Wtorek 13.04.2021r
Temat: Produkty mleczne.

Witam!!! Mam nadzieję, że humory dopisują Wam wszystkim.
Dziś przygotowałam kolejne zajęcia dla Was i kolejną porcję zabaw.
No to zaczynamy !!

1.Proponuję kilka zabaw z muzyką na początek, linki poniżej umieszczone będą podpowiedzią https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA  

2.Na dzisiejszych zajęciach przypomnimy sobie skąd się bierze mleko i jakie mamy produkty mleczne. Zapraszam do posłuchania piosenki pt. „Krówka Mu” Śpiewające brzdące. Odpowiedzcie proszę na pytania.
https://www.youtube.com/watch?v=hMl74Mm6tgU  

,,Krówka Mu”
1. Na polanie krówka stoi, Pan gospodarz krówkę doi,
Białe mleko z krówki płynie,
Krówka ma wesołą minę. Muuu…

2. No, a z mleka jest maślanka,
Masło, serek i śmietanka,
No i można oprócz tego,
Wypić także samo mleko. Muuu…

3. Chociaż krówka ma dwa rogi
I łaciate oba boki,
To szanować krówkę trzeba,
Bo nam daje dużo mleka. Muuu…

4. My dla krówki też coś mamy,
Mlecznych zębów uśmiech cały,
Szklanki z mlekiem szykujemy,
Za jej zdrowie wypijemy. Muuu…

3.Uważnie słuchaliście i śpiewaliście więc odpowiedzcie na pytania:
-Jakie zwierzątko występuje w piosence ? (krówka)
-Gdzie stoi krówka ? ( na polanie)
-Co lubi jeść krówka ? (trawę)
-Co nam daje krówka ?(mleko)
-Jakie produkty otrzymujemy z mleka ? (maślanka, masło, serek, śmietanka,) Czy macie jakieś produkty mleczne w domu poszukajcie z rodzicami (produkty mleczne- ser biały, ser żółty, serek topiony, śmietana, kefir, jogurt, masło).
Rozszerzanie diety a produkty mleczne - Życie Powiatu na Mazowszu
4.Wskażcie lub nazwijcie produkty mleczne wspólnie z mamą lub tatą. Myślę, że nie sprawi Wam to problemu. Brawo!!!

Zestaw Ikon Produktów Mlecznych | Darmowy Wektor
5.Czy  wiecie dlaczego powinniśmy jeść produkty mleczne?
Wyjaśnienie dlaczego nabiał jest zdrowy i powinniśmy go jeść.
Zawiera wapń, który jest potrzebny do budowy kości, zębów. Ponadto mleko i jego przetwory są źródłem wielu witamin oraz składników mineralnych.
Degustacja wybranych, ulubionych produktów. Zachęcanie do spróbowania produktów, za którymi dzieci nie przepadają.

6. Zapraszam Was i rodziców do wykonania eksperymentu „Tęczowa burza na mleku”. Najpierw  obejrzyjcie film a potem do dzieła 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=stg9EYDGn4g  

admin, Autor w serwisie Kreatywnie Aktywnie - Strona 7 z 13
Do miseczki wlewamy mleko, po czym dodajemy różne kolory barwników. Następnie, zamaczamy patyczek kosmetyczny w płynie do mycia naczyń i zanurzamy go w mleku z barwnikami. Obserwujemy tęczową burzę na mleku.
Wyciągnięcie wniosków z eksperymentu – Barwniki spożywcze mają mniejszą gęstość niż mleko, więc pozostają zawieszone pomiędzy tłuszczem. Płyn do mycia naczyń rozbija tłuszczu i pozwala barwnikom tańczyć na mleku.

Propozycja pracy plastycznej na dziś – krówka.
Wykonajcie ją dowolną techniką- możecie, rysować, malować, wyklejać…

krowa origami na Pomysły na prace plastyczne - Zszywka.plKrowa- praca plastyczna z wykorzystaniem rolkiedufunkids.com

Łatwa kolorowanka do wydruku dla dziecka krowa na łące

 

Miłego dnia kochani:) . Dziękuję bardzo za przesyłane zdjęcia rodzicom. Super widzieć jak się bawicie:) wychowawca Dorota Marczak

PROPOZYCJE ZABAW :)
Przeprawa przez rzekę
Spodoba się zarówno przedszkolakom, jak i starszym dzieciom. Na podłodze-rzece ustawiamy „kamienie”: poduszki, kartki papieru, duże drewniane klocki itp. Zadaniem jest przeprawa przez rzekę bez dotknięcia stopą „wody”.
Przyklejanka
Udajemy, że nasza ręka przykleja się do wszystkiego. To może być stolik, ściana, nasze udo, głowa dziecka itd. Wszystko zależy od naszej wyobraźni. Zadanie Malucha polega na oderwaniu ręki od tego miejsca. Musi to jednak robić stopniowo, zaczynając od jednego palca. Jak uwolni ostatni, nasza ręka szybko przykleja się w inne miejsce.
ZABAWY NA POWIETRZU
Bawimy się w ulubione zabawy pamiętając o bezpieczeństwie 🙂
SAMOOBSŁUGA
Sami zakładamy papcie i buciki.

Pozdrawiam:) Marzena Pietrusiak

ZABAWY Z ANGIELSKIM:)

Z racji tego, że już wiosna, spróbujmy w wolnej chwili nauczyć się słówek związanych z tą porą roku. Uwaga, niektóre z nich to dla Was tylko powtórzenie:

– sun – słońce,
– bird– ptak,
– flowers – kwiatki,
– nest – gniazdo,
– stork – bocian,
– rainbow – tęcza,
– umbrella – parasol.

Jeśli Wam się uda wyszukujcie ich w pobliżu, w gazetach, na dworze, bądź też spróbujcie narysować te słówka i utrwalać ich powtarzanie w języku angielskim. Dodatkowo możecie również skorzystać ze strony, gdzie znajdują się darmowe materiały do pobrania, piosenki do posłuchania. podawałam https://easyenglishland.wordpress.com/2020/03/24/spring-darmowe-materialy-do-pobrania-dla-najmlodszych-samodzielna-praca-w-domu/?fbclid=IwAR3lNW7WEd8VKElfYG8P5dcd5CXFo0VjqSptiat6UBmbhnBPNkijH5ZV94Q ,

Przypomnijcie sobie też kolory na podstawie piosenki o tęczy „The Rainbow Colors Song” → link https://www.youtube.com/watch?v=tRNy2i75tCc 🙂

Miłej zabawy!