Dzień dobry, Motylki! Dzisiaj porozmawiamy o czymś co bardzo lubicie czyli o komputerze.
Temat: Komputer
1. I tak jak wczoraj na początek zagadka. Poproście by Wam ktoś ją odczytał i odgadnijcie jej rozwiązanie.
Ekran, myszka, klawiatura.
włącz, wpisz hasło i pohulaj.
Uczy, bawi, kontaktuje.
Ważne dane przechowuje.
2. Oto rodzaje komputerów. Przyjrzyjcie się im, spróbujcie nazwać sami lub poproście kogoś dorosłego o odczytanie nazw poszczególnych komputerów
komputer stacjonarny
laptop
tablet
smartfon
3. Poznajcie elementy, z których składa się komputer. Przyjrzyjcie się kolejnej ilustracji. Poproście, by ktoś Wam pomógł odczytać nazwy .
4. Teraz wykonajcie zadanie w Kartach Pracy na str. 27-28. Wytnijcie obrazki i ich fragmenty wzdłuż linii zaznaczonych z tyłu karty. Następnie ułóżcie je i naklejcie na kartce papieru. Po tym zastanówcie się i odpowiedzcie na pytanie: Do czego służy komputer?
5. Proszę teraz przećwiczyć przelicznie. Wykorzystaj do tego jakiekolwiek liczmany: mogą być kredki albo liczydło, mogą być także patyczki lub ulubione klocki itp.
Wykonuj zadania według polecenia ipolicz.
Połóż 2 np. klocki i dołóż jeszcze 4. Policz, ile masz razem?
Połóż 8 klocków i odłóż od tego 3. Ile zostało Ci klocków?
Płóż 5 klocków i dołóż 2. Policz, ile masz razem?
Połóż 7 klocków i odłóż 5. Policz, ile Ci zostało?
Połóż 4 klocki i dołóż 4. Policz, ile masz razem.
Połóż 8 klocków i odłóż 4. Ile zostało Ci klocków?
Połóż 6 klocków i dołóż 2. Policz, ile masz razem?
Połóż 8 klocków i odłóż 2. Policz, ile Ci zostało?
Połóż 2 klocki i dołóż 5. Policz, ile masz razem?
Połóż 8 klocków i odłóż 6. Policz, ile Ci zostało?
6. Zabawy ruchowe.
Zrób 8 skłonów, dotykając palcami ręki .podłogi.
Podskocz w górę 5 razy.
Klaśnij 4 razy.
Tupnij lewą nogą 6 razy a prawą 5 razy.
Klaśnij nad głową 7 razy.
Zrób 8 przysiadów.
Uderz o udo prawe 7 razy. Uderz o udo lewe 5 razy.
Zrób 4 “pompki”.
7. Zabawa plastyczna ” Esy – Floresy”. Proszę przygotować papier formatu A3 i piłeczkę pingpongową oraz farby plakatowe. Dziecko moczy, obracając piłeczkę w farbach różnych kolorów. Namoczoną piłeczkę dziecko kładzie na przygotowanym papierze i delikatnie w nią dmucha, tak aby nie spadła z kartki. Piłeczka, tocząc się tworzy obraz. Po zakończeniu dziecko nadaje mu swoją nazwę.
8. Wykonajcie zadanie w Zeszycie Grafomotorycznym ( białe ćwiczenie) str. 51. Narysujcie swój wynalazek po śladzie.
9. Samoobsługa. Jeśli pogoda będzie sprzyjała to koniecznie udajcie się na spacer. Spróbujcie dostrzec oznaki wiosny. Próbujemy ubierać i rozbierać się samodzielnie. Po powrocie myjemy dokładnie ręce.
Miłego dnia! Chyba wkrótce spotkamy się wszyscy w przedszkolu! Przypominam, że w zakładce ” zajęcia logopedyczne ” znajdują się zadania dla dzieci, które na nie uczęszczały. Wystarczy tam kliknąć. Pozdrawiam – Dorota Makles.