ŚRODA– 01.04.2020

KOLORY WIOSNY

Witam was Jeżyki. Dziękuje za przesłane wczoraj zdjęcia widzę, że aktywnie spędzacie czas w domu. Bardzo mnie  cieszy to, że wykorzystujecie proponowane przeze mnie zajęcia i zabawy.

 

Dziś zachęcam was do zabawy ćwiczącej waszą sprawność ręki. Do tej zabawy potrzebne są guziki różnego koloru, jeśli nie macie takich można wykorzystać nakrętki lub wycięte kolorowe kółka np. ze starej gazety.
P
ierwsza zabawa polega na segregowaniu ze względu np. na kolor, wielkość.
      

Układanka guziczkowa np. układanie rytmu na początku z dwóch elementów (dwa kolory), następnie z trzech elementów. Zobaczcie jaką ja ułożyłam gąsienice.
  

Obrazek z guziczków. Spróbujcie teraz stworzyć swój guziczkowy obrazek (np. figury geometryczne, wzory kwiatowe itp.). 

Wraz z nadejściem wiosny w naszych ogrodach pojawiają się wiosenne kwiaty, może je już znacie, jeśli jeszcze ich nie poznaliście poproście rodziców o przeczytanie ich nazw.

Wspólnie podzielcie nazwy tych kwiatów na sylaby, jeśli potraficie to wskażcie jaką głoskę słychać na początku ich nazw. Czy umiesz policzyć ile jest sylab w poszczególnych nazwach? Jeśli tak, to brawo.Udanej zabawy 🙂
M. Ulichnowska

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ
Naśladujemy głosy i ruchy  ptaków.
Rodzic naśladuje głosy i ruchy ptaków (np.: kle, kle, ćwir, ćwir): szybko, wolno, cicho, głośno. Dziecko  powtarza za nim. Zamiana ról.  Bawimy się razem 🙂
Zabawa w kolor zielony.
Rozmieszczamy w pokoju różne przedmioty w kolorze zielonym. Dziecko skacze po pokoju. Na sygnał  musi dotknąć jakiegoś zielonego przedmiotu, opisać go.
Zabawa  Przylot bocianów.
Dziecko biega po pokoju i macha szeroko rozpostartymi ramionami, udając lecącego bociana. Na hasło Gniazdo – ląduje, składa skrzydła blisko ciała, i staje na jednej nodze (druga może być ugięta w kolanie), głośno przy tym klekoce z radości.
ZABAWY NA POWIETRZU
 Rozmowy o pogodzie. Nasłuchujemy głosów ptaków, wypatrujemy ich.  Bawimy się w ptaszki.
SAMOOBSŁUGA  Pamiętam o myciu rączek, samodzielnie i z apetytem zjadam posiłki.
MIŁEGO DNIA  – Marzena Pietrusiak

—————————————————————————————————

WTOREK – 31.03.2020  PRZYRODA WIOSNĄ

Dzień dobry Jeżyki.|

Dziś przywitał nas śnieg, ah ta nasza zmienna marcowa pogoda.

Dzisiejszy dzień rozpoczniemy od tego obrazka :

Jaka pora roku przedstawiona jest na obrazku? Jeśli odpowiedzieliście,że jest to wiosenny obrazek to- BRAWO ! Po czym można poznać, że to wiosna, spróbujcie wymienić choć trzy elementy (kwiaty, ubiór dzieci itp.).

Posłuchajcie teraz proszę odgłosów przyrody. 
https://www.youtube.com/watch?v=JwbMnvfN2y8&t=2s
Czy poznajecie je? Mam nadzieje, że tak.  Niektóre z nich pewnie usłyszycie,  gdy wyjdziecie na dwór z rodzicami, tylko pamiętajcie, że musicie być cichutko by nie spłoszyć np. śpiewających ptaszków.

Kochani zachęcam was do zakładania własnej hodowli. Zanim jednak to zrobicie, mam do was kolejne zdanie. Przyjrzyjcie się uważnie ilustracją. Jak myślicie czego potrzebuje roślina, żeby rosnąć?

 

Teraz zadanie matematyczne.

Kupiłam nasiona fasoli. Pomożesz mi je policzyć? Super proszę policz ile nasion fasoli jest w żółtym zbiorze? Ile nasion fasoli jest w czerwonym zbiorze?

BRAWO, pięknie liczysz. Policz ile mam wszystkich nasion fasoli?

Super. Masz rację- jest 8 fasolek.

Teraz pora założyć własną hodowle fasoli. Może uda wam się wspólnie z rodzicami założyć taką hodowlę w domu.

Co jest potrzebne?
– 3 nasiona fasoli (proponuję fasolę “Jaś”, bo nasiona są duże i dobrze widoczne są ich wszystkie części oraz zmiany w nich zachodzące, inne odmiany są również dobre)
– słoik – podstawka – miseczka pod słoik
– gaza
– gumka recepturka

Co zrobić?

Gazę złożoną 2-krotnie naciągnąć na słoik i przymocować do niego gumką. Palcem wcisnąć gazę do środka słoika, tak, aby powstał dołek, w którym należy umieścić nasiona. Nadmiar gazy obciąć. Do słoika wlać wodę tak, aby nasiona były stale wilgotne. Gaza nasiąka wodą i za jej pośrednictwem woda spływa do spodeczka. Z tego względu należy kilka razy dziennie uzupełniać wodę w słoiku, aby zapewnić nasionom ciągły dostęp wilgoci. Gdy pojawią się korzenie nie będzie konieczne tak częste uzupełnianie wody.

Oto Jeżykowa hodowla fasoli. Teraz pozostaje nam cierpliwie czekać……..

MIŁEGO DNIA
M. Ulichnowska

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ
Przeprawa przez rzekę
Spodoba się zarówno przedszkolakom, jak i starszym dzieciom. Na podłodze-rzece ustawiamy “kamienie”: poduszki, kartki papieru, duże, drewniane klocki itp. Zadaniem jest przeprawa przez rzekę bez dotknięcia stopą “wody”.
Przyklejanka
 Udajemy, że nasza ręka przykleja się do wszystkiego. To może być stolik, ściana, nasze udo, głowa dziecka itd. Wszystko zależy od naszej wyobraźni. Zadanie Malucha polega na oderwaniu ręki od tego miejsca. Musi to jednak robić stopniowo, zaczynając od jednego palca. Jak uwolni ostatni, nasza ręka szybko przykleja się w inne miejsce.

ZABAWY NA POWIETRZU
Bawimy się w ulubione zabawy pamiętając o bezpieczeństwie 🙂
SAMOOBSŁUGA
Sami zakładamy papcie i buciki. Pamiętamy o myciu rączek.

Życzę miłego dnia  🙂  Marzena Pietrusiak

 

Zabawy z angielskim 🙂 REVISION – powtórzenie !

Hello Children!

Dziś czeka nas mała powtóreczka tego, co udało nam się wspólnie (ze mną i rodzicami) nauczyć w tym miesiącu. Pamiętajcie to tylko moja propozycja 🙂
Zatem przypominacie sobie jakie słówka się nauczyliśmy? W marcu skupiliśmy się na wiejskich zwierzątkach i słownictwie związanym z obecną porą roku – Spring (wiosna).

Poznane słownictwo:
1) Farm animals:
– duck – kaczka,
– pig – świnka,
– cat – kot,
– dog – pies,
– horse – koń,
– cow- krowa.

2) Spring vocabulary:
– sun – słońce,
– bird– ptak,
– flowers – kwiatki,
– nest – gniazdo,
– stork – bocian,
– rainbow – tęcza,
– umbrella – parasol.

Na pewno pamiętacie jak bawiliśmy się przy piosenkach związanych z tematyką zwierząt:
– „Old McDonald had a farm” → https://www.youtube.com/watch?v=_6HzoUcx3eo
– „The Animals on the farm” →  https://www.youtube.com/watch?v=zXEq-QO3xTg
– „Who took the cookie?” (Farm Animals version) → https://www.youtube.com/watch?v=Vu0-98fgnRo

Poproście rodziców, aby włączyli Wam te piosenki i wspólnie z nimi pobawcie się przy nich. Hmmm..a może znacie jeszcze inne fajne piosenki nawiązujące do tej tematyki? 🙂

Spróbujcie poszukać w swoich zabawkach w/w zwierzątek i zabawcie się wspólnie z rodzicami bądź rodzeństwem w zabawę:
* What’s this? Polega ona na tym, że rodzic, rodzeństwo podaje nazwę zwierzątka i przedstawia figurkę bądź obrazek, jeśli nie macie w domku. Zadaje pytanie np. Is it a dog? Is it a cat? Odpowiedzi: No it isn’t. / Yes it is. Młodsze dzieci mogą odpowiadać tylko Yes/ No.

Gdybyście mieli jeszcze siłę spróbujcie narysować zwierzątko, które najbardziej lubicie 🙂 Pamiętajcie, że zanim zaczniecie rysować i kolorować pomyślcie czy wiecie jak te zwierzątko nazywa się po angielsku (?) 🙂

Do dzieła! 🙂 Bye, Bye / A.G.

……………………………………………………………………………………………………………………..

PONIEDZIAŁEK – 30.03.2020

Wiosenne Przebudzenie

Kochane dzieci mamy już wiosnę. Przyroda zaczyna budzić się z zimowego snu.
Proście rodziców o przeczytanie opowiadania E. Stadtmüller(Ilustracje do tego opowiadania są w książce na str. 54–55,)

Witaj, wiosno!

– Kiedy ta wiosna w końcu przyjdzie – marudziła Ada. – W przedszkolu już dawno śpiewamy o niej piosen­ki, wycinamy kolorowe motylki i kwiatki, a ona nic.

– Jak to: nic – oburzył się tato. – Wiosna pracuje pełną parą, aby wybuchnąć zielenią, gdy tylko spadnie pierwszy ciepły deszcz.

– Jakoś tej pracy nie widać – skrzywił się Olek. – Wszędzie szaro, buro i ponuro…

– Chyba ktoś tu nie umie patrzeć uważnie… – pokręcił głową tato. – Jeśli ubierzecie się w pięć minut, to zabiorę was do parku na wyprawę detektywistyczną. Będziemy tropić ślady wiosny. Zgoda?

– Zgoda! – zawołali bardzo zgodnie Ada i Olek.

Trzeba przyznać, że parkowe alejki, tonące w marcowej mgle, nie wyglądały najlepiej. Odrapane ławki, pusty plac zabaw, błoto pod nogami.

Olek już miał zaproponować powrót do domu, gdy tato zawołał: – STOP! Na prawo patrz!

– Ale na co patrz? – nie zrozumiała Ada.

Tato bez słowa wskazał parasolem na parkową sadzawkę. Tuż przy pustym łabędzim domku, na wierzbo­wych gałązkach bieliły się najprawdziwsze na świecie…

– Bazie! – wrzasnął Olek. – Zobaczyłem je pierwszy, punkt dla mnie!

Ada była niepocieszona. Na szczęście sokole oko taty dojrzało kolejny, niezaprzeczalny znak wiosny.

Podczas gdy Olek wypatrywał ptaków na drzewach, tato dyskretnie przytrzymał Adę za kapturek kurtki i oczami wskazał wijącą się pośród burej trawy ścieżkę. Ada pobiegła nią i po chwili wszyscy usłyszeli jej radosny okrzyk:

– Mam! Mam drugi znak wiosny! Remis!

Teraz dopiero Olek zauważył malutkie żółte kwiatuszki, których rozczochrane główki pojawiły się nie wia­domo skąd tuż nad ziemią.

– To podbiał – wyjaśnił dzieciom tato. – Bardzo pożyteczna, lecznicza roślinka.

– A co ona leczy? – chciała wiedzieć Ada.

– Wiosenne katarki, marcowe chrypki i kaszelki… – odparł tato. – Oj, chyba zbiera się na deszcz, więc lepiej wracajmy, żebyśmy nie musieli się nią kurować.

Droga do domu – niby taka sama – okazała się pasmem radosnych odkryć.

– Pąki na żywopłocie! – meldował Olek.

– Zielony listek, o tu – na klombie! – nie dawała za wygraną Ada.

– Przebiśniegi!!! – wykrzyknęli równocześnie na widok całej kępy ślicznych białych kwiatuszków rosną­cych na trawniku, tuż obok ich własnego domu.

– Jak widzicie, wiosna wcale się nie leni – uśmiechnął się tato. – Trzeba tylko umieć patrzeć.

Słuchaliście uważnie? Jeśli tak, spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

  • Na co narzekały dzieci?
  • Jaką propozycję złożył tata Adzie i Olkowi?
  • Jakie zwiastuny wiosny dzieci zauważyły w parku?
  • Czy w waszej okolicy można zobaczyć już jakieś zwiastuny wiosny?

Jeśli jeszcze nie zrobiliście zdania w kartach pracy cz. 2, nr 22-23, zachęcam was teraz do wykonania tego zadania:

Nazwijcie to, co jest na zdjęcia,Podzielcie rytmicznie ich nazwy (na sylaby),Dorysujcie bazie na gałązkach, zgodnie z poleceniem.

Czy wiecie, czym są „wierzbowe kotki”? Posłuchajcie wiersza:

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcSMSP8sIB6gFuP2BybY0mgBHPh2iVdrLeokimPXNCXiyR8StmCH

Kotki i kotki

Mleka nie piją
I nie biegają.
I – jak to kotki –
futerka mają.
Lecz – dziwna sprawa
– na drzewie rosną:
szare, puchate…
I tylko wiosną!
Patrzcie – na stole
wazon z baziami!
A gdzie są kotki?
Zgadnijcie sami

Spróbujcie samodzielnie wykonać wierzbowe gałązki w domu (wykorzystajcie materiały plastyczne, jakie macie dostępne w waszych domach). Możecie skorzystać z poniższych wzorów prac plastycznych.

https://pl.pinterest.com/pin/333055334924174285/

Miłej zabawy jeżyki.

DZIĘKUJE ZA PRZESŁANE ZDJĘCIA Z WASZYMI ŚLICZNYMI PRACAMI. JESTEM Z WAS BARDZO DUMNA. JEŚLI MACIE  PRACE, KTÓRYMI CHCECIE SIĘ JESZCZE ZE MNĄ PODZIELIĆ, TO CHĘTNIE JE OBEJRZĘ. ŚCISKAM WAS MOCNO I PRZESYŁAM MOC BUZIAKÓW.

M. Ulichnowska

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ

  • Zabawa naśladowcza „Praca ogrodnika” – dziecko chodzi lub biega po dywanie, na hasło

– łopata – naśladuje kopanie
– grabie – naśladuje grabienie
– konewka – naśladuje podlewanie

  • „Pieski pilnują ogrodu”

– dziecko chodzi na czworakach
– siada rozgląda się, szczeka
– pije wodę

  • „Ziemia i słońce” – dziecko biega po dywanie

– na hasło ziemia – przykuca, dotyka podłogi
– na hasło słońce – stoi, wyciąga ręce w górę

ZABAWY NA POWIETRZU

Obserwowanie zmian w otoczeniu
Pomoc przy pracach w ogrodzie
Zabawa z piłką, skakanką .

SAMOOBSŁUGA

Zwrócenie uwagi na właściwy ubiór. Podczas ubierania się  przypominamy o  kolejność zakładania ubrań i wspólnie z dzieckiem rozmawiamy na temat ubioru na cebulkę.

ŻYCZĘ  MIŁEGO DNIA  – Marzena Pietrusiak

————————————————————————————————————

PIĄTEK  – 27.03.2020

WESOŁY DESZCZYK I KOLOROWE  PARASOLE.

Witam Jeżyki, przed nami kolejny dzień. Czy lubicie deszczową pogodę? Mogę was zapewnić, że deszczowa pogoda nie musi być nudna.  Proszę posłuchajcie deszczowej piosenki.

WIOSENNY DESZCZYK

https://www.youtube.com/watch?v=Snz1dt33mKE .

Dziś obłoczki nad podwórkiem wita ciepły wiatr,

a z obłoczków deszcz wiosenny kap na trawkę spadł.

Kapie deszczyk kap, kap.

Deszcz wiosenny z chmurki spadł.

Kapie deszczyk kap, kap.

Deszcz wiosenny z chmurki spadł.

Dzwonią krople o dach, komin i o rynny też.

 Jeśli z nimi chcesz zatańczyć to parasol weź.

Kapie deszczyk kap, kap.

Deszcz wiosenny z chmurki spadł.

Kapie deszczyk kap, kap.

Deszcz wiosenny z chmurki spadł.

Pada deszczyk coraz mocniej już zaczęło lać. 

A ty załóż swe kalosze przez kałuże skacz.

Kapie deszczyk kap, kap.

Deszcz wiosenny z chmurki spadł.

Kapie deszczyk kap, kap.

Deszcz wiosenny z chmurki spadł.

 

Czy podoba wam się ta piosenka? Czy ta piosenka była wesoła czy smutna?  Potraficie powiedzieć co przydaje się podczas deszczu? Co można robić podczas deszczu?  Ja bardzo lubię skakać przez kałuże,  a wy? Wyobraźcie sobie, że przeskakujecie przez kałuże, najpierw przez małe, a później coraz to większe. Włączcie piosenkę, a wtedy przeskakiwanie przez kałuże będzie jeszcze przyjemniejsze J.

W kartach pracy (cz 2, nr 21) znajdziecie ciekawe zadania, w których musicie poszukać pięciu różnic między obrazkami, policzyć parasole stosując liczebniki porządkowe, pokolorować rysunki parasoli zgodnie z poleceniem.  Jeśli chcecie możecie narysować również obrazek do piosenki, która dzisiaj poznaliście. Ja już narysowałam, teraz muszę go pięknie pokolorować.

Wychowawca: Marta Ulichnowska

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ

  • Zabawa twórcza Marcowa pogoda. Dziecko naśladuje ruchem i głosem: deszcz, śnieg, wiatr, słońce.
  • „Przeskocz przez kałużę” – dziecko skacze po dywanie udając omijanie kałuż.
  • „Nie depcz kwiatków” – dziecko chodzi po dywanie omijając rozłożone klocki.
  • „Piramida” – dziecko zbiera klocki, buduje wieżę, przelicza elementy.
  • „Ptaszki”- dziecko naśladuje lot ptaszka.

ZABAWY NA PODWÓRKU

  • Obserwowanie chmur –  prosimy aby dziecko przyjrzało się dokładnie chmurom i powiedziało, jaki mają kolor, kształt, jaką wielkość, czy się poruszają, czy stoją w miejscu, co przypominają lub do czego podobny jest ich kształt.
  • Rysowanie patyczkiem na piasku, np.: chmurki, słonko itp.
  • Zabawa bieżna – wracają ptaszki

CZYNNOŚCI HIGIENICZNE   – pamiętam o myciu ząbków 🙂

ŻYCZĘ  MIŁEGO DNIA  – Marzena Pietrusiak


Kochane Jeżyki
W związku z tym, iż nie możemy się spotykać w przedszkolu, będę na naszej stronie jeżykowej wysyłała wam propozycję na spędzenie czasu w domu. Jeśli zrobicie coś ciekawego samodzielnie bądź z rodzicami lub z rodzeństwem, co będzie związane
z proponowaną przeze mnie tematyką (i nie tylko), a chcecie się ze mną tym podzielić to będzie mi bardzo milo.

Pozdrawiam Marta Ulichnowska

Czwartek, 26.03.2020

W MARCU JAK W GARNCU,

Kochani, dziś mamy piękną marcową pogodę. Poproście rodziców, aby przeczytali wam kolejną przygodę waszych ulubionych bohaterów, czyli Olka i Ady. Ilustracje do opowiadania znajdziecie w waszych książeczkach (Książka s. 52–53).

A. Widzowskiej Marcowa pogoda.
– Tato, twoja zupa jest najpyszniejsza na świecie! – powiedział Olek, prosząc o dokładkę.
– Bardzo się cieszę, że ci smakuje – odparł tata, mieszając w wielkim garze.
– Nauczysz mnie gotować taką jarzynkową zupę?
– Proszę bardzo. Potrzebne będą warzywa: marchewka, seler, por, korzeń pietruszki, kalafior lub brokuł, zielony groszek…
– Ojej! Aż tyle? – zdziwił się chłopiec.
– Tak. To dzięki warzywom zupa jest taka pyszna.
– I zdrowa – dodał Olek.
– A na drugie danie będą dzisiaj twoje ulubione naleśniki z masą jabłkową – tata uśmiechnął się do synka.
– Mniam! Tego dnia Ada z mamą pojechały w odwiedziny do cioci, więc po obiedzie i krótkiej zabawie Olek poprosił tatę o wyjście na spacer.
– Dobrze, ale musimy się ciepło ubrać, bo pogoda zmienia się z minuty na minutę – odparł tata.
– Przecież świeci słońce. Nie chcę żadnej kurtki i czapki – stwierdził Olek, wyglądając przez okno. – Jest wiosna.
– Synku, jest dopiero marzec i może nawet spaść śnieg.
– Śnieg? Tato, przecież za chwilę przylecą bociany. Nie może im napadać do gniazda! – oburzył się Olek.
– Jest takie przysłowie o pogodzie: „W marcu jak w garncu”, czyli w garnku – wyjaśnił tata. Chłopiec nie bardzo rozumiał, co to znaczy. Samodzielnie zasznurował buty, bo nauczył się tego w przedszkolu. Nie chciał jednak założyć ani kurtki, ani czapki. Na dworze świeciło ciepłe słońce. Ptaszki świergotały radośnie i przenosiły w dziobkach gałązki, puch i suchą trawę do budowy gniazd. Olek z tatą dotarli na plac zabaw, ale w tej samej chwili na niebie pojawiły się ciemne chmury. Momentalnie zrobiło się zimno, wiatr rozkołysał drzewa i huśtawki, a krople deszczu zaczęły bębnić po zjeżdżalni dla dzieci. Na szczęście tata miał w torbie kurtkę i czapkę Olka i szybko ubrał synka. Schowali się pod daszkiem, czekając na poprawę pogody. Deszcz jednak zrobił im psikusa i zamienił się w… kulki.
– Tato, z nieba spadają lody! – zawołał chłopiec, kładąc na rączce zimną kuleczkę.
– To jest grad – wyjaśnił tata.
– Lodowe kulki. Musimy to przeczekać. Po pewnym czasie niebo znów zrobiło się błękitne, słońce wystawiło promyczki i ogrzało zmarznięte buzie.
– Widzisz, mówiłem! „W marcu jak w garncu”, czyli pogoda pełna niespodzianek: raz słońce, raz grad, raz spokój, raz wiatr… Do wyboru, do koloru – zaśmiał się tata.
– Zupełnie jak w garnku z twoją zupą. Groszek i marchewka, seler i…
– Rzodkiewka! – dokończył rymowanie tata. A wieczorem, kiedy Ada z mamą wróciły do domu i usłyszały o przygodzie z gradem, mama wymyśliła wesołą piosenkę:
Zupa z jarzynek dobra na wszystko.
Bocian już wrócił, stoi nad miską.
I w swoim gnieździe woła radośnie:
– Nalejcie zupy zmarzniętej Wiośnie!

Prawda, że Olek i Ada mają ciekawe przygody? Pamiętacie kochani co tata przygotował na obiad? − Dokąd poszli po obiedzie Olek z tatą? Czy Olek ubrał się właściwie, gdy wychodzili na spacer? Jaka niespodzianka spotkała Olka i jego tatę na spacerze? Co zrobił tata? Co znaczą słowa: „W marcu jak w garncu?”. Jeśli potraficie odpowiedzieć na te pytanie to znaczy ze pięknie słuchaliście opowiadania. Brawo!

Teraz czas na zagadkę (B. Szelągowska):
Zupę, gulasz czy marchewkę
– to w nim właśnie się gotuje.
Ognia wcale się nie boi.
Na kuchence wtedy stoi. (garnek)

Pooglądajcie (za zgodą osoby dorosłej ) jakie garnki mama ma w kuchni, spróbujcie określić ich wielkość, kolor. Czy potraficie dobrać do nich pokrywki? Policz ile macie garnków np. w kolorze czerwonym, białym …
Wyciągnij teraz przybory plastyczne jakie masz w domu, narysuj, wytnij lub namaluj swój garnek. Ciekawa jestem jak go zaprojektujesz – wymyślisz. Pamiętaj aby po zakończeniu posprzątać miejsce pracy i o umyciu rąk.
Miłego dnia Jeżyki.

Wychowawca: Marta Ulichnowska

Witam wszystkie dzieci z grupy „Jeżyki”
Przesyłam Wam propozycje zabaw na dzisiejszy dzień
Autor: Marzena Pietrusiak
Telefon kontaktowy: 785230410

 ZABAWY

  • Zabawa „Kotki” – dziecko naśladuje kotka: mruczy, pije mleczko, robi koci grzbiet, chodzi na czworakach i tp.
  • Zabawa „ Wiosna rozkwita” – dziecko skulone, na sygnał powoli wstaje, prostuje się i wyciąga ręce do słonka.
  • Zabawa „Taniec wiosny” – tańczymy przy muzyce według własnego pomysłu 🙂
  • Zabawa „ Wyścigi” –  przygotuj gazetę lub kartkę papieru. Podrzyjcie je na paski, a następnie ugniećcie z nich małe kulki. Stańcie obok siebie. Kulki przyłóżcie do ust. Uwaga – wdech nosem, mocny wydech buzią! Wygrywa ten, którego kulka doleci dalej.

CZYNNOŚCI HIGIENICZNE   Pamiętaj ! Kiedy myjemy rączki!

Miłej zabawy

ZABAWY Z ANGIELSKIM:)

Z racji tego, że już wiosna, a troszkę zajęć nam uciekło.. spróbujmy w wolnej chwili nauczyć się słówek związanych z tą porą roku. Uwaga, niektóre z nich to dla Was tylko powtórzenie:

– sun – słońce,
– bird– ptak,
– flowers – kwiatki,
– nest – gniazdo,
– stork – bocian,
– rainbow – tęcza,
– umbrella – parasol.

Jeśli Wam się uda wyszukujcie ich w pobliżu, w gazetach, na dworze, bądź też spróbujcie narysować te słówka i utrwalać ich powtarzanie w języku angielskim. Dodatkowo możecie również skorzystać ze strony, którą już Wam podawałam https://easyenglishland.wordpress.com/2020/03/24/spring-darmowe-materialy-do-pobrania-dla-najmlodszych-samodzielna-praca-w-domu/?fbclid=IwAR3lNW7WEd8VKElfYG8P5dcd5CXFo0VjqSptiat6UBmbhnBPNkijH5ZV94Q , gdzie znajdują się darmowe materiały do pobrania, piosenki do posłuchania.

Przypomnijcie sobie też kolory na podstawie piosenki o tęczy „The Rainbow Colors Song” → link https://www.youtube.com/watch?v=tRNy2i75tCc 🙂

Miłej zabawy! / A.G.