PIĄTEK 16.04.2021r.

Temat: Dzisiaj będą nowe czary, zrobię sobie okulary!

Witajcie Zajączki! Dziś już ostatni dzień naszej edukacji na odległość 🙂

1.Na miły początek dnia przywitamy się piosenką:

 

2. Posłuchajcie zagadki a dowiecie się, o czym będziemy dzisiaj rozmawiać

Babcia je na stałe nosi,
są na nosie małej Zosi.
Służą mamie do czytania
oraz tacie do pływania.
Bez nich mrużą się i płaczą,
oczy, co słońce zobaczą!
(„Okulary” M.Szeląg)

Brawo! Naszym dzisiejszym tematem są okulary.

3. „Co wiemy o okularach?”
Powiedzcie proszę, do czego służą okulary? Jakie znacie rodzaje okularów?

KOREKCYJNE

 

 

 

 

 

PRZECIWSŁONECZNE

 

 

 

 

 

 

GOGLE DO PŁYWANIA

 

 

 

 

 

 

GOGLE OCHRONNE PODCZAS WYKONYWANIA RÓŻNYCH PRAC (PIŁOWANIA DRZEWA)

 

 

 

 

 

 

 

4. Wysłuchaj wiersz Juliana Tuwima „Okulary”


„Okulary” Julian Tuwim

Biega, krzyczy pan Hilary:
„Gdzie są moje okulary?”

Szuka w spodniach i w surducie,
W prawym bucie, w lewym bucie.

Wszystko w szafach poprzewracał,
Maca szlafrok, palto maca.

„Skandal! – krzyczy – nie do wiary!
Ktoś mi ukradł okulary!”

Pod kanapą, na kanapie,
Wszędzie szuka, parska, sapie!

Szuka w piecu i w kominie,
W mysiej dziurze i w pianinie.

Już podłogę chce odrywać,
Już policję zaczął wzywać.

Nagle zerknął do lusterka…
Nie chce wierzyć… Znowu zerka.

Znalazł! Są! Okazało się,
Że je ma na własnym nosie.

  •  Rozmowa w oparciu o wiersz i ilustrację

– Czego szukał Pan Hilary?
– W jakich miejscach to robił?
– Gdzie znalazł okulary?
– Co mu w tym pomogło?
– Dlaczego Pan Hilary nosi okulary?

5. Zastanówcie się proszę, dlaczego ludziom psuje się wzrok? (zbyt długo i za blisko siedzą przy ekranie telewizora i monitora, choroby oczu, zanieczyszczone powietrze, niewłaściwe oświetlenie)
A czy wiecie, jak nazywa się lekarz, który bada i leczy wzrok? Brawo! Jest to okulista

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jak myślicie, co należy robić, aby mieć zdrowe oczy i dobrze widzieć? (nie należy zbyt długo siedzieć przed telewizorem lub komputerem, nie oglądać bajek i rysować przy słabym świetle, jeść owoce i warzywa (Wit. A), odwiedzać okulistę, aby zbadać wzrok).

 

6. „Okulary” – praca plastyczna z wykorzystaniem W.11. Otwórzcie proszę Wasze białe książeczki (Planeta Dzieci, wyprawka na dobry start) i odszukajcie str.11 (Wyprawka, prace manualne, OKULARY)
Dziecko wypycha z karty okulary. Składa je i skleja w wyznaczonych miejscach. Z przezroczystej lub kolorowej folii wycina prostokąty i nakleja na okulary od wewnętrznej strony – tam, gdzie powinny być szkła. Przy wycinaniu folii pomaga dzieciom rodzic. Przez okulary można przewlec włóczkę, aby moc je zawiesić na szyi. Po wyschnięciu prac dzieci zakładają okulary i oglądają pomieszczenia w domu.

7. Zachęcam do wykonania poniższego zadania:
Zaznaczcie właściwą liczbę a następnie pokolorujcie obrazki.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Miłego dnia, do zobaczenia w poniedziałek w przedszkolu 🙂  A.Mazurkiewicz

 PROPOZYCJE ZABAW
Tańce w kole
Przygotuj dowolną skoczną piosenkę. Poproś dziecko, aby poruszało się po okręgu w rytm piosenki – najpierw maszerując, następnie podskakując naprzemiennie na jednej i drugiej nodze, unosząc ramiona i klaszcząc nad głową, skacząc krokiem dostawnym (bokiem). Dopilnuj, aby dziecko poruszało się w rytm muzyki.
Wiosenny deszczyk – Ćwiczenia palców dłoni.
Stukamy paluszkami o podłogę: szybko, wolno, cicho, głośno. Wszystko zależy od tego jaki pada deszczyk. Próbujemy go nazwać.
Posegregujemy klocki według jednej cechy (kolor, wielkość, rodzaj).
Prosimy dziecko, aby posegregowało klocki według określonej cechy, np. wielkości (małe – duże – śred­nie), koloru lub rodzaju. Dziecko porównując, szacuje, których klocków jest mniej, a których więcej. Na koniec tworzy  budowle z klocków wybranego rodzaju.
ZABAWY NA  POWIETRZU
Patyki
małe i duże – poproś dziecko aby znalazło kilka patyków. Gdy je wszystkie rozłoży, niech określa długość patyków używając określeń: długi – dłuższy, krótki – krótszy, taki sam.
– Który patyk jest najdłuższy? – mierzenie patyków – wybór najdłuższego.
– Który patyk jest najkrótszy? Wyszukiwanie patyków, które mają taką samą długość.
Następnie dziecko może ułożyć z patyków dowolne kompozycje, obrazki 🙂
CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Usprawnianie u dziecka umiejętności  posługiwania się chusteczką do nosa.   Utrwalenie  zasad poprawnego mycia i wycierania rąk, mycia ząbków 🙂