PONIEDZIAŁEK, 08.06.2020r.
Temat tygodnia: Wakacyjne podróże.
Temat dnia: Poznajemy pojazdy.
Dzień dobry Motylki, Witam Kochanych Rodziców 🙂 zapraszam Was dziś do dalszej zabawy zdalnej z moimi propozycjami. Dziękuję za przesłane zdjęcia, Wasze wymarzone zabawki sprawiły mi wielką radość. Najchętniej pożyczyła bym je od Was chociaż na jeden dzień i się nimi też pobawiła 🙂 Spójrzcie teraz na obrazek. Co na nim widzicie?
Tak – to różne pojazdy. Dzisiaj porozmawiamy sobie trochę na ich temat.
Na samym początku chciałabym, abyście poćwiczyli swoje narządy mowy – język, wargi, żuchwę. Wykonamy ćwiczenia logopedyczne, do których potrzebujemy lusterko. Osoba dorosła przeczyta Wam teraz opowiadanie i pokaże, co macie robić 🙂
Język wyruszył na wakacje. Wsiadł do samochodu i mocno kręcił kierownicą (dzieci rysują koła językiem, po górnej i po dolnej wardze). Zaczął padać deszcz, więc włączył wycieraczki (dzieci poruszają językiem od jednego do drugiego kącika ust). Kiedy wyszło słońce, wysiadł z samochodu i przesiadł się do balonu, którym poleciał wysoko do góry (dzieci przesuwają język za górne zęby po wałku dziąsłowym). Ponieważ wiał dość silny wiatr, balon raz unosił się wysoko do góry, a raz opadał na ziemię (dzieci poruszają językiem, na zmianę, raz do górnych, a raz do dolnych zębów). Język z zaciekawieniem przyglądał się, jak pięknie po niebie płynęły białe chmury (dzieci przesuwają język po podniebieniu, od zębów w stronę gardła). Postanowił wylądować na ziemi i zwiedzić najbliższą okolicę na rowerze (dzieci rysują językiem koła między zębami a wargami), ale kiedy jechał, często musiał dzwonić dzwonkiem (dzieci mówią: dzyń, dzyń). Z radosnym uśmiechem na twarzy wrócił do swojego domu (dzieci szeroko rozciągają wargi).
Teraz czas na krótką zabawę przy piosence „Jedzie pociąg z daleka…” 🙂 https://www.youtube.com/watch?v=PjUopo-DJio
Spróbujcie teraz rozwiązać poniższą zagadkę:
Morze, góry lub jeziora.
Pociąg wjeżdża już na stację.
Lato wreszcie się zaczęło.
Czas rozpocząć więc… (wakacje)
Czy lubicie wakacje? Gdzie chcielibyście pojechać na wakacje? Jakim pojazdem i dlaczego? 🙂 Co trzeba zabrać na wakacje ze sobą? Spróbujcie teraz porozmawiać na ten temat z Rodzicami, a może uda Wam się ich namówić na wspólne wakacje w miejsce, o którym im opowiecie 🙂
Jeśli chcecie wiedzieć, gdzie swoje wakacje spędzą Wasi bohaterowie książek to posłuchajcie teraz poniższego opowiadania https://www.youtube.com/watch?v=wyvg6uS4gFQ
Możecie otworzyć swoje książeczki na stronie 74-75 i obejrzeć ilustracje do tekstu.
Myślę, że słuchaliście uważnie opowiadania, ale na dowód tego Rodzice sprawdzą i zadają Wam parę pytań:
– Dokąd Bartek pojedzie na wakacje?
– Gdzie wakacje spędzą Ada i Olek?
– Co przygotowali dziadkowie, żeby umilić wakacje Adzie i Olkowi?
– Dokąd wy chcielibyście pojechać na wakacje?
– Czym można podróżować w czasie wakacji?
Poradziliście sobie? Brawo! :))
Spójrzcie teraz na poniższy obrazek:
Spróbujcie podać nazwy tych pojazdów i powiedzieć, gdzie można nimi podróżować (po ulicach, po wodzie, w powietrzu). Następnie zabawcie się z osobą dorosłą w sylaby. Rodzic podaje nazwy środków lokomocji, dzieląc je rytmicznie (na sylaby), a Ty wskazujesz paluszkiem odpowiednie pojazdy. Możecie również spróbować naśladować ruchem sposoby poruszania tych pojazdów i wydawane odgłosy. Może znasz jeszcze jakiś pojazd, którego nie znalazłeś na obrazku, jeśli tak to możesz o nim opowiedzieć, spróbuj go też opisać 🙂
Rozwiąż jeszcze dziś swoje karty pracy, cz.2, str. 56.
Jako pracę plastyczną proponuję na dziś temat „Żaglówki na jeziorze”. Wykonaj ją ulubioną przez siebie techniką. Może być narysowane i pomalowane farbkami, bądź kredkami, z papieru, plasteliny, nakrętek po napojach itd. Wykaż się po raz kolejny swoją kreatywnością 🙂 Pamiętaj praca ta ma sprawić Ci wiele radości…:)
Udanej zabawy, A.G. 😉
PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ 🙂
Zabawa muzyczno-ruchowa Taniec z gazetami.
Dziecko stoi na rozłożonej gazecie. Kiedy rodzic włącza nagranie piosenki, wówczas dziecko musi w dowolny sposób zatańczyć na rozłożonej gazecie, nie schodząc poza nią. Kiedy nagranie jest zatrzymywane, dziecko przybiera jak najbardziej dziwne pozy, nie wykraczając poza linię gazety. Zachęcam rodzica do włączenia się do zabawy, będzie wesoło 🙂
Zabawa ruchowo-naśladowcza Drzewa owocowe.
Dziecko naśladuje ruchem kolejne etapy sadzenia i wzrostu drzewa owocowego (omówione i pokazane przez R.). Najpierw naśladuje kopanie dołu łopatą, sadzenie sadzonki drzewa owocowego, podlewanie. Potem drzewo rośnie – powoli wstaje z przysiadu podpartego i wyciąga ręce w górę. Gdy na drzewie są już dojrzałe owoce, należy je zebrać do koszyka – dziecka naśladuje zrywanie jabłek z wysokich gałęzi.
Ćwiczenie wzmacniające poczucie własnej wartości – Lustro.
Dziecko stoi przed lustrem, tak aby była widoczna cała sylwetka. Rodzic prosi, aby dziecko przyjrzało się sobie i powiedziało, co u siebie lubi, np. swoje włosy, oczy, ręce, to, że szybko biega, pięknie rysuje, pomaga innym, dzieli się zabawkami itd. Rodzic może uzupełniać wypowiedź dziecka, wskazując tylko pozytywne cechy. Na koniec wypowiedzi rodzic mówi: Jesteś wspaniały i dziecko powtarza samodzielnie: Jestem wspaniały!
ZABAWY NA POWIETRZU
Uświadamianie dzieciom znaczenia świeżego powietrza dla zdrowia.
Ciepło – zimno. Chowamy zabawkę . Jeśli dziecko idzie w dobrym kierunku mówimy ciepło, jeśli w złym – zimno. Jeśli jest blisko, mówimy gorąco. Zabawę można powtórzyć kilka razy, zamienić się rolami J
CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Uczymy samodzielności w ubieraniu i zdejmowaniu ubrań wierzchnich, zwracamy uwagę na kolejność nakładania części garderoby i kolejność rozbierania po powrocie z zabaw na powietrzu.
MIŁEGO DNIA – M. P. 🙂