastawi dla wszystkich wodę na mycie,
Do sklepu zbiegnie na dół
I zakupy zrobi do obiadu.
Pozdejmuje kożuchy z mleka,
Szczypiorek drobno posieka,
Wyprasuje fartuszki,
Guzik przyszyje do bluzki,
Ugotuje, pozmywa, sprzątnie, zrobi pranie,
A mama będzie leżeć na tapczanie
I książki czytać.
Albo nas pytać:?
A może byśmy poszli do kina, kochani
6.Teraz proponuję zabawę dla Was.
Pociąg. Wykorzystajcie wszystkich domowników do zabawy.
Ustawiamy się jeden za drugim i śpiewamy piosenkę “ Jedzie pociąg z daleka”
Zabawy naśladowcze. Spróbuj naśladować ruchem wybrany wynalazek np. samolot, pralka, rower, samochód, robot itp.
Zabawy na powietrzu
Poobserwujcie podczas zabaw zmiany w otoczeniu. Spróbujcie pomóc przy pracach w ogródku.
Możecie pobawić się piłką i skakanką .
Samoobsługa
Zwrócenie uwagi na właściwy ubiór. Podczas ubierania się przypominamy o kolejność zakładania ubrań i wspólnie z dzieckiem rozmawiamy na temat ubioru na cebulkę.
Pozdrawiam! Dorota Makles