Środa 01.04.2020 r

Ptaki które przylatują na wiosnę

Proszę rodziców o przeczytanie opowiadania A. Widzowskiej Powrót bociana.

Ilustracje do tego opowiadania znajdziecie w książeczce na s. 56–57,

Olek pojechał na kilka dni do babci i dziadka. Pogoda była piękna, a w powietrzu czuło się zapach nad¬chodzącej wiosny. Nadchodził czas powrotu ptaków, które odleciały do ciepłych krajów.
– Widzisz, co jest na dachu stodoły u sąsiada? – zapytał dziadek.
– Jakieś gałęzie. Dlaczego są tak wysoko? – zapytał chłopiec.
– To jest gniazdo bociana.
– Dziadku, tam nikogo nie ma.
– Jego mieszkańcy na pewno są teraz na łące i szukają pożywienia.
– Szkoda, że nie mamy wysokiej drabiny. Ja bym tam wszedł – powiedział chłopiec.
– Mogłyby się nas wystraszyć i opuścić gniazdo. Nie wolno przeszkadzać ptakom.
– Nie widać ani jednego bociana. Może zostały w Afryce?
– Z pewnością wróciły. Wkrótce z jajek wyklują się małe bocianiątka. A może nawet już się wykluły.
– I one też kiedyś odlecą?
– Tak, kiedy trochę podrosną i nabiorą sił.
– Ja bym tak nie umiał, chociaż już urosłem – stwierdził Olek.
– Ja też nie – odparł ze śmiechem dziadek. – Brakuje nam skrzydeł.
– I dziobów – dodał chłopiec.
Po drodze dziadek opowiadał Olkowi o ptakach, które odlatują przed nastaniem zimy, i wymienił czajki, jerzyki, słowiki, szpaki, skowronki, żurawie, jaskółki i bociany.
– Jerzyki? – zdziwił się chłopiec. – Przecież jeże nie latają!
– Jerzyki to gatunek ptaków. Tylko nazwa jest podobna, choć inaczej się ją zapisuje.
Nagle nad ich głowami przeleciał bocian, a potem drugi. Wylądowały prosto w gnieździe.
– Miałeś rację, dziadku! – zachwycił się Olek. – Już są! Skąd wiedziałeś?
– Wczoraj słyszałem ich klekotanie: kle, kle, kle.
– Kle, kle, kle! – powtórzył Olek.
Po powrocie do domu babcia poczęstowała ich pyszną szarlotką, a kiedy usłyszała historię o bocianach, od razu znalazła kolorową książkę i przeczytała Olkowi wierszyk:
Kle, kle
Klekotaniem zbudził bociek
całe gniazdo swoich pociech.
Kle, kle dzwoni w ptasich główkach
niczym głośna ciężarówka!
– Znowu tatko tak klekoce,
że zarywa boćkom noce?
Czemu tatuś nasz kochany
taki dziś rozklekotany?
Bocian skrzydłem dziób zasłania,
sen miał nie do wytrzymania!
– Ach, obudźcie mnie już, błagam,
bo was chciała połknąć żaba!

Porozmawiajcie na temat opowiadania, ilustracji w książce i odpowiedz na pytania:
Dokąd pojechał Olek?
Gdzie miał swoje gniazdo bocian?
W jaki sposób przychodzą na świat małe bociany?
Po czym dziadek poznał, że przyleciały bociany?
Jakie ptaki odlatują na zimę do ciepłych krajów i wiosną wracają do Polski?

Jeśli chcecie posłuchać jako ciekawostki odgłosów jakie wydają  ptaki ( szczególnie te z opowiadania ;czajka, jerzyk, słowika, szpak, skowronek, żuraw, jaskółka i bocian), kliknijcie na poniższy link i na tej  stronie i wyszukajcie je.

https://www.glosy-ptakow.pl

Praca plastyczno – techniczna
Zapraszam Was dzisiaj do wykonania ptaszków z papieru. Przygotowujemy papier kolorowy.

Składam kolorowe kartki papieru w harmonijkę i wycinamy złożone na pół serduszko.

Do wyciętego serduszka przyklejam dziobek, potem robimy dziurkę i wkładamy skrzydełka.

Ptaszek gotowy.

Jeśli macie ochotę to dokładam dodatkową kartę pracy do wydrukowania, w której zadaniem jest doprowadzić ptaki do ich gniazd.
http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/01/PTAKII7.jpg

Bardzo dziękuje Wszystkim za przesyłane zdjęcia.Cieszę się, że wykonywanie zadań sprawia dzieciom niezłą frajdę,a rodzicom dziękuję za poświęcony czas.
Pozdrawiam.   Wychowawca: Aniela Ćwikła

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ
Naśladujemy głosy i ruchy  ptaków.
Rodzic naśladuje głosy i ruchy ptaków (np.: kle, kle, ćwir, ćwir): szybko, wolno, cicho, głośno. Dziecko  powtarza za nim. Zamiana ról.  Bawimy się razem 🙂
Zabawa w kolor zielony.
Rozmieszczamy w pokoju różne przedmioty w kolorze zielonym. Dziecko skacze po pokoju. Na sygnał  musi dotknąć jakiegoś zielonego przedmiotu, opisać go.
Zabawa  Przylot bocianów.
Dziecko biega po pokoju i macha szeroko rozpostartymi ramionami, udając lecącego bociana. Na hasło Gniazdo – ląduje, składa skrzydła blisko ciała, i staje na jednej nodze (druga może być ugięta w kolanie), głośno przy tym klekoce z radości.
ZABAWY NA POWIETRZU
 Rozmowy o pogodzie. Nasłuchujemy głosów ptaków, wypatrujemy ich.  Bawimy się w ptaszki.
SAMOOBSŁUGA  Pamiętam o myciu rączek, samodzielnie i z apetytem zjadam posiłki.
MIŁEGO DNIA  – Marzena Pietrusiak

 

Zabawy z angielskim 🙂 REVISION – powtórzenie !

Hello Children!

Dziś czeka nas mała powtóreczka tego, co udało nam się wspólnie (ze mną i rodzicami) nauczyć w tym miesiącu. Pamiętajcie to tylko moja propozycja 🙂
Zatem przypominacie sobie jakie słówka się nauczyliśmy? W marcu skupiliśmy się na wiejskich zwierzątkach i słownictwie związanym z obecną porą roku – Spring (wiosna).

Poznane słownictwo:
1) Farm animals:
– duck – kaczka,
– pig – świnka,
– cat – kot,
– dog – pies,
– horse – koń,
– cow- krowa.

2) Spring vocabulary:
– sun – słońce,
– bird– ptak,
– flowers – kwiatki,
– nest – gniazdo,
– stork – bocian,
– rainbow – tęcza,
– umbrella – parasol.

Na pewno pamiętacie jak bawiliśmy się przy piosenkach związanych z tematyką zwierząt:
– „Old McDonald had a farm” → https://www.youtube.com/watch?v=_6HzoUcx3eo
– „The Animals on the farm” →  https://www.youtube.com/watch?v=zXEq-QO3xTg
– „Who took the cookie?” (Farm Animals version) → https://www.youtube.com/watch?v=Vu0-98fgnRo

Poproście rodziców, aby włączyli Wam te piosenki i wspólnie z nimi pobawcie się przy nich. Hmmm..a może znacie jeszcze inne fajne piosenki nawiązujące do tej tematyki? 🙂

Spróbujcie poszukać w swoich zabawkach w/w zwierzątek i zabawcie się wspólnie z rodzicami bądź rodzeństwem w zabawę:
* What’s this? Polega ona na tym, że rodzic, rodzeństwo podaje nazwę zwierzątka i przedstawia figurkę bądź obrazek, jeśli nie macie w domku. Zadaje pytanie np. Is it a dog? Is it a cat? Odpowiedzi: No it isn’t. / Yes it is. Młodsze dzieci mogą odpowiadać tylko Yes/ No.

Gdybyście mieli jeszcze siłę spróbujcie narysować zwierzątko, które najbardziej lubicie 🙂 Pamiętajcie, że zanim zaczniecie rysować i kolorować pomyślcie czy wiecie jak te zwierzątko nazywa się po angielsku (?) 🙂

Do dzieła! 🙂 Bye, Bye / A.G.

———————————————————————————————————-

Wtorek 31.03.2020 r

Wiosenne kwiaty

Dzisiaj pobawimy się matematycznie

Do naszej zabawy potrzebne będą kolorowe nakrętki najlepiej żółte ,niebieskie czerwone lub zielone- nakrętki będą naszymi kolorowymi kwiatkami.

1. Zabawa klasyfikacyjna „Grządki z kwiatkami” .
Rodzic szykuje talerzyki i wyjaśnia, że są to grządki, na których dzieci posadzą kwiatki. Każdy kwiatek ma inny kolor, dzieci segregują kwiatki, wkładając je do odpowiednich talerzyków. Wspólnie przeliczają ilość kwiatków w talerzach.
2. Zabawa rozwijająca spostrzegawczość wzrokową „Co się zmieniło?”
Rodzic układa grządkę z 3 kwiatkami( można podnosić stopień trudności np. 4 kwiatki), dzieci liczą kwiatki, określają ich kolory i wielkość, następnie Rodzic . zakrywa obrazek i zmienia np. ilość kwiatków, kolory a dzieci rozpoznają, co się zmieniło, starając się używać nazw liczebników porządkowych
3. Zabawa matematyczna „Grządki Oli” ćwicząca umiejętność dostrzegania rytmu i kontynuowania go.
Każde dz. Otrzymuje kolorowe nakrętki. Rodzic wyjaśnia, że Ola sadzi kwiatki na swojej grządce w określonej kolejności i prosi dzieci, aby pomogły Oli dokończyć sadzenie kwiatków zachowując odpowiedni rytm. Rodzic zaczyna sekwencję np czerwony – żółty- czerwony. Dla chętnych dzieci są przygotowujemy trudniejsze zadania (np. rytm złożony z 3 kolorów lub kwiatów małych i dużych).

Gdy tylko pobawimy się kwiatkami zaprośmy dzieci do tajemniczej zabawy z kolorem.
Eksperyment plastyczny : Jak powstają kolory wiosny?

Małe słoiczki lub szklaneczki ,farby plakatowe: żółta, niebieska, czerwona, pędzle, woda, wydrukowane sylwety kwiatów.
Rodzic w słoiczkach z wodą łączy ze sobą, kolory i miesza pędzelkiem. Dzieci obserwują powstałe kolory i podają propozycje tego, co można namalować w danym kolorze.
Z połączenia żółtej farby i niebieskiej farby otrzymujemy kolor zielony, którym można namalować liście;
po połączeniu żółtej farby i czerwonej farby powstał kolor pomarańczowy, którym można namalować np. pomarańcza, marchewka,
połączenia niebieskiej farby i czerwonej farby powstał kolor fioletowy, którym można pomalować sylwety krokusów.

Na zakończenie zapraszam do pomalowania farbkami lub kredkami wiosennego kwiatka.
Kwiaty do drukowania znajdziecie na stronach ( jeśli nie macie drukarki to może mama spróbuje narysować prostego tulipana, a wy go pomalujecie)
linki do wydrukowania – do wyboru
http://www.kolorujmy.pl/details.php?image_id=328

http://4.bp.blogspot.com/-glTfu_D29Ws/UUOFBMYy5GI/AAAAAAAAAlk/vuxv551CWSk/s1600/krokus.jpg

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/tulipan-w-doniczce

Jeśli jeszcze nie zrobiliście zadania w kartach pracy to wolnej chwili możecie je wykonać Olek i Ada karty pracy cz 2 – karta nr 10
Dzieci rysują po śladach rysunku krokusa,
kolorują go na fioletowo,

Oczywiście zachęcam do dzielenia się waszymi pracami – przesyłajcie zdjęcia będzie mi bardzo miło.
Pozdrawiam.   Wychowawca: Aniela Ćwikła

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ
Przeprawa przez rzekę
Spodoba się zarówno przedszkolakom, jak i starszym dzieciom. Na podłodze-rzece ustawiamy “kamienie”: poduszki, kartki papieru, duże, drewniane klocki itp. Zadaniem jest przeprawa przez rzekę bez dotknięcia stopą “wody”.
Przyklejanka
 Udajemy, że nasza ręka przykleja się do wszystkiego. To może być stolik, ściana, nasze udo, głowa dziecka itd. Wszystko zależy od naszej wyobraźni. Zadanie Malucha polega na oderwaniu ręki od tego miejsca. Musi to jednak robić stopniowo, zaczynając od jednego palca. Jak uwolni ostatni, nasza ręka szybko przykleja się w inne miejsce.

ZABAWY NA POWIETRZU
Bawimy się w ulubione zabawy pamiętając o bezpieczeństwie 🙂
SAMOOBSŁUGA
Sami zakładamy papcie i buciki. Pamiętamy o myciu rączek.

Życzę miłego dnia  🙂  Marzena Pietrusiak

————————————————————————————————————

Poniedziałek 30.03.2020 r

Wiosenne przebudzenie – W naszym ogródeczku

Posłuchajcie dzisiaj piosenki o tym co się dzieje na wiosnę w ogródku. Melodie do tej piosenki znajdą wasi rodzice po linkiem umieszczonym poniżej.

https://www.youtube.com/watch?v=fdhmWn8bi7o

W naszym ogródeczku

W naszym ogródeczku
zrobimy porządki } 3 razy

Wygrabimy ścieżki
przekopiemy grządki,
przekopiemy grządki raz, dwa, trzy.

Potem w miękką ziemię
wsiejemy nasionka } 3 azy

Będą się wygrzewać
na wiosennym słonku,
na wiosennym słonku raz, dwa, trzy.

Przyjdzie ciepły deszczyk
i wszystko odmieni } 3 razy

W naszym ogródeczku
grządki zazieleni,
grządki zazieleni raz, dwa, trzy.

W oparciu o ilustracje porozmawiajcie jakie prace wykonujemy w ogrodzie i nazwijcie narzędzia jakie do tej pracy wykorzystujemy.


Plakat pochodzi z czasopisma Nauczycielka Przedszkola, Marzec 2015

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
– Jak nazywa się Pan, który pracuje w ogrodzie to? (ogrodnik)
– Jak nazywa się Pani, która pracuje w ogrodzie to?  (ogrodniczka)
– Spodnie do pracy w ogrodzie nazywają się? (ogrodniczkami)

Pobawcie się do piosenki naśladując czynności jakie są opisane w tekście.

Zabawa ruchowo naśladowcza do piosenki

W naszym ogródeczku         dz. pokazują ręką na prawo i na lewo
zrobimy porządki                  dz. Pocierają jedną ręką o drugą
Wygrabimy ścieżki               dz. naśladują grabienie
przekopiemy grządki            dz. naśladują kopanie łopatą
Raz dwa trzy.                        dz. klaszczą 3 razy

Potem w miękką ziemię        dz. naśladują sianie nasionek do ziemi
wsiejemy nasionka
Będą się wygrzewać             dz. „wkręcają żaróweczki”
na wiosennym słonku
Raz dwa trzy.                         dz. klaszczą 3 razy

Spadnie ciepły deszczyk       dz. poruszają paluszkami powoli z góry na dół
i wszystko odmieni                 opuszczają je aż do podłogi parę razy
W naszym ogródeczku          dz. przykucają
grządki zazieleni                   i naśladują wzrost roślinek.
Raz dwa trzy.                         dz. klaszczą 3 razy

Zachęcam was do założenia wspólnie z rodzicami kącika przyrodniczego.
Do wykonania tego zadania należy przygotować tackę, talerzyk lub słoiczek. Końcówki warzyw np. marchewki ,pietruszki, cebulki, buraczka umieszczamy w małej ilości wody np. na talerzyku, Jeśli macie w domu rzeżuchę można ją wsiać na watę, a ziarna zboża w pojemnik z ziemia .To co będzie się znajdowało w waszym małym ogródku zależy od tego co macie w domu.
Przykładowy ogródek możecie podejrzeć klikając w link.
https://scontent.fktw1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/89931925_862847697471101_3840996013091323904_n.jpg?_nc_cat=104&_nc_sid=8024bb&_nc_ohc=exypBEFCF_gAX9K18G5&_nc_ht=scontent.fktw1-1.fna&oh=910ea62c25d547e0c5ec243f0525c8df&oe=5EA4E3E4

Dziękuję wszystkim dzieciom i waszym rodzicom za to, że pochwaliliście się swoimi ślimakami,
Również będę się bardzo cieszyć jeśli pokażecie mi  swoje ogródki i tym co w nich się będzie działo, wysyłając do mnie zdjęcia.
Pozdrawiam.   Wychowawca: Aniela Ćwikła

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ

  • Zabawa naśladowcza „Praca ogrodnika” – dziecko chodzi lub biega po dywanie, na hasło

– łopata – naśladuje kopanie

– grabie – naśladuje grabienie

– konewka – naśladuje podlewanie

  • „Pieski pilnują ogrodu”

– dziecko chodzi na czworakach

– siada rozgląda się, szczeka

– pije wodę

  • „Ziemia i słońce” – dziecko biega po dywanie

– na hasło ziemia – przykuca, dotyka podłogi

– na hasło słońce – stoi, wyciąga ręce w górę

ZABAWY NA POWIETRZU

Obserwowanie zmian w otoczeniu

Pomoc przy pracach w ogrodzie

Zabawa z piłką, skakanką .

SAMOOBSŁUGA

Zwrócenie uwagi na właściwy ubiór. Podczas ubierania się  przypominamy o  kolejność zakładania ubrań i wspólnie z dzieckiem rozmawiamy na temat ubioru na cebulkę.

ŻYCZĘ  MIŁEGO DNIA  – Marzena Pietrusiak

 

Zabawy z angielskim 🙂

Z racji tego, że już wiosna, a troszkę zajęć nam uciekło.. spróbujmy w wolnej chwili nauczyć się słówek związanych z tą porą roku. Uwaga, niektóre z nich to dla Was tylko powtórzenie:

– sun – słońce,
– bird– ptak,
– flowers – kwiatki,
– nest – gniazdo,
– stork – bocian,
– rainbow – tęcza,
– umbrella – parasol.

Jeśli Wam się uda wyszukujcie ich w pobliżu, w gazetach, na dworze, bądź też spróbujcie narysować te słówka i utrwalać ich powtarzanie w języku angielskim. Dodatkowo możecie również skorzystać ze strony, którą już Wam podawałam https://easyenglishland.wordpress.com/2020/03/24/spring-darmowe-materialy-do-pobrania-dla-najmlodszych-samodzielna-praca-w-domu/?fbclid=IwAR3lNW7WEd8VKElfYG8P5dcd5CXFo0VjqSptiat6UBmbhnBPNkijH5ZV94Q , gdzie znajdują się darmowe materiały do pobrania, piosenki do posłuchania.

Przypomnijcie sobie też kolory na podstawie piosenki o tęczy „The Rainbow Colors Song” → link https://www.youtube.com/watch?v=tRNy2i75tCc 🙂

Miłej zabawy! / A.G.

———————————————————————————————————-


PIĄTEK  27.03.2020 r.

Wiosenne przebudzenie – Szukamy wiosny

Dzisiaj zapraszam was w odwiedziny do Misia i Margolci ,którzy szukają wiosny Dowiecie się jakie rośliny i kwiatki rozkwitają, które zwierzęta budzą się z zimowego snu, a także, jakie ptaki na wiosnę wracają do Polski?. Wysłuchasz opowiadania Jak Skrzat Ozimek ze ślimakiem szukali wiosny. Te sympatyczne kukiełki nauczą was fajnej wiosennej piosenki.

Miś i Margolcia zaproszą was do wykonania ślimaków z pasku papieru.
Jeśli tylko  macie taka ochotę to prześlijcie mi zdjęcia  waszych ślimaków na mój telefon.

Oto link do strony ,która przekieruje was do tych sympatycznych bohaterów.

https://vod.tvp.pl/video/margolcia-i-mis-zapraszaja-dzis,szukamy-wiosny,36434894

 

Jeśli jeszcze nie pokolorowaliście słoneczka chmurki i deszczyku ( karta pracy 24 ) to możecie sobie to zadanie wykonać w wolnym czasie – pamiętajcie o korzystaniu z odpowiednich kolorów kredek lub farby.

Pozdrawiam i życzę miłych wrażeń Wychowawca: Aniela Ćwikła

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ

  • Zabawa twórcza Marcowa pogoda. Dziecko naśladuje ruchem i głosem: deszcz, śnieg, wiatr, słońce.
  • „Przeskocz przez kałużę” – dziecko skacze po dywanie udając omijanie kałuż.
  • „Nie depcz kwiatków” – dziecko chodzi po dywanie omijając rozłożone klocki.
  • „Piramida” – dziecko zbiera klocki, buduje wieżę, przelicza elementy.
  • „Ptaszki”- dziecko naśladuje lot ptaszka.

ZABAWY NA PODWÓRKU

  • Obserwowanie chmur –  prosimy aby dziecko przyjrzało się dokładnie chmurom i powiedziało, jaki mają kolor, kształt, jaką wielkość, czy się poruszają, czy stoją w miejscu, co przypominają lub do czego podobny jest ich kształt.
  • Rysowanie patyczkiem na piasku, np.: chmurki, słonko itp.
  • Zabawa bieżna – wracają ptaszki

CZYNNOŚCI HIGIENICZNE   – pamiętam o myciu ząbków 🙂

ŻYCZĘ  MIŁEGO DNIA  – Marzena Pietrusiak

————————————————————————————————————

CZWARTEK 26.03.2020r

Wiosenne Przebudzenie – Oznaki wiosny

Kochane dzieci przyszła już do nas wiosna i zaczyna budzić przyrodę z zimowego snu.Proszę rodziców o przeczytanie opowiadania E. Stadtmüller Witaj, wiosno! Ilustracje do tego opowiadania znajdziecie w książeczce na str 54–55 ,

Witaj, wiosno!
– Kiedy ta wiosna w końcu przyjdzie – marudziła Ada. – W przedszkolu już dawno śpiewamy o niej piosenki, wycinamy kolorowe motylki i kwiatki, a ona nic.
– Jak to: nic – oburzył się tato. – Wiosna pracuje pełną parą, aby wybuchnąć zielenią, gdy tylko spadnie pierwszy ciepły deszcz.
– Jakoś tej pracy nie widać – skrzywił się Olek. – Wszędzie szaro, buro i ponuro…
– Chyba ktoś tu nie umie patrzeć uważnie… – pokręcił głową tato. – Jeśli ubierzecie się w pięć minut, to zabiorę was do parku na wyprawę detektywistyczną. Będziemy tropić ślady wiosny. Zgoda?
– Zgoda! – zawołali bardzo zgodnie Ada i Olek.
Trzeba przyznać, że parkowe alejki, tonące w marcowej mgle, nie wyglądały najlepiej. Odrapane ławki, pusty plac zabaw, błoto pod nogami.
Olek już miał zaproponować powrót do domu, gdy tato zawołał: – STOP! Na prawo patrz!
– Ale na co patrz? – nie zrozumiała Ada.
Tato bez słowa wskazał parasolem na parkową sadzawkę. Tuż przy pustym łabędzim domku, na wierzbo¬wych gałązkach bieliły się najprawdziwsze na świecie…
– Bazie! – wrzasnął Olek. – Zobaczyłem je pierwszy, punkt dla mnie!
Ada była niepocieszona. Na szczęście sokole oko taty dojrzało kolejny, niezaprzeczalny znak wiosny.
Podczas gdy Olek wypatrywał ptaków na drzewach, tato dyskretnie przytrzymał Adę za kapturek kurtki i oczami wskazał wijącą się pośród burej trawy ścieżkę. Ada pobiegła nią i po chwili wszyscy usłyszeli jej radosny okrzyk:
– Mam! Mam drugi znak wiosny! Remis!
Teraz dopiero Olek zauważył malutkie żółte kwiatuszki, których rozczochrane główki pojawiły się nie wia¬domo skąd tuż nad ziemią.
– To podbiał – wyjaśnił dzieciom tato. – Bardzo pożyteczna, lecznicza roślinka.
– A co ona leczy? – chciała wiedzieć Ada.
– Wiosenne katarki, marcowe chrypki i kaszelki… – odparł tato. – Oj, chyba zbiera się na deszcz, więc lepiej wracajmy, żebyśmy nie musieli się nią kurować.
Droga do domu – niby taka sama – okazała się pasmem radosnych odkryć.
– Pąki na żywopłocie! – meldował Olek.
– Zielony listek, o tu – na klombie! – nie dawała za wygraną Ada.
– Przebiśniegi!!! – wykrzyknęli równocześnie na widok całej kępy ślicznych białych kwiatuszków rosną¬cych na trawniku, tuż obok ich własnego domu.
– Jak widzicie, wiosna wcale się nie leni – uśmiechnął się tato. – Trzeba tylko umieć patrzeć.

Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce.

Gdy tylko posłuchacie uważnie przyjrzyjcie się ilustracji i spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
• Na co narzekały dzieci?
• Jaką propozycję złożył tata Adzie i Olkowi?
• Jakie zwiastuny wiosny dzieci zauważyły w parku?
• Czy w waszej okolicy można zobaczyć już jakieś zwiastuny wiosny?

W kartach pracy cz. 2, nr 8

• nazwijcie to co jest na zdjęcia,
• podzielcie rytmicznie ich nazwy (na sylaby),
• nazwijcie inne oznaki zbliżającej się wiosny.

Posłuchajcie
Mleka nie piją
i nie biegają.
I – jak to kotki –
futerka mają.

Lecz – dziwna sprawa
– na drzewie rosną:
szare, puchate…
I tylko wiosną!

Patrzcie – na stole
wazon z baziami!
A gdzie są kotki?
Zgadnijcie sami

Spróbujcie odszukać razem z rodzicami w Internecie zdjęcia Bazi ,czy są bardzo podobne do kotków ; miękkie i szare?

Pod tym linkiem możesz wydrukować kolorowankę
https://miastodzieci.pl/kolorowanki/bazie/

Zapraszam do zabawy. Wychowawca: Aniela Ćwikła

Witam wszystkie dzieci z grupy „Zajączki
Przesyłam Wam propozycje zabaw na dzisiejszy dzień
Autor: Marzena Pietrusiak
Telefon kontaktowy: 785230410

 ZABAWY

  • Zabawa „Kotki” – dziecko naśladuje kotka: mruczy, pije mleczko, robi koci grzbiet, chodzi na czworakach i tp.
  • Zabawa „ Wiosna rozkwita” – dziecko skulone, na sygnał powoli wstaje, prostuje się i wyciąga ręce do słonka.
  • Zabawa „Taniec wiosny” – tańczymy przy muzyce według własnego pomysłu 🙂
  • Zabawa „ Wyścigi” –  przygotuj gazetę lub kartkę papieru. Podrzyjcie je na paski, a następnie ugniećcie z nich małe kulki. Stańcie obok siebie. Kulki przyłóżcie do ust. Uwaga – wdech nosem, mocny wydech buzią! Wygrywa ten, którego kulka doleci dalej.

CZYNNOŚCI HIGIENICZNE    Pamiętaj ! Kiedy myjemy rączki!

   Miłej  zabawy 🙂