WTOREK 14.04.2021r.

Temat: Tajemnice naszego ciała

Dzień dobry Zajączki, witajcie Rodzice
Wczoraj mówiliśmy sobie o zmysłach człowieka (potraficie już je wymienić? ), a dzisiaj powiemy sobie, jak jest zbudowane nasze ciało.

 

 

1.Na początek troszkę się poruszamy, posłuchajcie dobrze Wam znanej piosenki. Zaproście rodziców i rodzeństwo do zabawy 🙂


2. Dziś poznajemy ciało!
Jak robić to skutecznie? Oprócz pokazania na obrazkach, pobawmy się wspólnie: pokażmy swój nos, nos mamy, taty i misia, tupmy nogami i kręćmy głową- DZIAŁAJMY.
Popatrzcie na obrazek.
Wskażcie części ciała i nazwijcie je. Dzieci dotykają tych części ciała, o których jest mowa oraz wymieniają czynności, jakie można nimi wykonywać.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Nazwijcie i wskażcie u siebie przedstawione części ciała.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


4. Zastanówcie się, jakie części ciała mamy dwie takie same, a jakie mamy tylko jedne?
Otoczcie pętelką właściwą cyfrę.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. „Skąd wiemy, że żyjemy?” – zabawa badawcza.
Zróbcie głęboki wdech nosem i wydech ustami, zwracając uwagę na ruchy klatki piersiowej. Połóżcie ręce na klatkę piersiową i róbcie głębokie wdechy. Tłumaczymy dzieciom, że Podczas wdechu nabieramy powietrza do płuc. Nasze płuca to takie dwa baloniki, które rozszerzają się i kurczą. Gdy nabieramy powietrza, to baloniki robią się duże, wtedy mogą się unosić ramiona, brzuch – przepona. Ponieważ powietrza nie widać, to jednym ze sposobów, aby sprawdzić czy ktoś (np. nieprzytomny) oddycha, jest przystawienie do jego ust lusterka – gdy oddychamy, na powierzchni lusterka gromadzi się para wodna. Weźcie lusterko do ręki i chuchajcie na nie tak, aby zaparowało.

6. Wykonajcie proszę zadanie z waszych książek str. 13
oraz poniższe zadania

Zad. 1. Wytnij obrazki u dołu strony i wklej w odpowiednie miejsca.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Zad. 2. Pokoloruj obrazek, wytnij wzdłuż linii i naklej na pustą kartkę.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Życzę miłej zabawy,  🙂  A. Mazurkiewicz

PROPOZYCJE ZABAW
Naśladujemy głosy i ruchy  ptaków.
Rodzic naśladuje głosy i ruchy ptaków (np.: kle, kle, ćwir, ćwir): szybko, wolno, cicho, głośno. Dziecko  powtarza za nim. Zamiana ról.  Bawimy się razem 🙂
Zabawa w kolor zielony.
Rozmieszczamy w pokoju różne przedmioty w kolorze zielonym. Dziecko skacze po pokoju. Na sygnał  musi dotknąć jakiegoś zielonego przedmiotu, opowiedzieć o nim.
Zabawa ruchowa Przylot bocianów.
Dziecko biega po pokoju i macha szeroko rozpostartymi ramionami, udając lecącego bociana. Na hasło Gniazdo – ląduje, składa skrzydła blisko ciała, i staje na jednej nodze (druga może być ugięta w kolanie), głośno przy tym klekoce z radości.
ZABAWY NA POWIETRZU
Rozmowy o pogodzie. Nasłuchujemy głosów ptaków, wypatrujemy ich.  Bawimy się w ptaszki.
SAMOOBSŁUGA  Pamiętam o myciu rączek, samodzielnie i z apetytem zjadam posiłki 🙂