ŚRODA 01.04.2020r.

Temat: „Porządki w ogródku. Co się dzieje w szklarni?”

Drogie dzieci, jak wiecie zaczął się nowy miesiąc- kwiecień, a wraz z nim dużo więcej trudnej pracy i obowiązków. Oczywiście Prima Aprilis 😊 Ciekawe czy wam uda się dzisiaj zrobić komuś mały dowcip. Spróbujcie!

1.W kwietniu zaczyna się prawdziwa wiosna (choć ta nasza płata nam figle 😉) i porządki w ogródku. Pewnie mieliście okazję zobaczyć jak one wyglądają, ale gdyby nie to możecie obejrzeć bardzo ciekawą bajkę o piesku Balim, który chce sam zadbać o ogródek. Będzie ona małym wprowadzeniem do tematu.

https://www.youtube.com/watch?v=RTDJf3pNlzU

W kolejnych filmach zostaniecie oprowadzeni po ogrodzie i wysłuchacie kilku porad dotyczących pielęgnacji.

https://www.youtube.com/watch?v=HKbblzMIIEo
https://www.youtube.com/watch?v=bs2YFp7V4Wg

Teraz już na pewno wiecie wszystko o ogrodzie i roślinach. Odpowiedzcie więc na pytania:
-Co można sadzić w ogrodzie?
-Kogo możemy w nim znaleźć?
-Jakie narzędzia musi mieć każdy ogrodnik i do czego służą?
-Czy wiesz jak dbać o roślinki?
Mogą być ci w tym pomocne również te piękne zdjęcia.

2.Roślinki mogą rosnąć jednak również zimą, nawet gdy jest bardzo mroźnie. Jesteście ciekawi jak to możliwe? Poproście rodziców o przeczytanie opowiadania. Słuchajcie uważnie i odpowiedzcie na pytania.

Na końcu wsi mieszka ogrodnik. W lecie podziwialiśmy tam zawsze ogród pełen kwiatów i róże rozpięte na ścianach domu. Ale najbardziej ciekawiło nas, co dzieje się w budynkach całych ze szkła, jak czarodziejskie pałace, które za domem ciągną się w stronę pola. Toteż bardzo ucieszyliśmy się, gdy Pani powiedziała, że dzisiaj pójdziemy zwiedzać szklarnie. Mroźny dzień na dworze, śnieg od dawna leży na polach, ostry wiatr szczypie w policzki – a za cienka szybką szklarni prawdziwe lato. Jest parno i gorąco – kwitną kwiaty, rosną warzywa. W pierwszej szklarni królują goździki. Ich kwiaty są pełne, a listki cienkie i wąskie. Nic dziwnego pochodzą z okolic suchych stepowych. Małe liście chronią te rośliny od wyparowania dużej ilości wody. Wzdłuż ścian szklarni ciągną się szerokie półki tzw. Parapety, a na nich stoją doniczki z różnymi roślinami pokojowymi. Pan ogrodnik chciał się przekonać, czy je znamy. Pokazał nam różne rośliny i pytał, jak się nazywają. Egzamin wypadł doskonale, bo poznaliśmy; pelargonie zielonolistną, trzykrotkę, dzwonek różnolistny, cissus, balsaminkę i inne, uprawiane w naszym kąciku przyrody.W następnych szklarniach rosły warzywa. Poznaliśmy rzodkiewkę, sałatę, ogórki, których długie pędy były rozpięte na drutach. Z niektórych pędów zwisały owoce, na innych widoczne były żółte kwiatki, które zapowiadały duży zbiór. Nie wiedzieliśmy tylko, jaka roślina rośnie rzędami na parapecie. Pan ogrodnik dał nam do powąchania włochaty listek. Od razu poznaliśmy, że są to małe pomidory!Chłopcy powiedzieli, że nie wiedzą skąd się bierze ciepło panujące w szklarni, więc pan ogrodnik zaprowadził ich do kotłowni i pokazał duży piec opalany koksem. Ten piec ogrzewa kotły z wodą. No i jak myślicie, co dzieje się z wodą? – zapytał pan ogrodnik.
– Woda wędruje rurami i ogrzewa szklarnię – zawołali chłopcy.
– Świetnie, ale drugim źródłem ciepła jest słońce(…).
Na pożegnanie, w nagrodę, że znamy dużo roślin doniczkowych, dostaliśmy w prezencie kilka rzodkiewek, dwie doniczki kwitnącej pelargonii i jedną doniczkę z sadzonką pomidora. Potem w szkole malowaliśmy szklarnię (…)

 

Czy pamiętacie:
– Dokąd poszły dzieci na wycieczkę?
– Jak nazywały się domki, które zwiedzały?
– Jakie rośliny widziały dzieci w szklarni?
– Skąd się bierze ciepło w szklarni?
– Dlaczego szklarnia musi być ogrzewana?
– Po co hoduje się rośliny w szklarni?

3.A teraz trochę się poruszacie. Poproście kogoś starszego o przeczytanie krótkiej historyjki i spróbujcie wcielić się w bohaterów opowiadania. Wykonujcie ruchy przedstawione w opowieści. Pobawicie się w aktorów.

Dzieci poszły na wycieczkę do ogrodu. Wzięły ze sobą ciężkie skrzynki z narzędziami. Najpierw wyjęły szpadle i skopały ziemię, następnie zagrabiły grządki, łopatą rozrzuciły nawóz. Na przygotowanej ziemi posiały nasionka. Nosiły wodę w konewce i podlewały grządki. Sekatorem poobcinały wystające w górze gałęzie jabłoni i gruszy. Z obciętych gałęzi zrobiły ognisko i upiekły kiełbaski. Na koniec dzieci pozrywały pierwsze wiosenne kwiaty i zmęczone wróciły do domu.

-Oczywiście, kiedy będzie słoneczna pogoda, możecie też poruszać się na świeżym powietrzu w waszych ogródkach, pomagając rodzicom w wiosennych porządkach. To może być świetna zabawa, a roślinki wyhodowane przez siebie zawsze są najpiękniejsze.

4.A teraz przejdziemy do książki. Na stronie 19 w Kartach Pracy 3 trzeba nakleić brakujące elementy. Możecie tam zobaczyć jak wyglądają prace w ogrodzie, ale nie musicie już o nich opowiadać, bo zrobiliście to wcześniej.

5.Bardzo ciekawa praca plastyczna i sposób jej wykonania został przedstawiony w drugim filmie przez pomocników Skrzata Borówki.

Jeśli jednak interesuje was inna forma pracy to możecie poprosić o wydrukowanie poniższych puzzli, wyciąć je i ułożyć oraz nakleić na kolorową kartkę.

Myślę, że teraz jesteście już prawdziwymi ogrodnikami. Dziękuję bardzo za wszystkie przesyłane zdjęcia oraz Wam rodzice za poświęcony czas.
Pozdrawiam i życzę miłej zabawy😉

Wychowawca: Dorota Marczak

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ

1.Ptasie gniazdo
Rozkładamy na podłodze szarfę lub gazetę. Dziecko udaje latającego ptaszka, ćwierka i macha rękoma. Na hasło „Leci jastrząb” szybko kuca na gazecie ze skuloną głową. Gdy niebezpieczeństwo minie, dziecko nadal udaje latającego ptaszka.

2.Kwiatki do mety
Na podłodze w jednej części pokoju ułóż linię startu, a po przeciwnej stronie – krzesełko . Na hasło „start” dziecko skacze na jednej nodze do krzesełka, okrąża je, zmienia nogę na drugą i wraca na linię startu.

3.Czego brakuje?
Rozkładamy na dywanie cztery przedmioty, np.: cebulę, klocek, piłkę, but. Dziecko przygląda się w jakiej kolejności są ułożone przedmioty. Dziecko odwraca głowę a my zmieniamy kolejność dwóch przedmiotów lub zabieramy jeden. Po chwili dziecko przygląda się przedmiotom i musi powiedzieć , jakie zaszły zmiany lub czego brakuje.

ZABAWY NA ŚWIEŻYM POWIETRZU

1.Porządki w ogródku
Zobaczmy, jakie narzędzia ogrodnicze mają Wasi rodzice w domu? Poszukajmy grabi, łopaty, konewki. Może pomożemy rodzicom w pracach porządkowych w ogródku?

2.Gra w klasy
Kto nie grał w klasy? 😉 Jeżeli jeszcze nie znacie tej zabawy, to poproście rodziców, żeby z Wami zagrali. Zabawa polega na rzucaniu kamyczkiem na określone pole oraz skakaniu po tych polach. Wcześniej rysujemy na ziemi diagram, który numerujemy od 1 do 9.

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Wychodząc na podwórko, pamiętaj o samodzielnym zapinaniu guzików i zamków  J

 

ŻYCZĘ MIŁEJ ZABAWY  🙂  Agnieszka Mazurkiewicz

———————————————————————————————————-

Zabawy z angielskim 🙂 REVISION – powtórzenie !

Hello Children!

Dziś czeka nas mała powtóreczka tego, co udało nam się wspólnie (ze mną i rodzicami) nauczyć w tym miesiącu. Pamiętajcie to tylko moja propozycja 🙂
Zatem przypominacie sobie jakie słówka się nauczyliśmy? W marcu skupiliśmy się na wiejskich zwierzątkach i słownictwie związanym z obecną porą roku – Spring (wiosna).

Poznane słownictwo:
1) Farm animals:
– duck – kaczka,
– pig – świnka,
– cat – kot,
– dog – pies,
– horse – koń,
– cow- krowa.

2) Spring vocabulary:
– sun – słońce,
– bird– ptak,
– flowers – kwiatki,
– nest – gniazdo,
– stork – bocian,
– rainbow – tęcza,
– umbrella – parasol.

Na pewno pamiętacie jak bawiliśmy się przy piosenkach związanych z tematyką zwierząt:
– „Old McDonald had a farm” → https://www.youtube.com/watch?v=_6HzoUcx3eo
– „The Animals on the farm” →  https://www.youtube.com/watch?v=zXEq-QO3xTg
– „Who took the cookie?” (Farm Animals version) → https://www.youtube.com/watch?v=Vu0-98fgnRo

Poproście rodziców, aby włączyli Wam te piosenki i wspólnie z nimi pobawcie się przy nich. Hmmm..a może znacie jeszcze inne fajne piosenki nawiązujące do tej tematyki? 🙂

Spróbujcie poszukać w swoich zabawkach w/w zwierzątek i zabawcie się wspólnie z rodzicami bądź rodzeństwem w zabawę:
* What’s this? Polega ona na tym, że rodzic, rodzeństwo podaje nazwę zwierzątka i przedstawia figurkę bądź obrazek, jeśli nie macie w domku. Zadaje pytanie np. Is it a dog? Is it a cat? Odpowiedzi: No it isn’t. / Yes it is. Młodsze dzieci mogą odpowiadać tylko Yes/ No.

Gdybyście mieli jeszcze siłę spróbujcie narysować zwierzątko, które najbardziej lubicie 🙂 Pamiętajcie, że zanim zaczniecie rysować i kolorować pomyślcie czy wiecie jak te zwierzątko nazywa się po angielsku (?) 🙂

Do dzieła! 🙂 Bye, Bye / A.G.


WTOREK  31. 03. 2020r.

Temat: Wiosenne porządki w domu.

1.Wiosenne porządki – praca z wierszem Jana Brzechwy. Kochani odtwórzcie wierszyk z nagrania bądź poproście rodziców o przeczytanie.
https://www.youtube.com/watch?v=5TX26M3xIUE

,,Wiosenne porządki „ Jan Brzechwa
Wiosna w kwietniu zbudziła się z rana,
Wyszła wprawdzie troszeczkę zaspana,
Lecz zajrzała we wszystkie zakątki:
– Zaczynamy wiosenne porządki.
Skoczył wietrzyk zamaszyście,
Poodkurzał mchy i liście.
Z bocznych dróżek, z polnych ścieżek
Powymiatał brudny śnieżek.
Krasnoludki wiadra niosą,
Myją ziemię ranną rosą,
Chmury, płynąc po błękicie,
Urządziły wielkie mycie,
A obłoki miękką szmatką
Polerują słońce gładko,
Aż się dziwią wszystkie dzieci,
Że tak w niebie ładnie świeci.
Bocian w górę poszybował,
Tęczę barwnie wymalował,
A żurawie i skowronki
Posypały kwieciem łąki,
Posypały klomby, grządki,
I skończyły się porządki.

2. Uważnie słuchaliście, więc odpowiedzcie na pytania dotycząca treści wiersza:
– Co zarządziła wiosna?;
– Kto uczestniczył w wiosennych porządkach?;
– Jakie czynności wykonywały poszczególne postacie?;
– Dlaczego wszyscy dookoła robią wiosenne porządki?;
– Czy wy w domach też robicie wiosenne porządki?;
– Na czym one polegają?

3. Zabawa dydaktyczna „Co to jest? – rozwiążcie zagadki.
– Na górze – drewniane ramię, na dole – gęsta czupryna.
– Znikają z podłogi śmieci, gdy taniec rozpoczyna. (miotła)
– To taki przedmiot, czy wiecie dzieci?
Na który Kasia, zamiecie śmieci. (szufelka)
– Jeżdżę sobie po dywanie,
kiedy w domu jest sprzątanie. (odkurzacz)
– Na porządki pora już, bo na półkach leży … . (kurz)
– Stoi w kuchni szafka, ten kto jej używa,
wie, że jest przydatna, bo wszystko pozmywa. (zmywarka)
– Służy do picia, służy do mycia,
bez niej na ziemi, nie byłoby życia. (woda)

– Bardzo proszę wszystkie dzieci,
niech rzucają do mnie śmieci! (kosz)

4. Odpowiedzcie proszę na pytanie „Jak czystość naszego otoczenia wpływa na nasze zdrowie?”
– Dlaczego należy dbać o higienę otoczenia?;
– Co kryje się w brudzie?;
– Komu przyjemniej jest mieszkać w uporządkowanym, czystym mieszkaniu?;
– Komu przyjemniej jest mieszkać w nieuporządkowanym, brudnym mieszkaniu?

5. Kalambury – dziecko na zmianę z rodzicem wykonują ruchy naśladujące: zamiatanie podłogi, wycieranie kurzu, mycie okien, pranie ręczne, trzepanie dywanów itp. Uczestnicy odgadują pokazane czynności.

6. Zabawy matematyczne:
„Umiem liczyć” – zabawy utrwalające umiejętność przeliczania w zakresie 7. Znajomość posługiwania się liczebnikami porządkowymi w zakresie siedmiu, podpisywanie zbiorów za pomocą cyfr, stosowanie znaku ,. –, +. Dziecko przygotowuje sobie guziki, fasolki bądź patyczki do liczenia.
– Włóż do kółka trzy przedmioty. Policz przedmioty.
– Dołóż jeszcze dwa przedmioty. Policz przedmioty.
– Dołóż jeszcze dwa przedmioty. Policz przedmioty.
Tę zabawę można powtórzyć kilka razy z uwzględnieniem czynności dokładania i odkładania w zakresie 7.
„Robimy porządek w szufladzie” – zabawa dydaktyczna. Dziecko ma przygotowane 7 pojemników, np. po jogurcie, które wykorzysta jako pojemniki na guziki. Na każdym z nich nakleja kolejną liczbę od 1 do 7. Ma naszykowane również guziki lub fasolki . wykonuje polecenia rodzica. Włóżcie do każdego pojemnika tyle guzików, ile wskazuje liczba przyklejona na pojemniku.
– Kto wie, ile jest guzików w pierwszym i trzecim pojemniku?
– Kto wie, ile jest guzików w drugim i piątym pojemniku?
– Spróbujemy przeliczyć wszystkie guziki rodzic pomaga dzieciom.

Kochani, proponuje skorzystanie z Zadań i ćwiczeń z matematyki dla dzieci na poziomie przedszkola. Poznajemy liczby, dodawanie i odejmowanie. Po otworzeniu poniższego linku.
https://szaloneliczby.pl/przedszkole/

Popołudniu obejrzyjcie bajkę ,, Wiosenne porządki Bolka i Lolka”. Zachęcam Was do zrobienia porządków we własnym pokoju i nie tylko. Pomóżcie rodzicom. Oczywiście niektóre pomysły Bolka i Lolka są przykładem czego robić nie wolno😊.
https://www.youtube.com/watch?v=_p-y7AcRvJo

Zadanie dla Was to : napisanie liter, wyrazów i zdań po śladzie w Tropicielach ,,Piszę, liczę” na str.52
Chętnie obejrzę Wasze równiutkie literki😊.
Pozdrawiam 😊 Dorota Marczak

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ

  1. Wyścigi żab
    Na podłodze w jednej części pokoju ułóż linię startu, a po przeciwnej stronie – linię mety (możesz do tego wykorzystać np. skakankę). Poproś, aby dziecko stanęło na linii startu i na hasło „start!” przemieściło się do linii mety w ustalony sposób, np. skacząc obunóż, na jednej noce, układając stopę za stopą.
  2. Gdzie co jest?
    Rozkładamy zabawki w różnych miejscach: misia na półce, lalkę w wózku, grę obok misia, samochód obok garażu. Następnie prosimy dziecko, aby powiedziało, gdzie znajdują się zabawki, używając określenia na, w, obok, pod, za, przed.
  3. Taniec wygibaniec
    Do tej zabawy będziemy potrzebować gazetę, którą rozkładamy na podłodze. Puszczamy dowolną muzykę np. https://www.youtube.com/watch?v=i6jnXanLvuU i dziecko tańczy w rytm muzyki, tak aby nie spaść z gazety. Po jakimś czasie zatrzymujemy muzykę i prosimy dziecko, aby złożyło swoja gazetę na pół. Ponownie włączamy muzykę. Po chwili znowu składamy gazetę na pół. Dziecko próbuje utrzymać się jak najdłużej na gazecie.

ZABAWY NA ŚWIEŻYM POWIETRZU
Dzisiaj u mnie za oknem śnieg. A u Was? Pogoda zrobiła nam psikusa i teraz już chyba rozumiemy, dlaczego się mówi “W marcu jak w garncu” 🙂 Koniecznie wyjdźcie na spacer.

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Wychodząc na podwórko, pamiętaj o samodzielnym wiązaniu butów!

ŻYCZĘ MIŁEJ ZABAWY 🙂  Agnieszka Mazurkiewicz


PONIEDZIAŁAEK 30.03.2020r.
Temat: Z wiosną dzieci, i nie tylko dzieci rosną.

Kochani rozpoczynamy kolejny tydzień i nasze nietypowe zajęcia.
1). Zachęcam do posłuchania opowiadania Joanny Wasilewskiej ,, Tajemnica małego nasionka”- proszę rodziców o przeczytanie opowiadania a Was drodzy o skupienia uwagi.
Było sobie ziarenko. Ziarenko było maleńkie i słabe. Bało się, że zjedzą je ptaki, albo polna myszka. Ale zaopiekował się nim ogrodnik, który był duży i silny. Chodził po ogrodzie z łopatą i kopał ziemię. Włożył ziarenko do świeżo skopanej ziemi. A tam pod ziemią było ciemno, ciepło i cicho. „Teraz sobie pośpię” – pomyślało ziarenko. Leżało spokojnie przez jakiś czas, aż nagle poczuło, że wokół zrobiło się mokro. Ach! To pewnie ogrodnik podlał ziemię! Rozzłościło się okropnie. Ze złości zaczęło się nadymać i pęcznieć tak mocno, aż pękło. Ale nic złego się nie stało. W miejscu pęknięcia pojawił się mały, biały kiełek. Małe ziarenko zaczęło szybko rosnąć. Ogrodnik podlewał je, a słońce ogrzewało swoimi promieniami i w niedługim czasie zamieniło się w piękny, kolorowy kwiat.

2). Proszę udzielcie rodzicom odpowiedzi na kilka pytań – rozmowa dotycząca treści opowiadania:
– Kto zaopiekował się ziarenkiem?
– Co zrobiło ziarenko w ziemi?
– Dlaczego ziarenko się rozzłościło i co zrobiło ze złości?
– Co pojawiło się w miejscu pęknięcia?
– Co wyrosło z ziarenka?

3). Proponuję teraz obejrzyjcie filmu , z którego dowiecie się jak można wyhodować własne rośliny?
https://www.youtube.com/watch?v=nt6uNIDZc5E
Film ,,29 pomysłów na prostą hodowlą roślin”

4). Proszę zastanówcie się nad pytaniem „Kto lub co jeszcze rośnie na wiosnę?” – rozmowa na podstawie doświadczeń dzieci.
– Oczywiście , że dzieci rosną wiosną….. tak jak w wierszu

,,Przedszkolaki” Danuta Gellnerowej
Przedszkolaki wiosną bardzo szybko rosną.
Potem znów, jak wiecie, podrastają w lecie.
A pod jesień już za małe są buciki i sandały.
Krzesełko w przedszkolu robi się za niskie – to znak,
że czas do szkoły wyruszyć z tornistrem.

– Rodzic zadaje dzieciom pytania: O jakiej porze roku przedszkolaki bardzo szybko rosną?; O jakie porze roku znów podrastają?; O jakiej porze roku są najwyższe?; Skąd wiadomo, że przedszkolaki muszą iść do szkoły?

5). Zabawa orientacyjno-porządkowa. „Kto jest wyższy?” Dziecko z rodzeństwem lub rodzicami maszerują przy melodii piosenki Polka fasolka. Na przerwę w muzyce szybko dobierają się w pary, stają do siebie plecami i oceniają, kto jest wyższy, a kto niższy. Gdy powraca muzyka, dzieci znów poruszają się swobodnie, na kolejna przerwę ustawiają się w szeregu określając wzrost członków w rodzinie.
https://www.youtube.com/watch?v=aec-XvN8bWI
Piosenka ,,Polka fasolka”

6). W celu utrwalenia wiadomości wykonajcie ćwiczenie w kartach pracy ,,Tropiciele” cz. 3 str.18 – dopasujcie osoby w tym samym wzroście oraz ułóżcie postacie określając wzrost osób w domu. Proszę dorysujcie także drugą część tulipana.
Piosenka Polka fasolka sł.: Stanisław Karaszewski, muz.: Krystyna. Kwiatkowska
1.Co tam sadzi pan Jeremi?
Sadzi w polu fa – so – lę!
Po ziarenku bęc – do ziemi.
„Jaki – taki plon zbio – rę!”
Ref.: Do re mi, fa so la
fa so la si do!
do re mi, fa so la
fa so la so fa!

2. Już po tyce w górę pnie się
wesolutka fa – so – la!
Pan Jeremi worek niesie:
„Hop, fasolo do wo – ra!”
Ref.: Do re mi…

3.Prosi żonę pan Jeremi:
„Żono łuskaj fasolę
i fasolę gotujże mi,
zanim wrócę na pole!”
Ref.: Do re mi…

Zachęcam do założenia waszej własnej hodowli wybranej rośliny, nauki wiersza na pamięć ,, Przedszkolaki” lub dla lubiących śpiewać do nauki piosenki ,,Polka fasolka”. Pamiętajcie, że chętnie obejrzę Wasze postępy.
Miłego dnia Kochani!       Dorota Marczak

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ

1.Ciepło-zimno
Wybierz niewielką zabawkę dziecka i ukryj ją w pokoju lub w mieszkaniu. Zachęć dziecko do odszukania zabawki – mów „ciepło”, gdy dziecko się zbliża do miejsca ukrycia przedmiotu lub „zimno”, jeśli się od niego oddala. W drugiej części zabawy możesz zaproponować zamianę ról – tym razem dziecko ma schować zabawkę i naprowadzać Cię na nią słowami „ciepło” lub „zimno”.

2. Wielkoludy i krasnoludki
Dziecko udaje krasnoludka – maszeruje w przysiadzie trzymając się za kostki. Po chwili zamienia się w wielkoluda – chodzi na szeroko rozstawionych nogach, z rękami rozłożonymi na boki.

3.Robimy porządki
Zaproś dziecko do robienia wiosennych porządków w domu. Wyznacz zadania: wytarcie kurzu w różnych miejscach, wyczyszczenie zabawek, poukładanie książek na pólkach, posprzątanie swojego biurka itp.

ZABAWY  NA ŚWIEŻYM POWIETRZU

1. Sadzenie roślinek
Wychodząc dzisiaj na podwórko możemy zabawić się w małego ogrodnika, który zasadzi cebulki kwiatowe albo warzywa. Następnie możemy nalać wody do konewki i podlać nasze roślinki.
2. Kształty chmur
Przyglądamy się dokładnie chmurom i prosimy, żeby dziecko  powiedziało, jaki mają kolor, kształt, jaką wielkość, czy się poruszają, czy stoją w miejscu, co przypominają lub do czego podobny jest ich kształt.

CZYNNOŚCI HIGIENICZNE – Pamiętam o myciu ząbków!

ŻYCZĘ MIŁEJ ZABAWY  🙂   Agnieszka Mazurkiewicz


PIĄTEK 27.03. 2020r.

Temat: Poznajemy literkę „C”.

Kochani, dziś kolejne nasze spotkanie. Do tej pory super radziliście sobie z literami i wierzę, że dzisiejsza nowa litera nie będzie żadnym problemem. Na początku przypomnijmy sobie poznane literki.

1. Rozpocznijmy od zagadki. Proszę rodziców o jej przeczytanie:

,,Jakie warzywo, chociaż niewielkie, wyciśnie z oczu słona kropelkę?
Więc gdy je pokroić się chce, to chronić trzeba oczy swe.’’

– O jakim warzywie jest mowa? Podzielcie to słowo na sylaby – klaszcząc w dłonie, i na głoski licząc je na palcach.
– Jakie wyrazy spośród podanych rozpoczynają się głoską ,,c’’, w jakich głoska znajduje się w środku, a których na końcu? Podajcie też swoje propozycje.
cytryna, cyfra, cebula, cerata…
taca, kucyk, klocek…
koc, noc, owoc….

2. A teraz sprawdźmy o czym zapomnieliście. Obejrzyjcie bajkę.
https://www.youtube.com/watch?v=BVGS0RAsQLE
3. Proszę abyście ułożyli literę ,,c, C” z dostępnych materiałów: mogą być to klocki, sznurki, koraliki, guziki… Wszystko zależy od waszej wyobraźni.
– Możecie też napisać ją palcem na dywanie lub na plecach mamy bądź taty.
– Wykonajcie ćwiczenia dotyczące poznanej litery ,,c’’ – Karty pracy nr 3 Tropiciele ze strony 16.
-Następnie spróbujcie napisać literę w książce ,,Piszę i liczę” na stronie 50. Powodzenia😊
4. Dodatkowo zachęcam Was do zasadzenia w ziemi cebuli lub włożenia cebuli do szklanki z wodą i obserwacji, co się będzie z nią działo na przestrzeni następnych dni. To może być ciekawe doświadczenie.
-Będę się bardzo cieszyć, jeśli znajdziecie czas i ochotę na poczytanie😉

Pozdrawiam, Dorota Marczak

PIĄTEK  27.03.2020r

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ

1.Zabawa ruchowa
Na rozgrzewkę zapraszamy do wspólnej zabawy wszystkich domowników. Ustawiamy się w pociąg i ruszamy:

https://www.youtube.com/watch?v=2P5wxbo5jdM&t=69s

2.Zabawa oddechowa „Wąchamy wiosenne kwiaty”
Dziecko nabiera powietrze nosem do brzucha, a następnie wypuszcza je buzią, mówiąc aaaaaach ( zachwyca się urokiem wiosennego kwiatka). Czynność powtarzamy kilka razy.

3.Zabawa „Ciuciubabka”
Dziecko ma zawiązane oczy. Rodzic rozkłada przed dzieckiem różne przedmioty, zabawki itp. Dziecko za pomocą dotyku musi odgadnąć, co to za rzecz.

ZABAWA NA ŚWIEŻYM POWIETRZU
Wychodząc dzisiaj na podwórko, możecie pobawić się w poszukiwaczy skarbów. Przygotujcie mapę, a następnie przekażcie dziecku. Dajcie mu czas na odnalezienie drogocennego skarbu (może to być pudełko z łakociami lub niewielka zabawka). Oczywiście wcześniej ukryjmy skarb w bezpiecznym miejscu. Miłej zabawy 🙂

CZYNNOŚCI HIGIENICZNE   Pamiętaj! Kiedy myjemy rączki!

ŻYCZĘ MIŁEGO DNIA 🙂 Agnieszka Mazurkiewicz

Zabawy z angielskim 🙂

Z racji tego, że już wiosna, a troszkę zajęć nam uciekło.. spróbujmy w wolnej chwili nauczyć się słówek związanych z tą porą roku. Uwaga, niektóre z nich to dla Was tylko powtórzenie:
– sun – słońce,
– bird– ptak,
– flowers – kwiatki,
– nest – gniazdo,
– stork – bocian,
– rainbow – tęcza,
– umbrella – parasol.

Jeśli Wam się uda wyszukujcie ich w pobliżu, w gazetach, na dworze, bądź też spróbujcie narysować te słówka i utrwalać ich powtarzanie w języku angielskim. Dodatkowo możecie również skorzystać ze strony, którą już Wam podawałam https://easyenglishland.wordpress.com/2020/03/24/spring-darmowe-materialy-do-pobrania-dla-najmlodszych-samodzielna-praca-w-domu/?fbclid=IwAR3lNW7WEd8VKElfYG8P5dcd5CXFo0VjqSptiat6UBmbhnBPNkijH5ZV94Q , gdzie znajdują się darmowe materiały do pobrania, piosenki do posłuchania.

Przypomnijcie sobie też kolory na podstawie piosenki o tęczy „The Rainbow Colors Song” → link https://www.youtube.com/watch?v=tRNy2i75tCc 🙂

Miłej zabawy! / A.G.

—————————————————————————————————————

CZWARTEK 26. 03. 2020r

Temat:,,Oznaki wiosny- wiosenne kwiaty”   

Kochani, nie możemy wyjść z domu i podziwiać przyrody bezpośrednio, dlatego proponuję obejrzenie krótkiego filmu

“Wiosna-pierwsze oznaki w przyrodzie”

https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

Następnie skupcie się, poproście rodziców o przeczytanie poniższego wierszyka i odpowiedzcie na pytanie, ile kwiatków wspomniano w wierszu ,,Wiosenne kwiaty”.

Już kwiaty zakwitają

W lasach, ogrodach i na łąkach

Mówią o tym, że nadszedł

Czas wiosny i słonka.

Przyszły do nas kwiaty w gości

w swej wiosennej szacie,

popatrzcie uważnie, może je poznacie?

Pierwszy to przebiśnieg biały.

Drugi to stokrotka, kwiatek bardzo mały,

Trzeci jest jak złota łąka,

To kaczeniec cały w pąkach.

Czwarty to krokus fioletowy,

Piąty- tulipan purpurowy,

I szósty- to żonkil w żółtym kolorze,

Ten ostatni słoneczny kwiatek

Do wazonu włożę.

Przypomnijcie sobie o jakich kwiatach mowa była w wierszu i na filmiku. Nazwy zapamiętanych kwiatków ułóżcie z literek umieszczonych w waszych szafkach. I jak? Dobrze słuchaliście?;)

Teraz macie szansę popisać się swoją wiedzą i rozwiązać zagadki. O jakich zwiastunach wiosny mowa?

  1. Zobaczysz je wiosną, gdy na wierzbie rosną. Srebrne futro mają, jak się nazywają?(bazie kotki)
  2. Powrócił do nas z dalekiej strony, ma długie nogi i dziób czerwony. Dzieci się śmiały, gdy go witały, żabki płakały przez dzionek cały.(bocian)
  3. Gdy się schowa za chmury, świat staje się ponury. A weselej na świecie, kiedy śmieje się z góry.(Słońce)
  4. Wkoło pełno śniegu, a tu kwiatek mały, w listkach zielonych, cały śnieżnobiały.(przebiśnieg)
  5. Jak się ten kwiatek nazywa, co słowo “pan” w nazwie ukrywa?(tulipan)
  6. Wiosną na drzewie się zieleni, ale opada na jesieni. (liść)

Fajne ćwiczenie znajduje się na stronie 15 w naszych Kartach pracy nr 3 “Tropiciele”. Sięgnijcie do szuflady po klej i nożyczki.

A teraz coś kreatywnego! Skoro znacie już tak dobrze wiosenne kwiaty i przyrodę to wykonajcie z kolorowego papieru piękne ozdoby do waszego domu. Z pewnością ożywią ponure dni;) Poniżej zamieszczam link do filmiku z ciekawymi pomysłami. Możecie też sami wykonać je według własnego pomysłu z dostępnych dla was materiałów. Jeśli macie ochotę możecie podzielić się efektami waszej pracy.

“Proste i szybkie kwiaty z papierowych kółek”

https://www.youtube.com/watch?v=b8Hn_f0DBX0

Gdyby dopadła was nuda, możecie poszukać różnicy między obrazkami na stronie 17 i dorysować płatki kwiatkom na kolejnej stronie. (Karta pracy nr 3)

Życzę Wam miłego dnia i równie miłej zabawy! 

Wychowawczyni Dorota Marczak 🙂

26.03.2020r.

Witam wszystkie dzieci z grupy „Żabki”
Przesyłam Wam propozycje zabaw na dzisiejszy dzień
Autor: Agnieszka Mazurkiewicz
Telefon kontaktowy: 608 422 079

1.Zabawa ruchowa „Kwiaty rosną, kwiaty więdną”
Dziecko swobodnie chodzi. Na hasło „Kwiaty rosną” dziecko staje jak najwyżej na palcach i wyciąga ręce do słońca. Na hasło „Kwiaty więdną” dziecko kuca i chowa głowę w ramionach. Polecenia powtarzamy kilka razy.
2.Zabawa dydaktyczna „Prawda czy fałsz?”

Jeśli wypowiedziane zdanie jest prawdziwe dziecko  klaszcze  w ręce mówiąc „tak, tak, tak”. Jeśli nie jest zgodne z prawdą dziecko tupie w podłogę, mówiąc trzy razy „nie, nie, nie”.
– Teraz jest pora roku, którą nazywamy jesień.
-Teraz jest pora roku, którą nazywamy wiosna.
– Pszczoły zbierają nektar z kwiatów i robią z nich lizaki.
– Wiosną na łące dzieci lepią bałwana.
– Miesiąc, który mamy teraz, to marzec.
-Zwiastunami wiosny są śnieg i  spadające liście.
– Na wiosnę przylatują bociany z ciepłych krajów.
-Są trzy pory roku.
-Wiosną niedźwiedzie zapadają w sen zimowy.
-Krokusy, przebiśniegi i pierwiosnki to pierwsze wiosenne kwiaty.
3.„Mały kucharz” ‒ zachęć dziecko do pomocy podczas przygotowywania posiłku – smarowania chleba masłem za pomocą bezpiecznego noża (plastikowego, bez ostrych krawędzi), obierania ugotowanych warzyw lub jajek, krojenia ich na kawałki. Starsze dzieci mogą pomóc przy obieraniu surowych warzyw za pomocą obieraczki.

Życzę Wam miłego dnia 🙂

Pamiętajcie o wyjściu na spacer i odpowiednim ubiorze.