Witam! Dzisiaj dowiecie się kto wymyślił żarówkę i poznamy nową literkę. d
Dzieci, które korzystają z zajęć logopedycznych mogą zaglądać w zakładkę zajęcia logopedyczne. Są tam również przygotowane ćwiczenia dla Was.
Temat: Żarówka
1.Na początek mam dla was zagadkę. Posłuchajcie i powiedzcie co to może być?
Kiedy tylko kontakt
Ręką się naciśnie
Ten szklany balonik
Pod kloszem rozbłyśnie.
2. Spróbujcie teraz opowiedzieć do czego służą żarówki? Jak wyglądają? W jakich sprzętach są wykorzystywane?
3. Zapraszam do obejrzenia filmu. Obejrzyjcie go w skupieniu. Zapamiętajcie czym dawno temu rozświetlano ciemności, kto wymyślił lampę naftową a kto żarówkę? Kliknij w poniższy link
https://www.youtube.com/watch?v=IxTugsIy_Kw
4. Teraz proszę policzyć ile ilustracji rozpoczyna się głoską W.
5. Wyklaszcz sylaby w słowach: walizka, wazon, wiewiórka, wilk, wulkan, woda.
6.Teraz policz głoski w słowach: worek, wróbel, wazon, woda, walizka.
7. Przyjrzyj się jak wygląda literka W – Karty Pracy 3 str. 26. Co przypomina Ci wyglądem ta literka? Następnie nalep na worku obrazki, których nazwa zaczyna się głoską W.
8. Spróbuj zrobić z plasteliny wzór literki W na kartce papieru.
9. Teraz proponuję kilka zabaw.
Rowerek – kładziemy się na plecach, unosimy nogi do góry i naśladujemy jazdę rowerem. Do zabawy możemy zaprosić druga osobę i opierając się stopami spróbować pojechać razem.
Ciuciubabka. Do zabawy potrzebne są co najmniej dwie osoby. Jedna z nich zasłania oczy np. szalikiem i po omacku próbujemy złapać drugą osobę.
Uwaga! Osoba z zasłoniętymi oczami musi zachować wielką ostrożność by nie wpaść na jakiś przedmiot i nie nabić sobie guza.
Literka W. Weź do ręki kawałek wstążki lub pasek bibuły i spróbuj rysować nim w powietrzu literkę W.
Wąż. Spróbuj popełzać po dywanie lub podłodze jak wąż lub poskakać jak wróbelek.
10. Nie zapomnijcie o spacerze na świeżym powietrzu! Przypominam, ubieramy się na “cebulkę”. Staramy się ubierać i rozbierać sami!
11.Po zakończonej zabawie, pracy proszę odkładać zabawki na swoje miejsce.
Miłego dnia! Dorota Makles.
ZABAWY Z ANGIELSKIM:)
Z racji tego, że już wiosna, spróbujmy w wolnej chwili nauczyć się słówek związanych z tą porą roku. Uwaga, niektóre z nich to dla Was tylko powtórzenie:
– sun – słońce,
– bird– ptak,
– flowers – kwiatki,
– nest – gniazdo,
– stork – bocian,
– rainbow – tęcza,
– umbrella – parasol.
Jeśli Wam się uda wyszukujcie ich w pobliżu, w gazetach, na dworze, bądź też spróbujcie narysować te słówka i utrwalać ich powtarzanie w języku angielskim. Dodatkowo możecie również skorzystać ze strony, gdzie znajdują się darmowe materiały do pobrania, piosenki do posłuchania. podawałam https://easyenglishland.wordpress.com/2020/03/24/spring-darmowe-materialy-do-pobrania-dla-najmlodszych-samodzielna-praca-w-domu/?fbclid=IwAR3lNW7WEd8VKElfYG8P5dcd5CXFo0VjqSptiat6UBmbhnBPNkijH5ZV94Q ,
Przypomnijcie sobie też kolory na podstawie piosenki o tęczy „The Rainbow Colors Song” → link https://www.youtube.com/watch?v=tRNy2i75tCc 🙂
Miłej zabawy!