PONIEDZIAŁEK, 08.06.2020r.

Temat tygodnia: Wakacyjne podróże.
Temat dnia: Poznajemy pojazdy.

Dzień dobry Motylki, Witam Kochanych Rodziców 🙂 zapraszam Was dziś do dalszej zabawy zdalnej z moimi propozycjami. Dziękuję za przesłane zdjęcia, Wasze wymarzone zabawki sprawiły mi wielką radość. Najchętniej pożyczyła bym je od Was chociaż na jeden dzień i się nimi też pobawiła 🙂 Spójrzcie teraz na obrazek. Co na nim widzicie?

Tak – to różne pojazdy. Dzisiaj porozmawiamy sobie trochę na ich temat.

Na samym początku chciałabym, abyście poćwiczyli swoje narządy mowy – język, wargi, żuchwę. Wykonamy ćwiczenia logopedyczne, do których potrzebujemy lusterko. Osoba dorosła przeczyta Wam teraz opowiadanie i pokaże, co macie robić 🙂

Język wyruszył na wakacje. Wsiadł do samochodu i mocno kręcił kierownicą (dzieci rysują koła językiem, po górnej i po dolnej wardze). Zaczął padać deszcz, więc włączył wycieraczki (dzieci poruszają językiem od jednego do drugiego kącika ust). Kiedy wyszło słońce, wysiadł z samochodu i przesiadł się do balonu, którym poleciał wysoko do góry (dzieci przesuwają język za górne zęby po wałku dziąsłowym). Ponieważ wiał dość silny wiatr, balon raz unosił się wysoko do góry, a raz opadał na ziemię (dzieci poruszają językiem, na zmianę, raz do górnych, a raz do dolnych zębów). Język z zaciekawieniem przyglądał się, jak pięknie po niebie płynęły białe chmury (dzieci przesuwają język po podniebieniu, od zębów w stronę gardła). Postanowił wylądować na ziemi i zwiedzić najbliższą okolicę na rowerze (dzieci rysują językiem koła między zębami a wargami), ale kiedy jechał, często musiał dzwonić dzwonkiem (dzieci mówią: dzyń, dzyń). Z radosnym uśmiechem na twarzy wrócił do swojego domu (dzieci szeroko rozciągają wargi).

Teraz czas na krótką zabawę przy piosence „Jedzie pociąg z daleka…” 🙂 https://www.youtube.com/watch?v=PjUopo-DJio

Spróbujcie teraz rozwiązać poniższą zagadkę:
Morze, góry lub jeziora.
Pociąg wjeżdża już na stację.
Lato wreszcie się zaczęło.
Czas rozpocząć więc… (wakacje)

Czy lubicie wakacje? Gdzie chcielibyście pojechać na wakacje? Jakim pojazdem i dlaczego? 🙂 Co trzeba zabrać na wakacje ze sobą? Spróbujcie teraz porozmawiać na ten temat z Rodzicami, a może uda Wam się ich namówić na wspólne wakacje w miejsce, o którym im opowiecie 🙂

Jeśli chcecie wiedzieć, gdzie swoje wakacje spędzą Wasi bohaterowie książek to posłuchajcie teraz poniższego opowiadania https://www.youtube.com/watch?v=wyvg6uS4gFQ
Możecie otworzyć swoje książeczki na stronie 74-75 i obejrzeć ilustracje do tekstu.

Myślę, że słuchaliście uważnie opowiadania, ale na dowód tego Rodzice sprawdzą i zadają Wam parę pytań:

– Dokąd Bartek pojedzie na wakacje?
– Gdzie wakacje spędzą Ada i Olek?
– Co przygotowali dziadkowie, żeby umilić wakacje Adzie i Olkowi?
– Dokąd wy chcielibyście pojechać na wakacje?
– Czym można podróżować w czasie wakacji?

Poradziliście sobie? Brawo! :))

Spójrzcie teraz na poniższy obrazek:

Spróbujcie podać nazwy tych pojazdów i powiedzieć, gdzie można nimi podróżować (po ulicach, po wodzie, w powietrzu). Następnie zabawcie się z osobą dorosłą w sylaby. Rodzic podaje nazwy środków lokomocji, dzieląc je rytmicznie (na sylaby), a Ty wskazujesz paluszkiem odpowiednie pojazdy. Możecie również spróbować naśladować ruchem sposoby poruszania tych pojazdów i wydawane odgłosy. Może znasz jeszcze jakiś pojazd, którego nie znalazłeś na obrazku, jeśli tak to możesz o nim opowiedzieć, spróbuj go też opisać 🙂

Rozwiąż jeszcze dziś swoje karty pracy, cz.2, str. 56.

Jako pracę plastyczną proponuję na dziś temat „Żaglówki na jeziorze”. Wykonaj ją ulubioną przez siebie techniką. Może być narysowane i pomalowane farbkami, bądź kredkami, z papieru, plasteliny, nakrętek po napojach itd. Wykaż się po raz kolejny swoją kreatywnością 🙂 Pamiętaj praca ta ma sprawić Ci wiele radości…:)

Udanej zabawy, A.G. 😉

 

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ  🙂

Zabawa muzyczno-ruchowa Taniec z gazetami.
Dziecko stoi na rozłożonej gazecie. Kiedy rodzic włącza nagranie piosenki, wówczas dziecko musi w dowolny sposób zatańczyć na rozłożonej gazecie, nie schodząc poza nią. Kiedy nagranie jest zatrzymywa­ne, dziecko przybiera jak najbardziej dziwne pozy, nie wykraczając poza linię gazety. Zachęcam rodzica do włączenia się do zabawy, będzie wesoło  🙂

Zabawa ruchowo-naśladowcza Drzewa owocowe.
Dziecko naśladuje ruchem kolejne etapy sadzenia i wzrostu drzewa owocowego (omówione i pokazane przez R.). Najpierw naśladuje kopanie dołu łopatą, sadzenie sadzonki drzewa owocowego, podlewanie. Potem drzewo rośnie – powoli wstaje z przysiadu podpartego i wyciąga ręce w górę. Gdy na drzewie są już dojrzałe owoce, należy je zebrać do koszyka – dziecka naśladuje zrywanie jabłek z wysokich gałęzi.

Ćwiczenie wzmacniające poczucie własnej wartości – Lustro.
Dziecko stoi przed lustrem, tak aby była widoczna cała sylwetka. Rodzic prosi, aby dziecko przyjrzało się sobie i powiedziało, co u siebie lubi, np. swoje włosy, oczy, ręce, to, że szybko biega, pięknie rysuje, pomaga innym, dzieli się zabawkami itd. Rodzic może uzupełniać wypo­wiedź dziecka, wskazując tylko pozytywne cechy. Na koniec wypowiedzi rodzic mówi: Jesteś wspaniały i dziecko powtarza samodzielnie: Jestem wspaniały!

ZABAWY NA  POWIETRZU
Uświadamianie dzieciom znaczenia świeżego powietrza dla zdrowia.
Ciepło – zimno.  Chowamy  zabawkę . Jeśli dziecko idzie w dobrym kierunku mówimy ciepło, jeśli w złym – zimno. Jeśli jest blisko, mówimy gorąco. Zabawę można powtórzyć kilka razy, zamienić się rolami  J

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Uczymy samodzielności w ubieraniu i zdejmowaniu ubrań wierzchnich, zwracamy uwagę na kolejność nakładania części garderoby i kolejność rozbierania po powrocie z zabaw na powietrzu.

MIŁEGO  DNIA   – M.  P.  🙂