CZWARTEK 15.04.2021r.

Temat: Wyginam swoje ciało

Witajcie Przedszkolaki!
Dzisiaj kontynuujemy tematykę związaną z naszym ciałem. Rozpoczniemy od rozgrzewki, tym razem w jęz. angielskim. Próbujcie powtarzać części ciała.

 

1. Przypomnijmy sobie części ciała, spójrzcie na ilustracje. Nazwijcie części ciała a następnie wskażcie u siebie.

2. Poproście rodziców o przeczytanie wiersza „Ruchy” I. Salach

Mam dwie ręce i dwie nogi ale jedną głowę.
Dwoje oczu, dwoje uszu, tyle zliczyć mogę.
Głową kręci szyja, zapachy wącha nos.
Gdy myślę, dotykam czoła, na głowie jeży się włos.
Czasami podpieram brodę i groźnie unoszę brwi.
Usta układam w podkówkę wtedy, gdy smutno mi.
Ręce układam na biodrach, albo opieram o łokcie.
Paluszki swoje oglądam o, jakie czyste paznokcie!
Z nóg robię bramkę małą, zginam kolana także, stopami robię kroki, na palcach stoję, a jakże.

A teraz posłuchaj uważnie.
O czym w wierszyku jest mowa.
Wykonać te wszystkie ruchy.
Możesz ze mną spróbować.

 A teraz odpowiedzcie na pytania:

Jakie czynności wykonują poszczególne części naszego ciała? (szyja, nos, czoło, głowa, broda, brwi, usta, ręce, nogi, paluszki, kolana, stopy, palce u stóp).

3. ,,Do czego służy serce?”
Połóżcie dłoń na klatce piersiowej, czy czujecie pod dłonią bicie waszego serca? A teraz wykonajcie 10 przysiadów i ponownie wyczujcie serce.
Jak myślicie,  kiedy serce bije szybciej, a kiedy wolniej?
Wytnijcie serce i umieśćcie na sylwecie człowieka.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


4. Zabawa ruchowa ,,Rób co mówię”.
A teraz troszkę się poruszamy
Dziecko stojąc wykonuje ćwiczenia zgodnie z poleceniami rodzica; podnieś lewą rękę do góry, tupnij lewą nogą, stań na prawej nodze, wykonaj 2 kroki w prawo, 1 krok w lewo itp.

5. Pora na mały quiz. Poproście rodziców o przeczytanie zdań i zdecydujcie, czy są prawdziwe czy fałszywe.
– człowiek ma dwoje oczu
– człowiek ma dwie lewe ręce
– dłoń człowieka ma 6 palców
– człowiek ma dwie prawe nogi
– człowiek ma kolana
– człowiek ma 1 łokieć
– człowiek nie ma ramion
– człowiek nie ma stóp
– człowiek ma z przodu brzuch, z tyłu plecy

Brawo! Myślę, że bez problemu  poradziliście sobie z tym zadaniem 🙂

6. Posłuchajcie krótkiego wierszyka. Spróbujcie powtórzyć i policzcie swoje paluszki.

„Pierwszy palec, drugi, trzeci –
tak potrafią liczyć dzieci.
Czwarty, piąty palec mam –
widzisz? Umiem liczyć sam.
Jeden, dwa, trzy, cztery, pięć”.

 

Porównajcie ilość palców w prawej i lewej dłoni. Czy wiecie, że każdy paluszek ma swoje „imię”?
Podajcie nazwy kolejnych palców – kciuk, wskazujący…

 

 

 

 

 

 


7. Aby utrwalić sobie części ciała, obejrzyjcie poniższy filmik:

 

8.  „Rysuję siebie” – praca plastyczna.
Spójrzcie proszę w lusterko i opiszcie swój wygląd, np. „mam niebieskie oczy, proste włosy”. Następnie narysujcie siebie. Ważne, by na ilustracji znalazła się głowa z zaznaczonymi oczami, nosem i ustami oraz włosami w odpowiednim kolorze

9. Zadanie na dziś: pokoloruj odpowiednio strój chłopca, zwróć uwagę, jakie kolory mają spodenki i bluzki w poszczególnych rzędach.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Na dziś to już wszystko, udanej zabawy 🙂  A.Mazurkiewicz

:

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ  🙂
Zabawa  Żaba i bocian.
Mówimy: Bocian!,  dziecko wyciąga przed siebie dłonie, naśladuje rękami poruszający się dziób bociana i klekocze. Kiedy mówimy: Żaba!, dziecko szybko przykuca i  próbuje naśladować odgłosy żaby.
Zabawa  Wiosenna powódź.
Krzesełka i  klocki.
Dziecko spaceruje uważnie, omijając rozłożone na podłodze klocki (kałuże).  Na hasło – powódź szybko siada na krześle, unosząc nogi nad podłogę. Zabawę powtarzamy kilka razy.
Zabawa ruchowa wzmacniająca mięśnie warg – Dzioby ptaków.
Dziecko  jest ptakiem, które buduje gniazdo i w  dziobku nosi trawy i patyczki.  Dziecko otrzymuje małą  karteczkę, którą trzyma między zaciśniętymi wargami.  Ptaszek fruwa, na sygnał–  zatrzymuje się. Zabawę powtarzamy kilka razy. Ta zabawa wspaniale ćwiczy  tor oddechowy, ponieważ dziecko, zaciskając karteczkę wargami, jest zmuszone do oddychania nosem.
ZABAWY NA POWIETRZU
Uważne obserwowanie przyrody. Nasłuchiwanie ptaków.
SAMOOBSŁUGA   – pomagam  sprzątać naczynia po posiłku 🙂