ŚRODA  1 kwietnia 2020

Temat dnia: ODGŁOSY WIOSNY

Wiosna rozgościła się na dobre, choć pogoda nas nie rozpieszcza. Jednak wystarczy  rano otworzyć okno lub ciepło ubranym wyjść na podwórko, aby wysłuchać wesołe ptasie trele. Jakie ptaki słychać? Niektóre z nich można zobaczyć i usłyszeć na stronie link ; https://youtu.be/NFz4nfoB5dA                                                           1. Zachęcam do wykonania ćwiczeń na stronie 24 a i b. Dzięki temu dzieci  będą ćwiczyć przeliczanie , rozwijać spostrzegawczość i sprawność grafomotoryczną.                                                          2. Z ciepłych krajów wróciły do nas bociany. Zachęcam do odszukanie znanej piosenki; ” Witaj boćku” link: https://youtu.be/MXOs1LGO1JM

Zachęcam do pokolorowania obrazka                                                                                                                             3. Jeśli ktoś miałby ochotę pobawić wykonać bociana,  zachęcam do rozwijania własnej pomysłowości. Można wykorzystać  materiały dostępne w domu – papierowe tacki lub płatki kosmetyczne lub serwetki papierowe. Przykładowe prace można znajdują się na stronie : prace plastyczne bocian                                                                            Zapraszam do działania                                                                                                                                                                    Pozdrawiam: A Skurniak

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ

1.Ptasie gniazdo
Rozkładamy na podłodze szarfę lub gazetę. Dziecko udaje latającego ptaszka, ćwierka i macha rękoma. Na hasło „Leci jastrząb” szybko kuca na gazecie ze skuloną głową. Gdy niebezpieczeństwo minie, dziecko nadal udaje latającego ptaszka.

2.Kwiatki do mety
Na podłodze w jednej części pokoju ułóż linię startu, a po przeciwnej stronie – krzesełko . Na hasło „start” dziecko skacze na jednej nodze do krzesełka, okrąża je, zmienia nogę na drugą i wraca na linię startu.

3.Czego brakuje?
Rozkładamy na dywanie cztery przedmioty, np.: cebulę, klocek, piłkę, but. Dziecko przygląda się w jakiej kolejności są ułożone przedmioty. Dziecko odwraca głowę a my zmieniamy kolejność dwóch przedmiotów lub zabieramy jeden. Po chwili dziecko przygląda się przedmiotom i musi powiedzieć , jakie zaszły zmiany lub czego brakuje.

ZABAWY NA ŚWIEŻYM POWIETRZU

1.Rysowanie kredą po chodniku, np. słońce, chmurki, kwiatki.

2. Rzut do celu– można rzucać do kosza lub do narysowanej obręczy. Wystarczą piłeczki lub woreczek. Odległość można z czasem zwiększać, tak by dziecko miało większą trudność i jednocześnie przybierało inną pozycję do rzutu.

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Wychodząc na podwórko, pamiętaj o samodzielnym zapinaniu guzików i zamków.

ŻYCZĘ MIŁEJ ZABAWY  🙂  Agnieszka Mazurkiewicz

—————————————————————————————————————–

WTOREK  31.03.2020

Temat  dnia:  WITAJ  WIOSNO   

1. Proszę porozmawiać z dziećmi na temat nowalijek jakie znamy i używamy do wiosennych potraw sa- ła- ta, rzod- kiew – ka , po – mi – dor, i w ten sposób wymienione nazwy dzielimy na sylaby. Próbujemy wyodrębnić pierwszą głoskę s- ałata . Wymieniamy nazwy kolorowych nowalijek.                                                                                                                                                                                                                               2. Proszę zachęcić dzieci do zabawy przy piosence ‘Olimpiada w Jarzynowie znajdującej się na Youtoube link https://youtu.be/H0d-zG2Z2-g i wspólnego śpiewu refrenu.                                                                                                                                                                                                             3. Proszę wykonać ćwiczenie na str 27                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         4..Zachęcam do wspólnego wykonania kolorowych kanapek z dużej ilości nowalijek na drugie śniadanie lub podwieczorek.

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ

  1. Wyścigi żab
    Na podłodze w jednej części pokoju ułóż linię startu, a po przeciwnej stronie – linię mety (możesz do tego wykorzystać np. skakankę). Poproś, aby dziecko stanęło na linii startu i na hasło „start!” przemieściło się do linii mety w ustalony sposób, np. skacząc obunóż, na jednej noce, układając stopę za stopą.
  2. Gdzie co jest?
    Rozkładamy zabawki w różnych miejscach: misia na półce, lalkę w wózku, grę obok misia, samochód obok garażu. Następnie prosimy dziecko, aby powiedziało, gdzie znajdują się zabawki, używając określenia na, w, obok, pod, za, przed.
  3. Taniec wygibaniec
    Do tej zabawy będziemy potrzebować gazetę, którą rozkładamy na podłodze. Puszczamy dowolną muzykę np. https://www.youtube.com/watch?v=i6jnXanLvuU i dziecko tańczy w rytm muzyki, tak aby nie spaść z gazety. Po jakimś czasie zatrzymujemy muzykę i prosimy dziecko, aby złożyło swoja gazetę na pół. Ponownie włączamy muzykę. Po chwili znowu składamy gazetę na pół. Dziecko próbuje utrzymać się jak najdłużej na gazecie.

ZABAWY NA ŚWIEŻYM POWIETRZU
Dzisiaj u mnie za oknem śnieg. A u Was? Pogoda zrobiła nam psikusa i teraz już chyba rozumiemy, dlaczego się mówi “W marcu jak w garncu” 🙂 Koniecznie wyjdźcie na spacer.

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Wychodząc na podwórko, pamiętaj o samodzielnym wiązaniu butów!

ŻYCZĘ MIŁEJ ZABAWY 🙂  Agnieszka Mazurkiewicz

 

Zabawy z angielskim 🙂 REVISION – powtórzenie !

Hello Children!

Dziś czeka nas mała powtóreczka tego, co udało nam się wspólnie (ze mną i rodzicami) nauczyć w tym miesiącu. Pamiętajcie to tylko moja propozycja 🙂
Zatem przypominacie sobie jakie słówka się nauczyliśmy? W marcu skupiliśmy się na wiejskich zwierzątkach i słownictwie związanych z obecną porą roku – Spring (wiosna).

Poznane słownictwo:
1) Farm animals:
– duck – kaczka,
– pig – świnka,
– cat – kot,
– dog – pies,
– horse – koń,
– cow- krowa.

2) Spring vocabulary:
– sun – słońce,
– bird– ptak,
– flowers – kwiatki,
– nest – gniazdo,
– stork – bocian,
– rainbow – tęcza,
– umbrella – parasol.

Na pewno pamiętacie jak bawiliśmy się przy piosenkach związanych z tematyką zwierząt:
– „Old McDonald had a farm” → https://www.youtube.com/watch?v=_6HzoUcx3eo
– „The Animals on the farm” →  https://www.youtube.com/watch?v=zXEq-QO3xTg
– „Who took the cookie?” (Farm Animals version) → https://www.youtube.com/watch?v=Vu0-98fgnRo

Poproście rodziców, aby włączyli Wam te piosenki i wspólnie z nimi pobawcie się przy nich. Hmmm..a może znacie jeszcze inne fajne piosenki nawiązujące do tej tematyki? 🙂

Spróbujcie poszukać w swoich zabawkach w/w zwierzątek i zabawcie się wspólnie z rodzicami bądź rodzeństwem w zabawę:
* What’s this? Polega ona na tym, że rodzic, rodzeństwo podaje nazwę zwierzątka i przedstawia figurkę bądź obrazek, jeśli nie macie w domku. Zadaje pytanie np. Is it a dog? Is it a cat? Odpowiedzi: No it isn’t. / Yes it is. Młodsze dzieci mogą odpowiadać tylko Yes/ No.

Gdybyście mieli jeszcze siłę spróbujcie narysować zwierzątko, które najbardziej lubicie 🙂 Pamiętajcie, że zanim zaczniecie rysować i kolorować pomyślcie czy wiecie jak te zwierzątko nazywa się po angielsku (?) 🙂

Do dzieła! 🙂 Bye, Bye / A.G.

——————————————————————————————————————-

PONIEDZIAŁEK , 30.03.2020

Temat dnia:  CEBULE  I  CEBULKI

  1, Proszę pokazać posiadane  „ Warzywa cebulowe” ( np., cebulę  i czosnek ) i zachęcić, aby określiły różnice w wyglądzie, zapachu ,smaku ( jeśli chcą spróbować). Można przybliżyć do jakich potraw je stosujemy i jakie mamy właściwości.                                                                                                                                                          2. Zachęcam do wspólnego wykonania ” Cebulowe babuszki”. Potrzebne będą 2 cebule, wykałaczki, papierowa serwetka lub kawałek materiału, pinezki, szpilki, korek lub coś na podstawkę. Materiały dowolne. Każdy pomysł dobry.                                                                                                                                                                            3. Zachęcam  do  wprowadzenie litery „ C, c –   jak cebula. Praca z Kartami pracy 3. s 22 –     w ten sposób rozwijamy spostrzegawczość, doskonalimy  zdolności grafomotoryczne itp..                                                                                                  Zachęcam do wykonania pozostałych ćwiczeń z bloku „Porządki w ogrodzie” zaznaczonych na rozpisce

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ

1.Ciepło-zimno
Wybierz niewielką zabawkę dziecka i ukryj ją w pokoju lub w mieszkaniu. Zachęć dziecko do odszukania zabawki – mów „ciepło”, gdy dziecko się zbliża do miejsca ukrycia przedmiotu lub „zimno”, jeśli się od niego oddala. W drugiej części zabawy możesz zaproponować zamianę ról – tym razem dziecko ma schować zabawkę i naprowadzać Cię na nią słowami „ciepło” lub „zimno”.

2. Wielkoludy i krasnoludki
Dziecko udaje krasnoludka – maszeruje w przysiadzie trzymając się za kostki. Po chwili zamienia się w wielkoluda – chodzi na szeroko rozstawionych nogach, z rękami rozłożonymi na boki.

3.Robimy porządki
Zaproś dziecko do robienia wiosennych porządków w domu. Wyznacz zadania: wytarcie kurzu w różnych miejscach, wyczyszczenie zabawek, poukładanie książek na pólkach, posprzątanie swojego biurka itp.

ZABAWY  NA ŚWIEŻYM POWIETRZU
1. Sadzenie roślinek
Wychodząc dzisiaj na podwórko możemy zabawić się w małego ogrodnika, który zasadzi cebulki kwiatowe albo warzywa. Następnie możemy nalać wody do konewki i podlać nasze roślinki.
2. Kształty chmur
Przyglądamy się dokładnie chmurom i prosimy, żeby dziecko  powiedziało, jaki mają kolor, kształt, jaką wielkość, czy się poruszają, czy stoją w miejscu, co przypominają lub do czego podobny jest ich kształt.

CZYNNOŚCI HIGIENICZNE – Pamiętam o myciu ząbków!

ŻYCZĘ MIŁEJ ZABAWY 🙂  Agnieszka Mazurkiewicz

—————————————————————————————————————————–

PIĄTEK  27.03.2020r

Temat  dnia: PRACE  W  OGRODZIE 

 1). Zachęcam do rozwiązania zagadek ; rodzic czyta, dziecko rozwiązuje – „Narzędzia ogrodnicze”                                                                                                😀  W domu czasem jest potrzebna. Metalowa albo z drewna. Po niej strażak też się wspina. A odpowiedz to…(drabina)
😀 Na patyku zębów rządek, znają je na pewno dzieci,. służą do równania grządek i do wysprzątania śmieci…( grabie) 😀Ma ostrze i trzonek. Skopiesz nim zagonek. { łopata} 😀 Gdy żywopłot przystrzyc trzeba , suchą gałąź wyciąć z drzewa, wtedy nam potrzebne będzie nożycowe to narzędzie. ( sekator)  😀 Leci z niej woda przez sito blaszane.Jaka to wygoda, już kwiatki podlane ( konewka) 😀 Co to za gad tak się wije? a jak się wody napije i stanie się pękaty podlewa drzewa i kwiaty. ( wąż ogrodowy) 😀   Nie ma kół czterech, ani nawet dwóch. Ma tylko jedno na przedzie. Lecz gdy za rączki mocno trzymasz, nawet z ciężarem pojedzie( taczka  )

2)  Proszę aby dziecko wykonało  ćwiczenie z KP3. str. 21 – doskonalenie zdolności grafomotorycznych, sprawności manualnej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, ćwiczenie logicznego myślenia, porównywanie długości.   

  3) „Grządki” – zapraszam do zorganizowania zabawy ruchowej. Rodzic rozkłada na podłodze skakankę , sznurki lub w inny sposób zaznacza symboliczne grządki. Dzieci przeskakują je obunóż.

4) „Wydzieranki” – dzieci mogą wyszukiwać i wydzierać zdjęcia poznanych narzędzi z gazetek reklamowych ze sklepów ogrodniczych, podawanie sposobu wykorzystania znalezionych narzędzi. Zabawa ruchowa

                                                                         POWODZENIA

 

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ

1.Zabawa ruchowa
Na rozgrzewkę zapraszamy do wspólnej zabawy wszystkich domowników. Ustawiamy się w pociąg i ruszamy 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=2P5wxbo5jdM&t=69s

2.Zabawa oddechowa „Wąchamy wiosenne kwiaty”
Dziecko nabiera powietrze nosem do brzucha, a następnie wypuszcza je buzią, mówiąc aaaaaach (zachwyca się urokiem wiosennego kwiatka). Czynność powtarzamy kilka razy.

3.Zabawa „Ciuciubabka”
Dziecko ma zawiązane oczy. Rodzic rozkłada przed dzieckiem różne przedmioty, zabawki itp. Dziecko za pomocą dotyku musi odgadnąć, co to za rzecz.

ZABAWA NA ŚWIEŻYM POWIETRZU
Wychodząc dzisiaj na podwórko, możecie pobawić się w poszukiwaczy skarbów. Przygotujcie mapę, a następnie przekażcie dziecku. Dajcie mu czas na odnalezienie drogocennego skarbu (może to być pudełko z łakociami lub niewielka zabawka). Oczywiście wcześniej ukryjmy skarb w bezpiecznym miejscu. Miłej zabawy 🙂

CZYNNOŚCI HIGIENICZNE   Pamiętaj! Kiedy myjemy rączki!

ŻYCZĘ MIŁEGO DNIA 🙂  Agnieszka Mazurkiewicz

—————————————————————————————-
Temat tygodnia: PORZĄDKI W OGRODZIE                                                                                                                                                                   CZWATEK 26 MARCA
                                 PROPOZYCJE ZABAW:
  • Proszę znaleźć na youtube piosenkę „ Burak i cebulka

Cebulka, cebulka, okrągła jak kulka.                                                                              Buraczka spotkała, potańcować chciała.

Buraczek, buraczek, miał czerwony fraczek.                                                                  Z cebulką tańcował, nóżek nie żałował.

2).Proszę pooglądać wiosenne ilustracje ( park, las bądź łąka wiosną, lub zwrócić uwagę dziecka w czasie spaceru – jakie zwiastuny wiosny można zaobserwować. Niech nazywają, dzielą na sylaby lub próbują wyszukać pierwszą głoskę.

3). Zabawa” Prawda czy fałsz?” Rodzic czyta lub wymyśla zdania dotyczące wiosny, a dziecko odpowiada – zdanie jest prawdziwe czy fałszywe.                                                                                                                                                                                – Teraz jest wiosna. – Wiosną jeździmy na sankach. – Wiosną lepimy bałwany. – Wiosną wracają do nas ptaki z ciepłych krajów. – Wiosną spadają liście. – Wiosną przyroda zasypia. – Krokus to wiosenny kwiat. – Wiosną przyroda budzi się do życia.

4). Zapraszam do wykonania pracy plastycznej ” Krokusy .   Na zielonym materiale  lub zielonej kartce papieru dzieci przykleją łodygi i liście krokusów, wykonane z pianki, papieru lub innego materiału znajdującego się w domu. Następnie doklejają pestki dyni zafarbowane na fioletowo i żółto, lub  wycięte z materiału czy innego tworzywa (wg  pomysłu rodzica) tak by stworzyć z nich kwiaty. Zachęcam do wykorzystywania tego co jest w domu .                                                                                                                                                                                            5)  Zachęcam do wykonania ćwiczenia w Kartach Pracy 3.str 20a – doskonalenie zdolności grafomotorycznych, percepcji wzrokowej, sprawności manualnej, odwzorowywania..

POWODZENIA

 

26.03.2020r.

Witam wszystkie dzieci z grupy „Wiewiórki”
Przesyłam Wam propozycje zabaw na dzisiejszy dzień
Autor: Agnieszka Mazurkiewicz
Telefon kontaktowy: 608 422 079

1.Zabawa ruchowa „Kwiaty rosną, kwiaty więdną”
Dziecko swobodnie chodzi. Na hasło „Kwiaty rosną” dziecko staje jak najwyżej na palcach i wyciąga ręce do słońca. Na hasło „Kwiaty więdną” dziecko kuca i chowa głowę w ramionach. Polecenia powtarzamy kilka razy.
2. Zabawa „Zgadnij, co mam na myśli”
‒ wybierz jeden przedmiot z otoczenia, następne opisz jego wygląd i funkcje tak, żeby dziecko mogło odgadnąć, o co chodzi, np. „Jest niewielki, zielony, stoi na półce, można do niego nalać wodę” (wazonik). Stopień trudności (wybór przedmiotu i jego opis) możesz zmieniać w zależności od możliwości dziecka.
3. „Mały kucharz” ‒ zachęć dziecko do pomocy podczas przygotowywania posiłku – smarowania chleba masłem za pomocą bezpiecznego noża (plastikowego, bez ostrych krawędzi), obierania ugotowanych warzyw lub jajek, krojenia ich na kawałki. Starsze dzieci mogą pomóc przy obieraniu surowych warzyw za pomocą obieraczki.

Życzę Wam miłego dnia 🙂

Pamiętajcie o wyjściu na spacer i odpowiednim ubiorze.

 

ZABAWY Z ANGIELSKIM:)

Z racji tego, że już wiosna, a troszkę zajęć nam uciekło.. spróbujmy w wolnej chwili nauczyć się słówek związanych z tą porą roku. Uwaga, niektóre z nich to dla Was tylko powtórzenie:

– sun – słońce,
– bird– ptak,
– flowers – kwiatki,
– nest – gniazdo,
– stork – bocian,
– rainbow – tęcza,
– umbrella – parasol.

Jeśli Wam się uda wyszukujcie ich w pobliżu, w gazetach, na dworze, bądź też spróbujcie narysować te słówka i utrwalać ich powtarzanie w języku angielskim. Dodatkowo możecie również skorzystać ze strony, którą już Wam podawałam https://easyenglishland.wordpress.com/2020/03/24/spring-darmowe-materialy-do-pobrania-dla-najmlodszych-samodzielna-praca-w-domu/?fbclid=IwAR3lNW7WEd8VKElfYG8P5dcd5CXFo0VjqSptiat6UBmbhnBPNkijH5ZV94Q , gdzie znajdują się darmowe materiały do pobrania, piosenki do posłuchania.

Przypomnijcie sobie też kolory na podstawie piosenki o tęczy „The Rainbow Colors Song” → link https://www.youtube.com/watch?v=tRNy2i75tCc 🙂

Miłej zabawy! / A.G.