Dzień dobry, Motylki! Dzisiaj porozmawiamy o czymś co bardzo lubicie czyli o komputerze.

Temat: Komputer

1. I tak jak wczoraj na początek zagadka. Poproście by Wam ktoś ją odczytał i odgadnijcie jej rozwiązanie.

Ekran, myszka, klawiatura.

włącz, wpisz hasło i pohulaj.

Uczy, bawi, kontaktuje.

Ważne dane przechowuje.

2.   Oto rodzaje komputerów. Przyjrzyjcie się im, spróbujcie nazwać sami lub poproście kogoś dorosłego o odczytanie nazw poszczególnych komputerów

Mały komputer stacjonarny Inspiron 3471 z najnowszymi procesorami firmy Intel | Dell Polska  komputer stacjonarny

Laptop dla dziecka - przegląd - Świat Rodziców  laptop

Tablet dla dzieci nauka języka muzyka litery słowa śpiewanie pisowni Tablet edukacyjny plastikowa maszyna do uczenia czytania zabawki|Urządzenia do uczenia się| - AliExpress    tablet

Smartfon dla przedszkolaka – przegląd - Świat Rodziców      smartfon

3. Poznajcie elementy, z których składa się komputer. Przyjrzyjcie się kolejnej ilustracji. Poproście, by ktoś Wam pomógł odczytać nazwy .

Podstawowe, najczęściej spotykane elementy stacjonarnego komputera osobistego klasy PC - PDF Darmowe pobieranie   4. Teraz  wykonajcie zadanie w Kartach Pracy na str. 27-28. Wytnijcie obrazki i ich fragmenty wzdłuż linii zaznaczonych z tyłu karty. Następnie ułóżcie je i naklejcie na kartce papieru. Po tym zastanówcie się i odpowiedzcie  na pytanie: Do czego służy komputer?

5. Proszę teraz przećwiczyć przelicznie. Wykorzystaj do tego jakiekolwiek liczmany: mogą być kredki albo liczydło,  mogą być także patyczki lub  ulubione klocki itp.

Wykonuj zadania według polecenia ipolicz.

Połóż 2 np. klocki i dołóż jeszcze 4. Policz, ile masz razem?

Połóż 8 klocków i odłóż od tego 3. Ile zostało Ci klocków?

Płóż 5 klocków i dołóż 2. Policz, ile masz razem?

Połóż 7 klocków i odłóż 5. Policz, ile Ci zostało?

Połóż 4 klocki i dołóż 4. Policz, ile masz razem.

Połóż 8 klocków i odłóż 4. Ile zostało Ci klocków?

Połóż 6 klocków i dołóż 2. Policz, ile masz razem?

Połóż 8 klocków i odłóż 2. Policz, ile Ci zostało?

Połóż 2 klocki i dołóż 5. Policz, ile masz razem?

Połóż 8 klocków i odłóż 6. Policz, ile Ci zostało?

6. Zabawy ruchowe.

Zrób 8 skłonów, dotykając palcami ręki .podłogi.

Podskocz w górę 5 razy.

Klaśnij 4 razy.

Tupnij lewą nogą 6 razy a prawą 5 razy.

Klaśnij nad głową 7 razy.

Zrób 8 przysiadów.

Uderz o udo prawe 7 razy. Uderz o udo lewe 5 razy.

Zrób 4 “pompki”.

7. Zabawa plastyczna ” Esy – Floresy”.  Proszę przygotować papier formatu A3 i piłeczkę pingpongową oraz farby plakatowe. Dziecko moczy, obracając piłeczkę w farbach różnych kolorów. Namoczoną piłeczkę dziecko kładzie na przygotowanym papierze i delikatnie w nią dmucha, tak aby nie spadła z kartki. Piłeczka, tocząc się tworzy obraz. Po zakończeniu dziecko nadaje mu swoją nazwę.

8. Wykonajcie zadanie w Zeszycie Grafomotorycznym ( białe ćwiczenie) str. 51.  Narysujcie swój wynalazek po śladzie.

9. Samoobsługa. Jeśli pogoda będzie sprzyjała to koniecznie udajcie się na spacer.  Spróbujcie dostrzec  oznaki wiosny.  Próbujemy ubierać i rozbierać  się samodzielnie. Po powrocie myjemy dokładnie ręce.

Miłego dnia! Chyba wkrótce spotkamy się wszyscy w przedszkolu! Przypominam, że w zakładce ” zajęcia logopedyczne ” znajdują się zadania dla dzieci, które na nie uczęszczały. Wystarczy tam kliknąć.  Pozdrawiam – Dorota Makles.