Prowadząca – Joanna Mrugalska
 W razie jakichkolwiek pytań zawsze służę wszelką pomocą – telefon kontaktowy  661590693

Środa 01.04.2020 r.

Rewalidacja

Rozróznianie wielkościowe i nazywanie czasami stwarza dzieciom problem, może pobawią się Państwo dzisiaj z dziećmi zwracając na to wiekszą uwagę, zadając pytania, porównując przedmioty o różnych gabarytach, wykonując kartę pracy ( przesłałam na pocztę mailową). Dodatkowo proponuję kilka zabaw , bo zabawa to także nauka

  1. W prawie każdym domu jest latarka, którą można wykorzystać na wiele sposobów, jedną z nich jest rzucanie cieni na ścianie. Przybliżając lub oddalając możemy ćwiczyć pojęć duży, większy , największy, mały, mniejszy , najmniejszy itp.
  2. Z tą samą latarką możemy pobawić się w latarkowego berka, świecąc punktowo na podłogę, a dziecko ma nadrepnąć światło. Można również zrobić kotarę z prześcieradłai z jednej strony swiecić na prześcieradło, a po drugiej stronie dziecko będzie próbowało złapać paluszkiem prześwitujące światło. Jest to fajna zabwaw dla chociażby dla rodzeństwa. Niepozorna zabawa jest bardzo dobrą propozycją, na pracę nad koordynacją wzrokowo- ruchową.
  3. Na podwórku możemy przygotować tor przeszkódz różnych przedmiotów, zadania mogą być różne, możemy toczyć piłkę, prowadzić ją nogą, biec np. bokiem itp. Dzięki takiej ruchowej formie dalej ćwiczymy koordynację wzrokowo- ruchową oraz umiejętność rozumienia poleceń i koncentrację na wykonywanym zadaniu.
  4. Nastała wiosna i chociaż zimno , to słonko świeci i zaczynają pojawiać się pierwsze oznaki wiosny, może popołudniu zachcecie obejrzeć Państwo z dzieckiem program otej tematyce. https://www.youtube.com/watch?v=b6K4yDMGe1w   

 

W mailu przsełałam jeszcze dodatkowe karty pracy o tematyce planetarnej , które możecie sobie dodatkowo zrobić. Życzę miłego dnia i udanej zabawy.

Indywidualne zajęcia rewalidacyjno- wychowawcze

Co prawda jest dość zimno dzisiaj, ale jakby nie spojrzeć mamy wiosnę i może posłuchacie sobie piosenki o wiośnie https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo

Państwa synek jest w dużej mierze dźwiękowcem, tzn, że jego głównym transmiterem z otoczeniem jest słuch,dopiero na drugim miejscu jest wzrok,  dlatego podczas każdej zabawy czy jakiegokolwiek działania bardzo istotna jest stymulacja dżwiękowa. Propozycje, które czasami na pozór wydaje się, że będą dla niego nudne możemy zamienić w atrakcyjne wydając różnego rodzaju dźwięki. Bawiąc się z synkiem dzisiaj może sięgniecie Państwo po drewniane puzle z warzywami lub pojazdami, a może klocki i zbudujecie wieżę , którą na koniec zburzy.

Życzę miłogo dnia, bawcie się dobrze.

Wtorek 31.03.2020 r.

Rewalidacja

Dzisiejsza pogoda niestyty nie sprzyja zabawie na dworze, dlatego chcę zaproponować inne działania, które mam nadzieję , że sprawią wam dużo zadowolenia i frajdy.

  1.  Nożyczki – bardzo przydatną i ważną umiejętnością jest prawidłowe posługiwanie się nożyczkami. Będziemy potrzebować kilku kartek papieru, pisak i nożyczki. Na kartkach rysujemy różne wzory i szlaczki, które nasza pociecha ma wyciąć. Na Państwa pocztę mailową wysyłam karty z przykładowymi wzorami. Możecie Państwo dać dziecku stare gazety, które będzie ciąć według własnego uznania, w ten sposób ćwiczymy prawidłowy układ paluszków na nożyczkach oraz umiejętność odpowiedniego nacisku i użycia siły w obrębie dłoni . Z powstałych kawałeczków możemy z dzieckiem zagnieść kulki i pobawić się w rzucanie śnieżkami
  2. Biedroneczki- na pocztę wysłałam gotowe karty pracy , które możecie Państwo wydrukować i porozcinać. Teraz zaczynamy przeliczanie kropek na biedronkach, dobieranie ilościowe itp…
  3. Gniotek – do przygotowania tej zabawki antystresowej będziemy potrzebować : balon, mąka, mała butelka po wodzie, lejek, mała łyżeczka, kawałki kolorowej włóczki lub wstążeczka , pisak. Za pomocą lejka i łyczeczki dziecko wsypuje mąkę do butelki około 1/2 – 3/4 objętości , następnie na szyjkę butelki zakładamy końcówkę balona i dobrze przytrzymując obracamy tak, aby zawartość butelki znalazła się w balonie. Delikatnie wyciskamy nagromadzone w balonie powietrze, po czym dokładnie zawiązujemy. Z włóczki możemy przygotować włosy dla naszego Gniotka , a pisakiem domalowujemy mu oczy i usta. I GOTOWE !

ŻYCZĘ UDANEJ ZABAWY

Indywidualne zajęcia rewalidacyjno- wychowawcze

Pańtwa synek bardzo lubi bawić się kredkami- często podczas zajęć wykorzystujemy je , aby uzyskać różnorodny efekt naszego działania. Może dzisiaj Państwo pobawicie się w ten sposób z dzieckiem:

  • przeliczamy , ćwicząc jednocześnie odruch chwytny w obu dłoniach
  • ćwiczymy nazywając odpowiednie kolory
  • układamy w pudełeczku
  • rysujemy na kartce papieru .

W naszym bogatym składzie pomocy mamy piasek kinetyczny, może usiądą sobie Państwo z dzieckiem na kolanach i bobawią się tworzą kolorowe dinozaury z dostępnych foremek i ugniatając sam piasek. Materiał ten dostarcza dziecku dużo bodżców czuciowych ze względu na swoją specyficzną strukturę. Jak codzień przypominam o konieczności przećwiczenia wszystkich większych stawów i wykonanie ruchów zginania i prostowania kończyn górnych i dolnych.

Pozdrawiwm serdecznie

Poniedziałek   30.03.2020 r.

Rewalidacja

Na dzisiaj mam propozycję zabaw z kształtami i figurami , które tak lubi nasz podopieczny.

  1.  Ciasteczka – bardzo prosty przepis tzw. 3-2-1 czyli 3 szklanki maki , 200 g masła, 1 szklanka cukru. Ja czasami daję trochę smietany lub jajko.Samo ugniatanie ciasta, będzie dużym działaniem  sensorycznym, a poza tym problem pobrudzonych rąk , z którym trzeba sobie poradzić to nielda wyzwanie. Z przygotowanego i rozwałkowanego ciasta można wykrawać różne kształty i figury, nazywać je , a po upieczeniu układać w dowolne wzory i obrazki nie mówiąc już o smakowaniu.
  2. Kształty warzyw – problem z jedzeniem warzyw jest wszychogarniający dzieci, Fajna zabawą , która może czasem przyczynić się do spróbowania czegoś nowego jest wycinanie kształtów. Dobrym materiałem są oczywiście ziemniaki , z których możemy zrobić pieczone gwiazdki czy kwadraciki. Można oczywiście wycinać z ogórka, marchewki…, nawet nożyczkami z liści sałaty i tworzyć kanapki.
  3. Fajną zbawą z ziemniakimi i kształtami są tak dobrze znane stempelki – pieczątki z ziemniaków.
  4. Dla rozlużnienia i wprowadzenia ruchu pobawcie się przy ulubionych piosenkach np. A ram sam , sam…

Na poczte mailową pozwolę sobie wysłać kilka kart pracy, może coś wam się spodoba i wspólnie zrobicie. Powodzenia i udanej zabawy

Indywidualne zajęcia rewalidacyjno- wychowawcze

Mam cichą nadzieje , że próby ćwiczeń idą coraz lepiej. Na dzisiaj przygotowałam kilka propozycji zabaw polisensorycznych.

  1.  Malowanie dziesięcioma palcami, z wykorzystaniem kolorowych farbek i kartki papieru
  2. Zabawy materiałam i sypkimi – w naszym gotowym zestawie mamy już przygotowane pojemniki z kaszą, makaronem oraz fasolą. Nasz podopieczny bardzo lubi łapać , przesypywać do różnych mniejszych pojemników, mieszać …
  3. Mała zabawa ruchowa  z wykorzystaniem krótkiej piosenki:                                  Do przodu, do tyłu raz ,dwa , trzy -2x                                                                    Do przodu , do tyłu rym, cym, cym, cym                                                                Na prawo , na lewo raz, dwa, trzy                                                                          Na prawo , na lewo raz, dwa, trzy rym, cym,cym ,cym

Zabawę tą wykonujemy siedząc na kocu z dzieckiem przed sobą i poruszamy się razem z nim – jest to ćwiczenie orientacji w przestrzeni i poczucia wlasnego ciała.

Życze idanej zabawy. Pozdrawiam serdecznie.

Piątek 27.03.2020 r.

Rewalidacja

Wiem jak trudno namówić mojego podopiecznego do rysowania , dlatego na dziś przygotowałam kilka propozycji dzięki, którym przez zabawę będziemy ćwiczyć tę umiejętność. 

  1. Rysowanie kredą oraz malowanie wodą i pędzlem to zajęcie stanowiące wspaniałą zachętę właśnie do nauki rysowania i malowania, tym bardziej , że można to robić na świerzym powietrzu. Rysując kredą na chodniku stwarzamy również okazje do komunikacji , poniewaz trzymając kredę w rękach zachęcamy dziecko , aby powiedział jaki chce kolor i co rysuje. Można oczywiście robic to z dzieckiem naprzemiennie. Przygotowując sobie wcześniej wiaderko lub inny pojemnik z wodą oraz pędzel możemy malować na chodniku różne wzory i kształty.
  2. Ulubione małe autka i traktory można wykorzystać w kolejnej zabawie, zachęcając dziecko do przesuwania nimi po tacy wysypanej materiałem sypkim tj. piasek , mąka lub farbą. Dzięki temu możecie tworzyć rózne wzory i kształty.   Ślady tworzone farbą można przenieść także na kartkę papieru.
  3. Tata na pewno ma krem lub piankę do golenia i jesli pokryjemy cienką warstwą powierzchnię tacy lub stołu to możemy namówić dziecko do rysowania po nim palcem lub pędzelkiem.

Mam nadzieję , że któraś z propozycji spodoba się Państwu i wykorzystacie w wolnym czasie, ponadto wysłałam na Państwa pocztę mailową kilka kart pracy , może coś uda się jeszcze zrobić. Jęśli będziecie chcieli się ze mną podzielić swoimi wytworami pracy będzie mi bardzo miło. Pozdrawiam serdecznie .

Indywidualne zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze

W związku z naszą wczorajszą rozmową telefoniczną i Państwa obawą o możliwy regres w postaci zmniejszenia i ograniczenia ruchomości w stawach oraz powstania przykurczów mam jeszcze kilka propozycji. Posiadają Państwo lampę Sollux, którą można wykorzystać w celu uzyskania zmniejszania napięcia szczególnie w dołach podkolanowych i w obrębie stóp( czas ekspozycji 10-15 minut, w odleglości ok. 1m). Ponadto można zrobić delikatny masaż , najlepiej do tego celu użyć oliwkę po czym dobrze jest poćwiczyć, o tym pisałam do Państwa wczoraj.

Nasz podopieczny bardzo lubi ” czytać” książeczki”, może poczytacie sobie wspólnie nasze ulubione pozycje jak ” Koziołeczek” lub ” Hipopotam” , zapewniam , że kartki będą się bardzo szybko przewracać ( oczywiście przez małe rączki dziecka). Dzieki takiemu wykorzystaniu książeczek uzyskamy ćwiczenia małej motoryki oraz stymulację wzrokowo- słuchową.

A oto jeszcze kilka propozycji nowych piosenek, które uwielbia sluchać nasz podopieczny: https://www.youtube.com/watch?v=qCbtEZkJsYI ,https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ

Życzę miłego dnia i pozdrawiam serdecznie.

Czwartek 26.03.2020 r.

Rewalidacja

Na stronie naszej grupy Motylki opisane są propozycje , które mogą Państwo zrealizować z dziećmi w ramach podstawy programowej. Podczas póżniejszej zabawy i dla urozmaicenia zajęć w trakcie dnia proponuję zabawy w ogrodzie , tym bardziej , że wiem , iż jet to uluione miejsce Waszej pociechy, a dzisiejsza pogoda temu sprzyja. Będzie to zabawa połączona z możliwością przyswojenia sobie poszczególnych pojęć.
Serpentyny : Jeżeli przywiążemy do kija długie , wąskie paski materiału lub wstążki ,możemy obracać je w kolo na wietrze, kreśląc różne wzory. Można spróbować ja gonić , nadeptując na końce. Dziecko może w związku z tym nauczyć się rozumienia wielu pojęć , takich jak ” obróć”, ” zakręć”, ” podskocz”, ” goń”, oraz ” wysoko – nisko”.
Po małym wysiłku fizycznm przyjemnie bedzie usiąść i zrobić małe zadanko przy stoliku.W kartach , które Państwu przekazałam sa obrazki , które odpowiadają czynnościom wykonywanym na dworze podczas zabaw tj. skakanie , bieganie…
Proszę rozlożyć obrazki i poprosić dziecko aby odnalazło dwa takie same.
Dla urozmaicenia zajęć , jesli moją Państwo jeszcze chęć to proszę przygotować sobie miskę, bułkę tartą lub mąkę oraz różnokolorowe małe przedmioty, mogą być np. guziki. Do miski wsypujemy przygotowane guziki i zasyujemy materiałem sypkim. Dziecko ma za zadanie wyszkuanie dłońmi przedmiotów. Jest to wspaniała zabawa sensoryczna , nie wymagająca dużych nakładów , a oprócz czucia powierzchownego , głębokiego ćwiczymy jeszcze chwyt szczypcowy.
Życzę udanej zabwy – pozdrawiam serdacznie

Indywidualne zajęcia rewalidacyjno- wychowawcze

W dniu dzisiejszym proponuję kilka działań , które będą miały na celu stymulację ruchową , słuchową i wzrokową.
Jako , że nie mamy innej możliwości w związku z zaistniałą sytuacją, a bardzo dobrze wiemy jak istotnym jest proces usprawniania ruchowego w przypadku Państwa dziecka, bardzo proszę , w miarę możliwości , o próbę uruchamiania większych partii mięśniowych i stawów poprzez wykonywanie prostych ćwiczeń biernych zginania i prostowania kończyn górnych i dolnych. Pomoże nam to w powstrzymaniu powstawania przykurczów.
Nasz podopieczny bardzo lubi przekładać kolorowe kubeczki , mniejszy w większy, dlatego proponuje pobawić się z nim tymi pomocami , w ten sposób poćwiczymy małą motoryką.
Dla urozmaicenia proponuję stymulację wzroku.  Bardzo proszę o włączenie komputera na stronie https://www.youtube.com/watch?v=0CPSkPrlo7A, dzięki której poćwiczymy ruchy gałek ocznych i umiejętność skupiania wzroku na danym obrazie , dodatkowo uzyskamy stymulację słuchową , dzięki towarzyszącej muzyce relaksacyjnej.
Życzę udanej zabawy i pozdrawiam serdecznie.