PIĄTEK- 05.06.2020
Witajcie Pszczółki!
Temat: MÓJ PRZYJACIEL
1. Wysłuchaj wiersza pt. „Zostań moim przyjacielem” Elizy Rozdoby.
Zostań moim przyjacielem
i na co dzień i w niedzielę,
ja dla ciebie wszystko zrobię,
nawet deser oddam tobie
i czerwony wóz strażacki,
stare klocki, brata znaczki
i książeczkę z naklejkami,
siostry pudło z zabawkami
i jej ulubione lale
i nie będzie mi żal wcale…
Zostań moim przyjacielem,
dam ci dwie drożdżówki z serem
i kawałek czekolady,
co już zjeść nie dałem rady,
i w kieszeni spodni noszę,
zgódź się, zgódź, tak ładnie proszę!
Dam ci nawet jeden grosik,
co na szczęście możesz nosić…
Wszystkim z tobą się podzielę!
Zostań moim przyjacielem!
Odpowiedz na pytania: Kogo możemy nazwać przyjacielem? Dlaczego warto jest mieć przyjaciela? Kto może być naszym przyjacielem? Co wy bylibyście w stanie zrobić dla swojego przyjaciela? Gdzie możemy znaleźć przyjaciela?
2. Wysłuchaj piosenki „ Przyjaciel wie” Tańcz i pląsaj do jej rytmu.
3. Odczytaj tekst w Czytance s.75 następnie odpowiedz na pytania: Dokąd wybiera się Supełek? Co zabrał Supełek do plecaka? Jak nazywa się taniec, który tańczy się na Hawajach? Jak nazywa się dziewczynka , która tańczy taniec Hula?
4. Obejrzyj film w którym możesz zobaczyć, jak tańczy się Hula. Oczywiście tańcz i Ty:)
5. Wykonaj Karty Pracy 4.23
6. Zapraszam Cię dziś do wykonania hawajskiego sznura z kwiatami, który może być wspaniałym prezentem dla przyjaciela, lub przyjaciółki.
Wystarczy wyciąć z kolorowego papieru lub bibuły niewielkie kwiaty. Pociąć plastikowe rurki na kawałki. Kwiaty muszą mieć w środku otwory zrobione np dziurkaczem. Na cienki sznureczek lub żyłkę nawlekamy raz kwiatek, a raz rurkę. Na koniec zawiązujemy i hawajski naszyjnik gotowy. Możemy wraz z przyjacielem tańczyć taniec HULA.
https://tipy.interia.pl/14230,93684,hawajski-naszyjnik.html
Pozdrawiam!
J. Sikora
ZABAWY Z ANGIELSKIM 🙂
Summer clothes 🙂
Hello Everyone 🙂 zbliżamy się do Waszej ulubionej pory roku, czyli do lata..:) dziś chciałam zachęcić Was do nauki słówek związanych z ubraniami letnimi 🙂 Spójrzcie poniżej 🙂
– hat
– sunglasses
– shorts
– skirt
– T-shirt
– sandals
Dziś zachęcam do zabawy Which one missing? – rozkładamy karty obrazkowe związane z ubrankami na dywanie. Dziecko zamyka oczy. Rodzic mówi: close you eyes. Abracadabra, abracadabra, one, two, three.. open your eyes. Which one is missing? Zadaniem dziecka jest odgadnąć jakiego obrazka brakuje.
Teraz mała przerwa.. przypominamy sobie części ciała za pomocą poniższej piosenki:
https://youtu.be/G1mLHb4c_bg
Spróbuj jeszcze wykonać poniższą kartę pracy. W trakcie kolorowania nazywaj kolory po angielsku 🙂
Have a fun! Goodbye! W razie pytań lub trudności, zapraszam do kontaktu 🙂 / A.G.
———————————————-
CZWARTEK – 04.06.2020
Temat: GDY JEST NAM NUDNO
Dzień dobry Pszczółki!
- Dorosły prowadzi swobodną rozmowę i zadaje pytania: Co to jest nuda? Co można robić, żeby się nie nudzić? Nuda to bardzo potrzebny stan. Gdy nas dopada, to nasza wyobraźnia zaczyna kreatywnie pracować i możemy wpaść wtedy na wiele fantastycznych pomysłów. Możemy na przykład nauczyć się ciekawej piosenki dla taty, ponieważ zbliża się właśnie Dzień Ojca. Oto moja propozycja.
- Osłuchaj się z piosenką pt. „Dobrze z tatą iść” Wysłuchaj jej kilka razy.
Ten nasz tata to okropnie fajny facet,
nie chciał draki, więc dzieciaki wziął na spacer…
Dobrze z tatą iść,
dobrze z tatą iść.
Teraz pewnie dla ochłody
zaprowadzi nas na lody.
Zimne lody dla ochłody,
zimne lody dla ochłody –
to jest myśl!
Choć nasz tata robi strasznie duże kroki
i nie patrzy wcale na nas, lecz w obłoki…
Dobrze z tatą iść,
dobrze z tatą iść.
Teraz pewnie dla ochłody
zaprowadzi nas na lody.
Zimne lody dla ochłody,
zimne lody dla ochłody –
to jest myśl!
Chociaż tato wcale teraz nas nie słucha,
bo mu słońce właśnie szepce coś do ucha…
Dobrze z tatą iść,
dobrze z tatą iść.
Teraz pewnie dla ochłody
zaprowadzi nas na lody.
Zimne lody dla ochłody.
zimne lody dla ochłody –
to jest myśl!
3. Kiedy nuda do nas nadleci możemy także sprawdzić się w quizach matematycznych np z linku poniżej:
https://www.matzoo.pl/klasa1/zadania-tekstowe-z-dodawania-w-zakresie-10_1_289
4. Możesz też z nudów wykonać Karty Pracy 4.22
5. Jeśli Twoi domownicy się nudzą tak jak Ty – możesz im zaproponować zabawę „Co kto lubi”. Polega ona na podawaniu piłeczki z rąk do rąk. Osoba , która ma piłeczkę ma prawo głosu i odpowiada na pytanie Co lubisz? Piłeczka krąży tak długo, aż wyczerpią się pomysły.
6. Potem możesz wykonać Piszę i liczę 73.
7. A jeżeli już na prawdę nie wiesz, co masz wymyślić, po prostu rysuj- kredki i papier to najlepsi przyjaciele człowieka pogrążonego w nudzie. Dziś proponuję narysować siebie lub wybraną osobę podczas ulubionego zajęcia.
Dobrej zabawy!
J. Sikora
PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ – zestaw ćwiczeń 🙂
Marsz po obwodzie koła ze swobodnym wymachiwaniem chusteczką.
Ćwiczenie z elementem rzutu i łapania.
Dziecko dłońmi ściska mocno chusteczkę, a następnie wyrzuca ją w górę jak najwyżej i łapie.
Ćwiczenie z krążeniem ramion.
Dziecko staje w rozkroku, plecy ma proste – łopatki ściągnięte. Trzymając chusteczkę w prawej dłoni, zatacza wyprostowaną ręką duże koło. Następnie przekłada chusteczkę do lewej dłoni i powtarza ćwiczenie.
Ćwiczenie z elementem skłonu.
Dziecko chwyta chusteczkę oburącz, unosi ją wysoko nad głową, wykonuje skłony do boków, i przodem, do podłogi.
Ćwiczenie z elementem wymachu rękami.
Dziecko prawą ręką trzyma chusteczkę, lewą opiera na biodrze, plecy maj proste. Następnie wykonuje duży wymach ręką, trzyma chusteczkę. Po kilku powtórzeniach, następuje zmiana ręki trzymającej chusteczkę.
Ćwiczenia z elementem przeskoku.
Dziecko kładzie chusteczkę na podłodze i przeskakuje przez nią obunóż: raz z jednej, raz z drugiej strony.
Ćwiczenia rozciągające mięśnie klatki piersiowej.
Dziecko siedzi (siad ugięty), plecy ma wyprostowane. Jedną rękę ma wyciągniętą w górę, w skos, drugą rękę – w dół, w skos. W pierwszej ręce trzyma chusteczkę. Składa ręce na wysokości klatki piersiowej, gdzie następuje przekazanie chusteczki.Ćwiczenia wzmacniające mięśnie kręgosłupa.
Dziecko leży na brzuchu, nogi ma wyprostowane i złączone, głowę uniesioną, w rękach wyciągniętych do przodu trzyma chusteczkę. Stara się chwilę wytrzymać w tej pozycji, a następnie odpoczywa.
Ćwiczenie stóp.
Dziecko stoi, przed nim leży chusteczka. Stara się złapać chusteczkę palcami stopy (naprzemiennie) i podrzucić do góry.
Ćwiczenie mięśni nóg.
Dziecko wysoko unosi kolana i stara się przełożyć chusteczkę raz pod prawym, raz pod lewym kolanem.
Ćwiczenia przeciw płaskostopiu.
Dziecko siedzi z rękami podpartymi z tyłu i podnosi chusteczkę palcami stóp.
Zabawa muzyczno-ruchowa Taniec motyli.
Dziecko, słuchając utworu, swobodnie naśladuje motylka fruwającego po łące, porusza chusteczką. Kiedy muzyka cichnie, rozkłada chusteczkę na podłodze, siada na niej (siad skrzyżny) i prostują plecy. Oddychaj swobodnie, wciągając powietrze nosem i wypuszczając buzią (naśladuje wąchanie kwiatów).
ZABAWY NA POWIETRZU
Bawimy się w ulubione zabawy pamiętając o bezpieczeństwie. Możemy wykorzystać piłkę – rzut do celu, gra w piłkę nożną.
CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Pamiętam o zdrowym odżywianiu. Poznaję i próbuję różne zdrowe produkty. Pamiętam o myciu ząbków po każdym posiłku i o częstym myciu rąk.
MIŁEGO DNIA – M. P. 🙂
————————————————————————————————————————————————–
ŚRODA – 03.06.2020
Temat: DZIECI NA ŚWIECIE
Witajcie Pszczółki!
- Posłuchajcie opowiadania czytanego przez Rodzica.
Nowa dziewczynka
Olga Masiuk
Supełek i Pak przyszli pierwsi do przedszkola i usiedli na dywanie, czekając
aż nadejdą pozostałe dzieci. Nagle Supełek szturchnął w ramię Paka:
– Patrz! – i kazał mu spojrzeć w kierunku drzwi, przez które weszła właśnie
dziewczynka z jakąś kobietą. Pani podeszła do nich i zaczęły rozmawiać. Dziewczynka
odsunęła się nieco i nieśmiało rozglądała się wokół.
– Ale jest opalona, co? – zwrócił się Supełek do Paka.
– Jesteś niemądry. Ona ma taką skórę – pouczył Supełka Pak.
– Jak to? Taką brązową? – zdziwił się Supełek. – Takiej nie widziałem.
– A ty jakiego masz koloru? – zapytał Pak.
– No… niebieską.
– Właśnie – odpowiedział Pak. – Nie taka znowu częsta. A ja mam żółtą. Też
wyglądamy inaczej niż większość dzieci w przedszkolu.
Supełek spojrzał uważnie na swoje łapki. Rzeczywiście. Nigdy się nad tym nie
zastanawiał. Tymczasem dziewczynka przyglądała się dzieciom wchodzącym
do sali. Kobieta, która rozmawiała z Panią, podeszła do niej, pocałowała ją
w policzek i pomachała ręką. Widać było, że dziewczynka chciała wykonać krok,
żeby pójść za kobietą, ale wzięła głęboki oddech i została na miejscu.
W powietrzu zawisło jakieś napięcie, bo wszystkie dzieci bez słowa usiadły
na dywanie i przyglądały się tej nowej. Ona zaś, łapiąc ich spojrzenia, czuła się
chyba nieco przerażona. Na szczęście Pani wzięła ją za rękę i przyprowadziła
do dzieci.
– To jest Mia – powiedziała Pani.
– Cześć – Blue wstała i wyciągnęła rękę.
Mia z uśmiechem uścisnęła dłoń i z pewnym trudem powtórzyła: „Część”.
– Mia bardzo słabo mówi po polsku. Jest w Polsce od niedawna. Mówi trochę
po angielsku.
– Ja też mówię po angielsku – ucieszył się Staś. – Hał ju du du? – Zapytał.
– Hau hau – to nie po angielsku – skrzywiła się Marysia.
Wszystkie dzieci wybuchnęły śmiechem. Mia, widząc, że wszyscy się śmieją,
także się uśmiechnęła.
– Widzicie – powiedziała Pani – udało nam się porozumieć. Spróbujmy się
teraz przedstawić. I dzieciaki wymieniały swoje imiona, a Mia próbowała je powtarzać.
– Jestem Supełek – powiedział Supełek i wyciągnął w stronę Mii niebieską
łapkę.
Mia chętnie ją uścisnęła i powiedziała:
– Upeł.
– Nie. Nie supeł, ponieważ jestem jeszcze mały. SU – PE – ŁEK.
– Supełek – powtórzyła w dużym skupieniu Mia.
– Już chciałbym, żeby znała tyle słów, żebym mógł ją zapytać, skąd jest i co
lubi. Szkoda, że się nie uczę angielskiego – westchnął Supełek.
– Widzisz, może teraz zechcesz dołączyć na zajęcia z innymi – powiedziała
Pani. – Mia mogłaby ci wtedy powiedzieć wszystko o sobie.
– Teraz ja – Pak odsunął Supełka – Jestem Pak – przedstawił się i wykonał
elegancki ukłon.
– Pak – powtórzyła bardzo wyraźnie Mia.
– Póki co musimy opracować jakiś system porozumiewania się – powiedziała
Blue.
– I szybkiego uczenia Mii nowych słów – dodał Staś.
– Potem się nad tym zastanowimy – zawołała Marysia. – Chodźcie teraz pograć
w piłkę. Możemy iść na plac? – zapytała Panią.
– Chodźmy – odpowiedziała Pani.
– Idziemy grać w piłkę – zwróciła się do Mii Marysia, wskazując na gumową
kulę, którą Jacek już trzymał.
Mia pokiwała głową.
Na przedszkolnym placu było bardzo przyjemnie. Słońce prażyło już lekko.
Dzieci rozdzieliły się na dwie drużyny. Mia trafiła do drużyny Supełka, Blue
i Marysi. Jacek stanął na bramce. Piłka turlała się szybko po boisku to w jedną, to
w drugą stronę. Wciąż jednak nie było bramki. W końcu potoczyła się pod nogi
Supełka. Nie wypuszczając piłki, Supełek przedarł się przez pole przeciwnika.
Metr przed bramką zwolnił. Był otoczony przez dzieci z drużyny przeciwnej.
Nagle zobaczył, że Mia macha do niego ręką. Skierował w jej stronę piłkę, która
przeleciała między nogami kolegów. Mia odebrała ją i mocnym kopnięciem
posłała prosto do bramki.
– Goool!!! – wykrzyknęła Blue.
– Goool! – wrzasnął Supełek.
– Goool! – zawołała Mia.
I wszyscy zawodnicy zwycięskiej drużyny rzucili się sobie na szyję.
– Czasem nie trzeba znać zbyt wielu słów, żeby strzelić komuś bramkę – westchnął
Pak, który był w przegranej drużynie.
- Kto zjawił się w przedszkolu?
- Jak wyglądała nowa dziewczynka?
- Jak miała na imię nowa dziewczynka?
- Jaki kłopot miały dzieci i Mia?
- Jak zachowały się dzieci w stosunku do nowej dziewczynki?
- Jak myślicie, czy z każdym człowiekiem można się porozumieć?
2.Wykonaj ćwiczenia w Kartach Pracy 4.21
3. Obejrzyj film o dzieciach z różnych krajów.
4. Wykonaj zadanie w Czytance 74.
5. Wykonaj pracę plastyczną pt. Mój kolega z innego kraju. Narysuj kredkami pastelowymi wyobrażonego kolegę z innego kraju. Po skończeniu pracy opowiedz : Jak on ma na imię , co lubi , gdzie mieszka itp.
Pozdrawiam!
J. Sikora
PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ 🙂
Ćwiczenia naśladowcze Zwinny jak kot.
Rodzic tłumaczy, że tak jak ludzie mają swoje cechy, tak również zwierzęta mają swoje charakterystyczne cechy. Podaje przykłady porównań, a dziecko stara się naśladować zwierzęta: zwinny jak kot, mądra jak sowa, mały jak mrówka, pracowity jak pszczoła, łagodny jak owieczka, powolny jak żółw, szybki jak gepard, uparty jak osioł, śpiący jak niedźwiedź.
Ćwiczenia pamięci Co zginęło z dywanu?
Potrzebne będą foremki do piasku o różnych kształtach. Pokazujemy dziecku foremki do piasku i prosimy, by powiedziało, co swoim kształtem przypominają. Wspólnie wybieramy kilka i układamy je na środku dywanu. Dziecko odwraca się tyłem, a rodzic zabiera jedną foremkę i chowa za plecami. Jeśli za pierwszym razem dziecko nie potrafi wskazać brakującej foremki, rodzic podpowiada, podając jakieś cechy przedmiotu.
Zabawa ruchowa kształtująca prawidłową postawę ciała Rośniemy…
Rodzic prosi, aby dziecko pokazało powoli, jak rośnie, tzn. kucnęło i powoli wznosiło się ku górze, aż do wspięcia na palce i wyciągniętych wysoko rąk.
ZABAWY NA POWIETRZU
Zabawy w piaskownicy – wspólne tworzenie budowli. Zachęcamy dziecko, aby spędzało czas w piaskownicy tak, jak na plaży – wspólnie budując zamki i inne budowle z piasku.
CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Wdrażanie dziecka do dbania o swoje ubranie, wieszanie kurteczki na wieszaku, ustawianie butów.
MIŁEGO DNIA – M. P. 🙂
———————————————————————————————————————–
WTOREK, 02.06.2020r.
Temat: PRAWA DZIECI
Dzień dobry Pszczółki! Mam nadzieję, że wspaniale przeżyliście wczorajszy dzień. Dzień Dziecka to dobry pretekst, aby porozmawiać o prawach dzieci. Co to takiego Prawa dzieci? Dowiecie się dziś! Zapraszam.
- Na dobry początek wiersz Jarosława Poloczka:
„Mam Prawo Do …”
Mam Prawo Do Życia, Do Bycia, Do Chcenia,
Mam Prawo Do Miłości, Radości, Tworzenia,
Mam Prawo Do Nauki, Wiedzy i Wiary,
Mam Prawo Do Marzeń, Snu i Zabaw,
Mam Prawo Do Chleba, Ubrania, Pokoju,
To Wszystko Jest Takie Poważne, Dorosłe,
Powiem To Jak Dziecko Zwyczajnie, Najprościej:
Chcę Się Bawić w Piaskownicy
Dom Zbudować Dla Dżdżownicy,
Z Kolegami w Piłkę Grać i Niczego Się Nie Bać!
Latem Lizać Zimne Lody,
Stać Na Deszczu Dla Ochłody,
Chcę Na Łące Zrywać Kwiaty,
I Przytulać Się Do Taty,
Zimą Toczyć Śnieżne Kule,
I Się z Mamą Pieścić Czule,
Chcę By Mi czytano Bajkę,
O Kocie Co Palił Fajkę,
Chcę Też Domek Mieć Na Drzewie,
I Co Jeszcze Chcę Mieć, Nie Wiem.
Ale Jedno Wiem Na Pewno,
To Chcę Mieć:
Prawo Do Godnego Życia,
Bez Wojen, Głodu i Bicia,
Bez Strachu, Smutki i Łez,
Cześć!
Co to znaczy , że mamy do czegoś prawo? Co to jest prawo do bycia, życia i chcenia? Co to jest prawo do miłości, radości i tworzenia? Co to jest prawo do…. (posiłkujemy się wierszem).
Jest taka organizacja – UNICEF, która dba o to , aby dzieci miały swojej prawa. Ludzie pracujący w tej organizacji spisali wszystkie prawa dziecka i stworzyli
KONWENCJĘ PRAW DZIECKA.
Jeśli jakiemuś dziecku dzieje się krzywda , to może się poskarżyć do
RZECZNIKA PRAW DZIECKA
2. Wykonaj Karty Pracy 4.20 oraz Piszę i Liczę 72.
3.Posłuchajcie piosenki o prawach dzieci
4. Wykonaj techniką dowolną (mogą być to np farby, kredki czy wycinanki). w którym pokażesz najprościej jak potrafisz ” Jakie prawa maja dzieci?
Pozdrawiam! Dobrego Dnia!
J. Sikora
PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ 🙂
Zabawa Podróż z mamą.
Rodzic zaprasza na wyprawę:
– rowerami – dziecko leży na dywanie na plecach i naśladuje pedałowanie,
– samochodem – dziecko naśladuje jazdę samochodem i biega po pokoju,
– kajakami – dziecko siada z ugiętymi nogami i wykonuje ramionami ruch wiosłowania,
– samolotem – dziecko rozkłada wyprostowane ręce w bok i biega po pokoju,
– balonem – dziecko na zmianę – staje na palcach i przykuca.
Zabawa rozwijająca spostrzegawczość – Znajdź coś…
Siedzimy na dywanie, rodzic mówi: Znajdź coś… (niebieskiego, małego itp.), a zadaniem dziecka jest odnaleźć i pokazać rzecz spełniającą ten warunek. Zamiana ról. Zabawę powtarzamy kilka razy.
Zabawa rozwijająca motorykę małą – Zabawa z piłeczką.
Prosimy, aby dziecko bawiło się piłką pod dyktando:
– tocz piłeczkę między dłońmi,
– tocz piłeczkę raz jedną, a raz drugą dłonią po podłodze,
– delikatnie naciskaj piłeczkę raz jedną, raz drugą dłonią.
– podrzucaj piłeczkę delikatnie itp.
ZABAWY NA POWIETRZU
Wychodząc dzisiaj na podwórko, poproś dziecko o pomoc w wyniesieniu śmieci i ich segregacji.
Bawimy się w ulubione zabawy, możemy wykorzystać piłkę, skakankę, hulajnogę. Pamiętamy o bezpieczeństwie!
CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Usprawnianie umiejętności korzystania z toalety – rozbieranie się i ubieranie w łazience. Spuszczanie wody w sedesie po każdorazowym załatwieniu się i mycie rączek.
MIŁEGO DNIA – M. P. 🙂
__________________________________________________________________
PONIEDZIAŁEK, 01.06.2020r.
Temat: ŚWIĘTO DZIECI
Witajcie Pszczółki! Dzisiaj Wasze Święto oraz wszystkich dzieci! Przy tej okazji chciałabym Was serdecznie uściskać i życzyć, aby czas, który dziś spędzicie z Rodzicami był wyjątkowy i radosny. Także Rodzicom gratuluję wspaniałych Synów i Córek i dziękuję, za Wasz czas, zaangażowanie, cierpliwość i miłość , którymi darzycie swoje pociechy. Dobrze, że jesteście!
- Na dobry początek zapraszam Was do wysłuchania piosenki Majki Jeżowskiej, niech towarzyszy Wam w tym wyjątkowym dniu.
https://www.youtube.com/watch?v=d_vuxQ-9iVQ
2. Spróbujcie rozwiązać zagadkę:
Wakacyjna to huśtawka, obozowy hit harcerzy.
Hulaj dusza- można chrapać, niech spróbuje, kto nie wierzy.
Huśtał się w nim bez wahania, hardy Hubert, a tymczasem,
wpadł huragan, zachwiał drzewem, druh na ziemię spadł z hałasem.
/hamak/
Tak to oczywiście hamak. A wygląda on tak:
HAMAK
3. Poszukaj w swoim pokoju przedmiotów w których słyszysz H na początku , w środku i na końcu wyrazu.
4. Jeżeli masz w domu kolorowe, niepotrzebne czasopisma- poszukaj w nich także ilustracji, które mają H na początku wyrazu. Jeżeli możesz to wytnij je i układając je wg wymyślonej przez siebie kolejności- stwórz historyjkę własnego autorstwa.
5. To jest litera H- drukowana – mała i wielka oraz pisana mała i wielka. Zwróć uwagę w jaki sposób pisać te litery. Spróbuj podążać palcem po ekranie.
Ćwicz pisanie literki H w piasku lub kaszy.
Wykonaj model litery H z plasteliny.
6. Wykonaj Karty Pracy 4.12
7.Przyjrzyj się ilustracji poniżej . Podziel wyraz hamak i Helenka na sylaby, głoski, policz ile jest spółgłosek, a ile samogłosek oraz przeliteruj wyrazy
8. Przygotuj razem z dorosłym paprykowego homara w twarożku. Wymyśl homarowi jakieś wyjątkowe imię zaczynające się literką H.
Smacznego!
J. Sikora
ZABAWY Z ANGIELSKIM 🙂
Mother’s Day and Children’s Day:)
Hello hello! Witam Was w kolejnym dniu..w minionym tygodniu swoje święto obchodziły Wasze ukochane Mamy 🙂 a dziś Wy..:) Z racji tego zaplanowałam, że nauczymy się kilka słówek (część z nich, a może wszystkie już znacie) związanych z tematem, a także pośpiewamy piosenkę, nauczymy krótkiej rymowanki i jeśli jeszcze tego nie robiliście to wykonamy laurkę 🙂
– hug – uścisk
– chocolate – czekolada
– cake – ciasto
– flower – kwiat
– present – prezent
– heart – serce
Słówka uczymy się przy pomocy kart obrazkowych, gier i zabaw proponowanych przeze mnie na wcześniejszych zajęciach <3
Zachęcam także do zabawy z rymowanką:
Mummy, mummy
My heart beats: one, two and three
I love you
You love me
(próbujemy stworzyć z dłoni kształt małego serduszka, przykładamy dłonie do serduszka i uderzamy nimi rytmicznie zgodnie z tekstem, na końcu pokazujemy na mamę)
Teraz włączamy piosenkę, która bardzo Wam się podobała i śpiewamy naszym kochanym mamusiom:
https://www.youtube.com/watch?v=ug1pI-Ephns
Good Luck and Happy Children’s Day <3 / A.G.
PIĄTEK– 29.05.2020
Temat: DZIEŃ RODZINY
Witajcie Pszczółki!
O to propozycja zabaw na dziś!
- Zaczynamy od piosenki ,,Walczyk dla mamy”, zaśpiewajmy ją https://www.youtube.com/watch?v=FBeDPOfpVuQ
- Posłuchajcie wiersza Jadwigi Koczanowskiej „Mama i tata” https://www.youtube.com/watch?v=kacDeA0UeNI
Mama i Tata to nasz świat cały,
ciepły bezpieczny, barwny, wspaniały,
to dobre, czułe, pomocne ręce,
i kochające najmocniej serce.
To są wyprawy do kraju baśni,
wakacje w górach, nad morzem, na wsi,
loty huśtawką, prawie do słońca
oraz cierpliwość co nie ma końca.
Kochana Mamo, Kochany Tato
dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,
że nas kochacie, że o nas dbacie,
i wszystkie psoty nam wybaczacie
- Powiedzcie :O kim była mowa w wierszu?
- Postarajcie się go nauczyć na pamięć.
- Obejrzyjcie prezentację „Moja rodzina” i wykonajcie ćwiczenia w niej zawarte https://www.youtube.com/watch?v=LAKgnWNLMlg
- A teraz zabawa ruchowa do piosenki „Taniec wywijaniec” https://www.youtube.com/watch?v=jQoHw7jvkRU
5. Przy pomocy Rodziców, Dziadków lub rodzeństwa , wykonaj drzewo genealogiczne swojej rodziny. Poniżej wzór z którego możesz skorzystać, lub wykonaj je wg własnego pomysłu.
Miłego dnia!
J. Sikora
PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ 🙂
Zabawa z utrzymaniem równowagi Slalom.
Rodzic ustawia kilka pachołków (klocków) i wyznacza nimi trasę do pokonania. Dziecko pokonuje trasę slalomu w różny sposób: przebiegając, skacząc z nogi na nogę itp.
Zabawa dydaktyczna Czego brakuje?
Na dywanie rozkładamy przedmioty ( od 3 do 6 ) o których rozmawiamy. Dziecko przygląda się im, zamyka oczy. W tym czasie rodzic chowa jeden z nich. Po otworzeniu oczu, dziecko musi odgadnąć, czego brakuje.
Zabawa ruchowa Obiad dla rodziny.
Potrzebny będzie plastikowy talerzyk i małe klocki ( trudniej będzie z okrągłymi przedmiotami ). Zadaniem dziecka jest przygotowanie obiadku dla bliskich. Na talerzyku przenosi klocki z pojemnika na stół w drugiej części pokoju.
ZABAWY NA POWIETRZU
Zabawa tematyczna w piaskownicy – Lodziarnia.
Organizujemy przy piaskownicy lodziarnię. Dziecko za pomocą łyżki do lodów nakłada tyle kulek piasku (lodów), ile życzy sobie kupujący. Podaje ulubione smaki lodów.
CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Uczymy dziecko samodzielnego ubierania się: przewijania spodni, sweterka na prawą stronę, zakładania papci i bucików na odpowiednią nogę.
MIŁEGO DNIA – M. P. 🙂
ZABAWY Z ANGIELSKIM 🙂
Fun and games – REVISION 🙂
Hello Children! Na początek zaśpiewajmy – mała gimnastyka dla Was:
https://www.youtube.com/watch?v=461EUf4yKgg
Dzisiaj chciałabym, żebyście powtórzyli słówka poznane w miesiącu maju.. 🙂
Słówka te dotyczyły: Insects and nature, Family and Picnic Time 🙂 Wykorzystaj do tego proponowane przeze mnie karty obrazkowe, gry, zabawy i piosenki.. 🙂
Dodatkowo możesz posłuchać i pośpiewać piosenkę, w której nauczysz się dni tygodnia po angielsku:) myślę, że Ci się spodoba 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=mXMofxtDPUQ
Good Luck! A.G.
CZWARTEK – 28.05.2020
Temat: MAMA, TATA, JA
Witajcie Pszczółki!
1.Zaczynamy dziś od przypomnienia piosenki ,,Walczyk dla mamy”, zaśpiewajmy ją : https://www.youtube.com/watch?v=FBeDPOfpVuQ
2. „Laurka dla rodziców” – wykonajcie ćwiczenia w Kartach Pracy nr 4 str. 13
3.Teraz trochę poruszajcie się przy piosence „Piosenka o sporcie”
https://www.youtube.com/watch?v=V1Sua6hBAEs
4.„Kwiatki dla mamy i taty” – zabawa plastyczna z wykorzystaniem Wypychanek 40–41 –wykonajcie wg instrukcji słowo-obrazkowej
5.A teraz gimnastyka mózgu w matematycznych zabawach.
6. W tym zadaniu pokoloruj kolejne figury w szeregu (sekwencji) tak jak wskazuje wzór np w pierwszej linijce jest niebieski–zielony, zatem następne kwadraciki będą naprzemienne kolorowane :niebieski-zielony, niebieski-zielony, niebieski-zielony itd. Zadanie staje się coraz trudniejsze, gdy w grę wchodzi więcej kolorów.
Dobrej zabawy!
J. Sikora
PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ – zestaw ćwiczeń:
Ćwiczenie stóp.
Dziecko siedzi na podłodze, w siadzie podpartym, podnosi chusteczkę palcami stóp do góry: raz jedną stopą, raz drugą stopą.
Ćwiczenie tułowia.
Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym (plecy proste), trzyma w jednej dłoni chustkę, którą przekłada z jednej ręki do drugiej, a następnie – za plecami.
Dziecko siedzi na podłodze z wyprostowanymi nogami, wykonuje skręt ciała – kładzie chustkę za plecami, na podłodze, następnie wykonuje skręt w drugą stronę i zabierają ją z podłogi drugą ręką.
Ćwiczenie z elementem wspięcia na palce.
Dziecko maszeruje po obwodzie koła, trzymając chustkę przed sobą. Na polecenie R. unosi chustkę do góry z jednoczesnym wspięciem na palce, a następnie opuszcza ją, idąc na całych stopach.
Ćwiczenie mięśni brzucha.
Dziecko leży na brzuchu z wyprostowanymi rękami, w których trzyma chustkę. Na klaśnięcie R. unosi chustkę nad podłogę, pozostając chwilę w tej pozycji, a następnie odpoczywa. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.
Ćwiczenie zapobiegające płaskostopiu.
Dziecko siedzi, podpierając się rękami, palcami stóp chwyta chustkę, unosi ją w górę i puszcza na podłogę. Zmienia nogę i wykonuje ćwiczenie kilka razy.
Ćwiczenie z elementem celowania.
Dziecko zwija chustkę w rulon, a następnie z wyznaczonego miejsca wrzuca ją do pojemnika.
ZABAWY NA POWIETRZU
Spacer po najbliższej okolicy, w ogrodzie. Oglądanie drzew – nazywanie drzew iglastych i drzew liściastych. Oglądanie przez lupę liści, kory różnych drzew.
CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Przypominamy dziecku o stosowaniu form grzecznościowych.
Zachęcamy do pomocy przy prostych pracach domowych.
MIŁEGO DNIA 🙂
————————————————————————————————————
ŚRODA – 27.05.2020
Temat: POMAGAM W DOMU
Witajcie Drogie Pszczółki oraz niezastąpieni Rodzice!
Mam Nadzieję, że wspaniale świętowaliście wczorajszy Dzień Mamy. Pewnie było masę całusów, kwiatów, laurek i wzruszeń- to cudowne i piękne. Ale liczą się też czyny:) I właśnie dziś może podsunę Wam kilka pomysłów, w jaki sposób możecie odciążyć swoich Rodziców w obowiązkach domowych i tym samym wywołać uśmiech na twarzach Rodziców.
1.Posłuchajcie opowiadania Liliany Fabisińskiej pt. Kosmici z odkurzacza.
Rodzice Paulinki dostali na rocznicę ślub wspaniały prezent: odkurzacz, który sam jeździ po
całym pokoju i sam sprząta. Nie trzeba za nim chodzić, nie
trzeba nosić niewygodnej rury. Na ten prezent złożyła się cała rodzina.
– Wszyscy wiemy, że macie mnóstwo pracy i mało czasu na sprzątanie – powiedział dziadek
uroczyście, wręczając rodzicom wielką paczkę. Paulinka mogłaby godzinami wpatrywać się
w jeżdżący po podłodze statek kosmiczny. UFO
– tak nazywała ten odkurzacz, oczywiście tylko w myślach, bo nie chciała, żeby
ktoś się z niej śmiał. Wyobrażała sobie, że w środku siedzą niewidzialne ludziki,
które sprzątają ich dom swoimi malutkimi, niewidocznymi miotełkami. – Ach,
gdybym tak mogła was zobaczyć! – szepnęła kiedyś w stronę odkurzacza. A wtedy on…
(mogłaby przysiąc, że tak było) …delikatnie się poruszył i zagrzechotał!
– Chcecie urządzić sobie jakąś zabawę? – powiedziała z nadzieją w głosie. – Tak,
żeby nikt was nie zobaczył? Obiecuję, nikomu nie powiem! Możecie bawić się
przy mnie!
Ale niewidzialne ludziki nie dały się namówić. Nie wyszły ze swojego statku
kosmicznego i nie przywitały się z Paulinką. Ona jednak nie rezygnowała. Próbowała
zaskoczyć małych kosmitów z samego rana, próbowała i wieczorem,
wbiegając do pokoju na palcach, już po zgaszeniu światła.
Któregoś dnia wróciły z mamą do domu trochę wcześniej niż zwykle. Zastały
tatę przy stole. Kiwał się na krześle, czytając instrukcję obsługi.
– Coś się zepsuło? – zdenerwowała się mama.
– Nie, nie – uśmiechnął się niepewnie, jak dziecko przyłapane na gorącym
uczynku. – Po prostu… no wiecie… po prostu zupełnie nie rozumiem, jakim
cudem ten odkurzacz jeździ i sprząta całkiem sam. Szukam informacji w instrukcji. Ale nic
tam nie ma. Zaczynam już podejrzewać, że w środku siedzą jakieś
małe niewidzialne ludziki.
Odpowiedzcie na pytania dotyczące treści opowiadania: Co dostali rodzice Paulinki w prezencie?; Nad czym zastanawiała się Paulinka?; W jaki sposób próbowała sprawdzić, czy w środku są ludziki?; Co sprawdzał tata Paulinki?; Jakie inne sprzęty pomagają w codziennych pracach domowych?
2. Posłuchajcie piosenki „Piosenka o sprzątaniu domu” https://www.youtube.com/watch?v=imoS6Wkr04w
3. „Domowi pomocnicy” –posłuchajcie zagadek dotyczących urządzeń domowych.
- W każdej kuchni stoi metalowa skrzynka,w której się nie psuje mleko ani szynka. /lodówka/
- Dzięki niemu łatwiej i lepiej się sprząta.Wciągnie każdy pyłek z najdalszego kąta. /odkurzacz/
- Gdy włożysz do niej brudne ubranie,po jakimś czasie czyste się stanie. /pralka/
- Wygląda jak duża metalowa skrzynia, sama zmywa sztućce i brudne naczynia. /zmywarka/
- Kiedyś miało duszę, dziś jest elektryczne. Dzięki niemu spodnie mają kanty śliczne. /żelazko/
- Gdy się włączy silnik, ta sprytna maszyna trawę na trawniku równiuteńko ścina. /kosiarka/
4.Odpowiedzcie na pytania: Co łączy te wszystkie sprzęty?; Kto może z nich korzystać?; W jaki sposób pomagacie w domowych obowiązkach?
5. Wykonajcie Karty Pracy 4.12
6.A teraz trochę ruchu „Gimnastyka” https://www.youtube.com/watch?v=3ucDVAsz_C0
7.Wykonajcie ćwiczenia w PiL 69. oraz zabawę dydaktyczną w Czytance 71.
8. Zadanie specjalne dla „bohatera domu”- wybierz sobie jedną z czynności, które zazwyczaj wykonuje mama lub tata i zrób to za nich. Może być to odkurzanie , załadowanie zmywarki, pielenie itd.
9. Dla Chętnych!!! „Zdrowe ciastka” – według ulubionego przepisu wykonajcie zdrowe domowe ciastka. Mile widziane zdjęcia!!!
Pracowitego dnia!
J. Sikora
PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ 🙂
Zabawa ruchowa – ilustrowanie czynności ruchem.
Rodzic mówi jak można spędzać wolny czas, np. jeździć na rowerze, pływać łódką. Dziecko demonstruje ruch, np.: jazda na rowerze – w leżeniu na plecach wykonuje rowerek, pływanie łódką – w siadzie skrzyżnym pochyla rytmicznie tułów i wiosłuje rękami, pływanie w jeziorze lub morzu – w leżeniu na brzuchu – zagarnianie wody szerokimi ruchami ramion itp.
Zabawa ruchowa Motyle.
Dziecko naśladuje motylka i lata nad łąką, omijając ustawione przez rodzica przeszkody. Na sygnał R. (np. klaśnięcie) motylek przykuca.
Zabawa kierowana Poranek z mamą – tatą.
Potrzebne będą lalki, stolik, kubeczki, talerzyki, czajniczek, plastikowe owoce i warzywa (zamiennie mogą być kolorowe klocki ). Zapraszamy dziecko do zabawy, żeby odegrało rolę mamy lub taty i przygotowało śniadanie dla swoich dzieci: herbatę, kanapki, płatki z mlekiem, owoce lub warzywa.
Można zabawić się w przygotowanie prawdziwego posiłku 🙂
ZABAWY NA POWIETRZU
Zabawa rozwijająca spostrzegawczość – Znajdź roślinę.
Rozglądamy się po ogrodzie, rozmawiamy na temat roślin, ich nazwy, budowy, koloru. Na hasło: Znajdź tę …. roślinę, dziecko podchodzi do wybranej przez rodzica rośliny.
Zabawy ruchowe inspirowane przez dziecko, z zastosowaniem sprzętu w ogrodzie.Rodzic przypomina zasady bezpieczeństwa obowiązujące podczas zabawy.
CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Przypominamy dziecku o kulturalnym zachowaniu przy stole, prosimy o pomoc w nakrywaniu do posiłku i sprzątaniu po sobie .
MIŁEGO DNIA 🙂
———————————————————————————————————–
WTOREK – 26.05.2020
Temat: MOJA MAMA UMIE WSZYSTKO
Dzień dobry Kochane Pszczółki!
26 maj….
Czy pamiętacie czyje jest dziś święto? Tak! Dziś jest Dzień Mamy! Zatem, aby było ciekawie zaczniemy dziś od piosenki, o mamie.
- Słuchaj aktywnie piosenki. Zapamiętaj jej melodię, rytm i słowa. Link poniżej: Walczyk dla mamy . Sł Wanda Chotomska , muz. Antoni Szaliński https://www.youtube.com/watch?v=FBeDPOfpVuQ
- Porozmawiaj z dorosłym nt piosenki. Na czym był grany walczyk? W jakim pomieszczeniu był grany?
- Ułóż drewniane klocki w szeregu przed sobą, weź do ręki drewnianą łyżkę. Podczas słuchania piosenki uderzaj łyżką w kolejny klocek w tempie piosenki.
- Naucz się słów pierwszej zwrotki i refrenu piosenki metodą powtarzania po osobie dorosłej.
- Wykonaj Karty Pracy 4. 11
- „Jak ma na imię i co lubi robić moja mama?”– zabawa pantomimiczna. Moja mama ma na imię… i lubi robić to… (pokaż ruchem czynność, którą lubi wykonywać
mama). Pozostałe dzieci odgadują nazwę czynności. - Porozmawiaj w mamą i tatą o ich zawodach. Dowiedz się , gdzie pracują, co tam robią.
- Odczytaj napisy i ułóż duży kwiat z wyciętych wyrazów/płatków
– mama;
– mamusia;
– mateńka;
– mamcia;
– mamunia;
– mamuś;
- Dzieci wyjaśniają słowa:
matka,
macocha
Wyrazy te stanowią płatki, kwiatu, które odpadły.
- Teraz mam propozycję zabawy plastycznej. Wykonaj ją. Możesz swoją pracę ofiarować mamusi z okazji jej święta. Link poniżej.
- https://www.youtube.com/watch?v=rw_VygXOnxs
Pozdrawiam Was cieplutko!
P.S.Nie zapomnijcie zaśpiewać mamie pierwszej zwrotki piosenki:)
J.Sikora
PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ 🙂
Pomagam mamie:
niosę konewkę z wodą – maszeruje z nogami wyprostowanymi w kolanach i przechyla ramiona na boki,
poleruję szyby – równocześnie wysuwa obie ręce przed siebie, wykonuje koła na zewnątrz i do wewnątrz,
odkurzam odkurzaczem bezprzewodowym – w siadzie, przesuwa się po podłodze, podciągając się stopami,
prasuję – raz lewą, raz prawą ręką wykonuje posuwisty ruch w poziomie,
zdejmuję firanki – wyciąga w górę nad głową raz jedną, raz drugą rękę,
wiruję jak bęben pralki – obraca się wokół własnej osi z rękami opartymi na biodrach.
Zabawa ruchowa Bukiet kwiatów.
Rozmawiamy z dzieckiem o ulubionych kwiatkach, jak wyglądają, jakie mają kolory. Włączamy rytmiczną muzykę lub wyklaskujemy rytm. Dziecko podskakuje po pokoju. Na hasło Bukiet kwiatów, dziecko schyla się i na niby zrywa kwiaty na łące i układa je w bukiecik, przytula się i wręcza rodzicowi.
Zabawa orientacyjno-porządkowa EMOCJE.
Rodzic pokazuje dziecku miny przedstawiając różne emocje, np. smutek, radość, strach, złość, szczęście. Zadanie dziecka polega na poruszaniu się w taki sposób, aby całym ciałem, nie tylko mimiką twarzy, pokazać te emocje.
ZABAWY NA POWIETRZU
Spacer – utrwalanie bezpiecznego sposobu przechodzenia przez jezdnię.
Byłoby dobrze, gdyby podczas spaceru dziecko przeszło przez jezdnię w miejscu z pasami, z sygnalizacją świetlną i bez pasów i bez sygnalizacji świetlnej.
Nazywanie przejeżdżających pojazdów.
CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Usprawnianie u dziecka umiejętności posługiwania się chusteczką do nosa.
Utrwalenie zasad poprawnego mycia i wycierania rąk, mycia ząbków.
MIŁEGO DNIA 🙂
———————————————————————————————————————–
PONIEDZIAŁEK, 25.05.2020r.
Temat: MOJA RODZINA
Witajcie Pszczółki!
W tym tygodniu będziemy poruszać ważne tematy związane z rodziną. Zapraszam do Was wspólnej zabawy!
1.Rodzic rzuca piłeczkę do dziecka i zaczyna zdanie: Rodzina to…. . Dziecko odpowiada tak jak czuje i chce. Następnie odrzuca piłeczkę do dorosłego i ten tak samo dokańcza zdanie. I tak do wyczerpania pomysłów. Następnie wykonaj Karty pracy 4. 10.
2. Posłuchaj wiersza. Mama czyta go dwukrotnie. Zastanów się o czym jest.
„Dom” J. K. Węgrzyn
Dom to jest takie miejsce na ziemi
o czym się możesz przekonać,
gdzie wiedzie każda z twoich ścieżek
w matki szerokie ramiona.
Dom to spracowana dłoń ojca,
którą ci kładzie na ramiona,
by ci powiedzieć „źle”, „dobrze”
kiedy cię chce przekonać.
To dni samotne gdy cię nie ma.
Długie rodziców rozmowy.
To ich codzienna troska,
abyś był mądry i zdrowy.
3.Dom to przede wszystkim rodzina, a więc uczymy się krótkiego wierszyka o rodzinie
wykorzystując palce dłoni:
Ten pierwszy to Dziadziuś, (kciuk)
tuż obok Babunia. (wskazujący)
Największy to Tatuś, (środkowy)
a przy nim mamusia. (serdeczny)
A to ja dziecina mała, (mały)
i to jest rodzinka,
moja ręka cała.
4. Wydrukuj puzzle.Rozetnij kartki wzdłuż linii. Ułóż puzzle. Możesz przylepić je za pomocą kleju do kartki.
5. Wykonaj Piszę i liczę s.68
6.Wykonaj rysunek , w którym przedstawisz swoją rodzinę.
7. Przyjrzyj się obrazkom . Wydrukuj je , wytnij i dopasuj do osób z Twojej rodziny. Zastanów się jakie obowiązki mają poszczególni członkowie Twojej rodziny. cz zdanie
8.Dokończ zdanie Moja mama jest…. , Mój tata jest….
Porozmawiaj z rodzicami na temat ich pracy. Czym się zajmują? Jaki wykonują zawód.
Dobrego dnia!
J. Sikora
PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ 🙂
Zabawa muzyczno-ruchowa Poruszamy się jak…
Rozmowa – kto mieszka na łące? Dziecko pokazuje, w jaki sposób porusza się:
motyl – dziecko biega i macha rękami,
konik polny – dziecko skacze obunóż,
bocian – dziecko unosi zgięte w kolanach nogi wysoko do góry,
żaba – dziecko podskakuje jak żaba (z przysiadu podpartego).
Zabawa ruchowa Turlaj piłkę.
Dziecko i rodzic siedzą naprzeciwko siebie z szeroko rozsuniętymi, prostymi w kolanach nogami. Turlamy piłkę w taki sposób, żeby nam nie uciekła.
Zabawa z elementem pantomimy Taki duży, taki mały…
Zadaniem dziecka jest pokazanie dużego zwierzęcia (np. słonia) lub małego (np. myszy) jedynie za pomocą mimiki i gestów. Jeśli zadanie sprawia trudności, można dopuścić do tego także wydawanie charakterystycznych odgłosów. Rodzic odgaduje, co to jest i określa, czy jest to duże, czy małe zwierzę. Następnie zamieniamy się rolami 🙂
ZABAWY NA POWIETRZU
Zabawy z wiatrem z wykorzystaniem bibułek lub chustki. Obserwowanie kierunku wiatru, chmur. Dziecko dzieli się swoimi wrażeniami dotyczącymi pogody (jest ciepło, jest słonecznie itp.).
CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Zwracanie dziecku uwagi na zachowanie porządku wokół siebie, zachowanie prawidłowej postawy. Kształtowanie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami.
MIŁEGO DNIA – M. P. 🙂
ZABAWY Z ANGIELSKIM 🙂
Hello! :))
Kochani, wiem, że sobie świetnie radzicie i miło spędzacie czas.. na dziś proponuję dwa filmiki Waszych ulubionych bohaterów, które dotyczą bieżącej tematyki:
1)https://youtu.be/njYuIVGL7rY
2)https://youtu.be/Qa6ekF3QaJQ
Pamiętajcie, spróbujcie tak jak na zajęciach powtarzać po bohaterach słówka, a po obejrzeniu filmików spróbujcie wymienić jak najwięcej produktów, które pojawiły się w filmikach, narysujcie je i te związane z tematem i wyślijcie do mnie 🙂
Udanej zabawy! Bye, Bye <3 A.G.
————————————————————
PIĄTEK – 22.05.2020
Temat: MÓJ PRZYJACIEL PIES
Dzień dobry Pszczółki!
Wykonaj Karty Pracy 4, 9
Wydrukuj i baw się w kodowanie:)
„Malujemy wiosnę” -zabawa dydaktyczna z Czytanki s.69.Odczytajcie zdania i wyrazy. Połączcie wyrazy z ilustracjami.
Posłuchajcie opowiadania pt.: Pół marzenia Joanny Raweckiej
Ninka miała ogromne marzenie. Ogromne i nie do spełnienia. Ilekroć poruszała ten temat z
rodzicami, słyszała wiele słów, których do końca nie rozumiała, ale wiedziała, że oznaczają
jedno: nie może mieć psa.
– To jest, córeczko, wielka odpowiedzialność – mówiła mama, a Ninka już wiedziała, że to
słowo wiąże się z kolejną odmową.
Wieczorami Ninka wyobrażała sobie, że bawi się z puchatym szczeniakiem i głaszcze jego
błyszczącą sierść. Ach! Ileżby za to dała!
Pewnego ranka spotkała sąsiadkę, panią Adę, która miała starego kundelka Czarusia.
Co prawda odbiegał od ideału z marzeń Niny, ale uwielbiała, kiedy wesoło merdając ogonem,
podstawiał siwy pyszczek do pieszczot.
– Widzę, że umiesz obchodzić się ze zwierzętami – zagadnęła pani Ada, kiedy dziewczynka
delikatnie drapała Czarusia za uchem.
– Bardzo chciałabym mieć pieska – westchnęła Ninka. – Ale moi rodzice nie chcą się
zgodzić.
Pani Ada spojrzała na małą ze zrozumieniem:
– Posiadanie psa to duża odpowiedzialność.
„Znowu to samo” – pomyślała ze smutkiem Ninka.
– Są jednak różne sposoby – dokończyła sąsiadka zagadkowo. – Można mieć psa „na pół”.
Dziewczynka spojrzała zaciekawiona.
– Chciałabyś mieć ze mną Czarusia „na pół”? – spytała pani Ada.
Ada aż pisnęła ze szczęścia. Spojrzała na pieska: jako w połowie własny wydawała jej się
nawet piękny.
– Podzielimy się odpowiedzialnością. Możesz przychodzić do mnie po szkole, bawić się z
Czarusiem, a jeśli rodzice pozwolą, to nawet wyprowadzać go na skwerek przed blokiem.
Szczerze mówiąc, sprawia mi to już kłopot.
– Ojej! Dziękuję! – wykrzyknęła Nina i pobiegła z nowiną do domu.
– Pół psa? – zapytał tata, nie rozumiejąc dokładnie, o czym w pośpiechu opowiada mu córka.
– Nie pół psa, tylko pół odpowiedzialności – powiedziała dziewczynka, czując, że jest to
bardzo mądre.
Odpowiedz na pytania: O czym marzyła Nina? Dlaczego rodzice nie chcieli się zgodzić na jej prośby?Co oznacza słowo ODPOWIEDZIALNOŚĆ? Kto pomógł Nince? Jak rozwiązała problem pani Ada?Jakie zwierzątka macie w domu lub jakie chcielibyście mieć?Jak należy opiekować się zwierzętami? Jakie znacie zwierzątka domowe, które mają cztery łapy?
Wykonaj Karty Pracy 4.14.
Oto 2 propozycje zabaw plastycznych . Wykonaj tę pracę , która wydaje Ci się ciekawsza. https://www.youtube.com/watch?v=2a6iR3KMGSs https://www.youtube.com/watch?v=16XAYcsMNg0
Prace wykonuj słuchając piosenki Kundel Bury
Pozdrawiam Was i Rodziców! Dobrego weekendu!
J.Sikora
PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ 🙂
„Pantomima”
Jeśli jest to możliwe to całą rodziną lub z rodzeństwem siadamy w kręgu. Jedna osoba wychodzi na środek i naśladuje wykonywanie jakiejś czynności np.: jedzenie lodów, wchodzenie po schodach, mycie okna, szycie itd. Uczestnicy odgadują jaka to czynność. Kto odgadnie wchodzi do środka i naśladuje co innego.
Ćwiczenia z gazetą
-wchodzenie i schodzenie z gazety
-przeskoki (przód, tył, bok)
-przysiady, skłony z gazetą
-siad klęczny- unoszenie rąk i bioder, opadanie na gazetę
-naśladowanie ruchów mycia podłogi (prawa i lewa ręka).
Wielkie sprzątanie – zabawa ruchowa
Włączamy dowolną muzykę. Dziecko w rytm muzyki chodzi po dywanie, na którym są porozrzucane gazety, na przerwę w muzyce podnosi jedną kartkę, zgniata ją w kulkę i wrzuca do przygotowanego kosza.
ZABAWY NA POWIETRZU
Wychodząc dzisiaj na podwórko, poproś dziecko o pomoc w wyniesieniu śmieci i ich segregacji.
Bawimy się w ulubione zabawy, możemy wykorzystać piłkę, skakankę, hulajnogę. Pamiętamy o bezpieczeństwie!
CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Przypominamy dziecku o sprzątaniu zabawek po zakończonej zabawie.
Ćwiczenie umiejętności rozpinania oraz zapinania guzików, rzepów i innych zapięć.
MIŁEGO DNIA 🙂
ZABAWY Z ANGIELSKIM 🙂
Hello, hello, hello how are you? I’m good. And you? Mam nadzieję, że też wszystko u Was dobrze. Dziś zapraszam Was na piknik 😉 Lubicie piknik? Na dzisiejszych zajęciach nauczymy się paru słówek związanych z pożywieniem, które można zabrać właśnie na piknik <3
Słowa związane z piknikiem:
apple – jabłko
banana – banan
sandwich – kanapka
orange juice – sok pomarańczowy
cherries – wiśnie
cookies – ciasteczka
Nowych słówek możecie uczyć się w sposób, który zaproponowałam Wam już wcześniej 🙂 potem utrwalajcie w grach i zabawach językowych: Tower, Memory, What’s this? ….:))
Dodatkowo wykonajcie sobie poniższą kartę pracy. Waszym zadaniem jest pokolorowanie literek i obrazków 🙂
Na koniec WE’RE GOING ON A PICNIC 😉
https://youtu.be/1WNxXjSTQWo
Bye, bye..;) A.G. <3
———————————————————————————————————————–
CZWARTEK – 21.05.2020
Temat: NA ŁĄCE- ROZWÓJ MOTYLA
Witajcie Pszczółki! Na początek mam dla Was zagadkę.
Skrzydła piękne ma we wzory,
wszystkie na nich są kolory.
Kiedy nastają dni gorące,
dzieci biegają za nim po łące.
-Oczywiście to motyl. Teraz pomóżcie motylkowi trafić do wyjścia.
Teraz weź do ręki wstążeczkę lub rozwiń odcięty rulonik bibułki i tańcz w rytm walca.Baw się, rób piruety i podskoki. Tak jak czujesz:) Zaproś mamę , tatę lub rodzeństwo do tańca. Link poniżej.
Wykonaj Pisze i liczę 66.
Motyle to piękne stworzenia, ale nie zawsze były tak barwne i wspaniałe. Obejrzyj obrazek. Idź wg wskazówek zegara. Najpierw Dorosły motyl złożył na listku jajeczka. Następnie można zaobserwować , jak rośnie i zmienia się larwa. Następnie zamienia się w poczwarkę, która czeka i dojrzewa w kokonie- jest jej tam ciepło, wygodnie i bezpiecznie. Gdy już kokon staje się za mały- poczwarka staje się motylem, który wydostaje się z kokonu.
Obejrzyj jak rozwija się motyl na filmie poniżej.
Spróbuj wskazać co dzieje się po kolei z motylem.
’
Wykonaj Piszę i Liczę s.67
Przeczytaj jeśli potrafisz tekst obrazkowo – wyrazowy:
Wykonajcie zadanie w Karty Pracy 4 str.8
Ilustracja poniżej przedstawia motyle żyjące w Polsce. Ich odmian jest oczywiście więcej, ale te najczęściej można spotkać.
Odsłuchaj tej przyjemnej piosenki kilka razy . Spróbuj śpiewać razem z melodią.
Miłego dnia!
J. Sikora
PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ 🙂
Zabawy z latarką
W prawie każdym domu jest latarka, którą można wykorzystać na wiele sposobów, jedną z nich jest rzucanie cieni na ścianie. Przybliżając lub oddalając możemy ćwiczyć rozumienie pojęć tj. duży, większy , największy, mały, mniejszy , najmniejszy itp.
Z tą samą latarką możemy pobawić się w latarkowego berka, świecąc punktowo na podłogę, a dziecko ma nadepnąć światło. Można również zrobić kotarę z prześcieradła i z jednej strony świecić na prześcieradło, a po drugiej stronie dziecko będzie próbowało złapać paluszkiem prześwitujące światło. Niepozorna zabawa jest bardzo dobrą propozycją, na pracę nad koordynacją wzrokowo- ruchową.
Mała zabawa ruchowa z wykorzystaniem krótkiej piosenki:
Do przodu, do tyłu raz ,dwa , trzy
Do przodu , do tyłu rym, cym, cym.
Na prawo , na lewo raz, dwa, trzy
Na prawo , na lewo raz, dwa, trzy.
Zabawę tą wykonujemy siedząc na kocu z dzieckiem przed sobą i poruszamy się razem z nim. Jest to ćwiczenie orientacji w przestrzeni i poczucia własnego ciała.
ZABAWY NA POWIETRZU
Na podwórku możemy przygotować tor przeszkód z różnych przedmiotów, zadania mogą być różne, możemy toczyć piłkę, prowadzić ją nogą, biec np. bokiem itp. Dzięki takiej ruchowej formie dalej ćwiczymy koordynację wzrokowo- ruchową oraz umiejętność rozumienia poleceń i koncentrację na wykonywanym zadaniu.
CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Pamiętam o zdrowym odżywianiu. Poznaję i próbuję różne zdrowe produkty.
Pamiętam o myciu ząbków po każdym posiłku i o częstym myciu rąk.
MIŁEGO DNIA 🙂
———————————————————————————————————————–
ŚRODA – 20.05.2020
Temat: OWADY
Dzień dobry kochane Pszczółki! Mam nadzieję, że korzystacie ze wspaniałej pogody i hasacie na łące przyglądając się, co piszczy w trawie. Dziś poznamy owady, których domem jest właśnie łąka.Zapraszam!
- Obejrzyjcie film i poznaj owady, które na pewno spotkasz na łące.
2. Drogie Dzieci posłuchajcie opowiadania, które przeczyta Wam Rodzic
Gdzie się podziały nasze kropeczki?
Joanna Modelska
Na łące panował niespokojny gwar. W trawie aż huczało od krzyków.
– Co to za hałasy? Co się z wami dzieje? – spytał przysadzisty żuk.
– Ktoś nam ukradł kropeczki ze skrzydeł! – wykrzyknęły przestraszone
biedronki. – Bez nich nie jesteśmy już takie same. Kto teraz będzie chciał wypatrywać
nas w trawie? Czyje oko ucieszymy naszym widokiem…? – zawiesiła
głos najstarsza z biedronek. Kto śmiał to zrobić?! – oburzył się żuk i ze zdziwienia aż postawił swoje różki na sztorc.
Tu, na łące, wszystkie owady mieszkają razem i sobie pomagają – zauważył
pasikonik.
– To znaczy, że zakradł się do nas jakiś intruz – odparł żuk po chwili namysłu.
– Czy ktoś widział coś podejrzanego?
– Ja! Wczoraj przelatywały tędy te pomarańczowe niby-biedronki – zabzyczała
pszczoła.
– Tak – zamyślił się żuk. – Te psotnice już nieraz dały się nam we znaki. Pewnie to one ukradły kropki biedronkom i przyczepiły do swoich skrzydeł.
– I co teraz, żuku? Musimy jakoś wspomóc nasze przyjaciółki! – odezwał się
pasikonik. – Czy ktoś ma pomysł?
Zapadła cisza. Mimo że owady bardzo chciały pomóc swoim koleżankom,
żaden z nich nie wiedział, czym zastąpić skradzione kropeczki. Całej rozmowie
przysłuchiwały się polne rośliny, szumiąc z oburzenia. Wtem nad rozmówcami
pochylił się kwiat maku.
– Wiem, że do biedronki mi daleko, ale w moim kwiecie są czarne nasiona,
które mogę oddać biedronkom – zasugerował nieśmiało mak.
– Naprawdę? Zrobiłbyś to dla nas? – z niedowierzaniem spytała najstarsza
biedronka.
– Z przyjemnością i zaszczytem – radośnie odparł kwiat.
Na łące rozległy się wesołe okrzyki. Owady ochoczo wzięły się do pracy i po-
mogły nalepić nowe kropki na czerwonych skrzydłach. A kiedy już skończyły,
biedronki znowu wyglądały tak jak zawsze.
Dzieci mają przed sobą sylwety biedronek z przyczepionymi kropkami – na każdej
biedronce jest inna liczba kropek.
Zadajemy dzieciom pytania
Co przydarzyło się biedronkom?; Kto im pomógł?; Co zrobili przyjaciele
biedronek z łąki?; Zróbcie tak, by biedronki nie miały kropek. Ile kropek ma teraz
każda biedronka?
3.Ile jest widocznych kropek na skrzydłach tej biedronki?
Ile kropek ma ta biedronka?
Prezentujemy dzieciom liczbę 0. Dzieci opisują jej kształt, porównują ją do znanych
sobie kształtów. Odszukują ją wśród znanych liczb.
W prawym i lewym górnym rogu jest zero. Odszukajcie wśród znanych cyfr 0.
Zwróćcie uwagę na zbiór poniżej ( po lewej stronie ).
Ile elementów się w nim znajduje ? ( Nie ma żadnych elementów, nic się tam nie znajduje)
Co oznacza liczba zero? ( Nic, brak jakichkolwiek elementów w zbiorze)
A ile klocków jest w kolejnym zbiorze?
Dlaczego pod klockiem zapisana jest liczba 1?
( Ponieważ w zbiorze jest jeden element).
Narysujcie w pętlach tyle elementów ile wskazują liczby.
Jaką literę przypomina cyfra 0? Pamiętacie jak ją zapisujemy?
Gdzie należy wstawić 0 w szeregu poznanych do tej pory cyfr?
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Wymieńcie po kolei poznane cyfry.
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Z jaką liczbą sąsiaduje 0? ( z jedynką )
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
4. Teraz wykonaj Karty Pracy 4.7
Dobrego dnia !
J. Sikora
PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ
Zabawa ruchowo-naśladowcza Lata czy pływa?
Dziecko biega lub chodzi po pokoju. Na klaśnięcie zatrzymuje się . Rodzic pyta np.: Co robi ryba? Co robi ptak? Co robi rak? Co robi motylek? Itp. Dziecko naśladuje poruszanie się danego zwierzęcia.
Zabawa badawcza – Co się rozpuszcza, a co nie
Przygotujcie 4 szklanki i różne produkty: sól, kaszę, cukier, mąkę. Poproś dziecko, aby wsypało produkty do wody, zamieszało łyżką i odstawiło szklanki przy produktach. Zapytaj dziecko, co zaobserwowało, co się stało z wodą, które produkty rozpuściły się w wodzie.
Zabawa ruchowa Bocian i żabki.
Dziecko swobodnie porusza się po pokoju naśladując żabkę. Na sygnał rodzica „kle, kle” chowa się przed bocianem.
ZABAWY NA POWIETRZU
Zabawa ruchowa z elementem celowania – Celuj do obręczy.
Rodzic zawiesza obręcze na różnych wysokościach drzewa. Zadaniem dziecka jest trafienie piłeczką do obręczy: najpierw dolnej, a potem – górnej. Prawą rączką, lewą i oburącz. Powodzenia 🙂
CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Uczymy samodzielności w ubieraniu i zdejmowaniu ubrań wierzchnich, zwracamy uwagę na kolejność nakładania części garderoby i kolejność rozbierania po powrocie z zabaw na powietrzu.
MIŁEGO DNIA 🙂
———————————————————————————————————————–
WTOREK – 19.05.2020
Temat: ZWIERZĘTA NA ŁĄCE
Witajcie Pszczółki!
- Obejrzyj film o przygodzie Skrzata Borówki na łące. https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4&feature=youtu.be
- Przyjrzyj się obrazkom poniżej, są na nich zwierzęta zamieszkujące łąki. Możesz wydrukować podwójnie tę kartę , wyciąć i stworzyć własne karty do gry typu memo.
- Pierwsza głoska wyrazu łąka to „Ł” . Poszukajcie w pokoju przedmiotów, które mają literkę ł na początku, końcu i w środku wyrazu.
- A oto głoska ł pisana, wielka i mała. Spróbuj śledzić palcem wskazującym , w jaki sposób powinno się ją pisać. Gdy będziesz na dworze sprawdz, czy potrafisz ją napisać tak samo palem po piasku.
- Oraz litera Ł drukowana, wielka i mała
- A teraz wykonaj Karty Pracy 4.6 oraz zabawę z literkami z linku poniżej https://miastodzieci.pl/kolorowanki/ukryte-literki-litera-l-2/
- Czytaj i wykonaj zadania w Czytance s.68
- Poniżej znajduje się dzisiejsza propozycja zabawy plastycznej. Będą nam potrzebne: kolorowe nakrętki, papier kolorowy, czarny marker, klej i oczka. Jesli nie macie oczek, można wyciąć kółka z białego papieru i czarnym flamastrem narysować źrenicę.
- Szalonej zabawy! J.Sikora
PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ 🙂
Zabawa ruchowa ćwicząca wszystkie partie mięśni – Zrób tak jak ja.
Rodzic pokazuje narysowane na kartkach polecenia do wykonania (proste graficzne symbole), tj.: przysiad, skłon, podskok, pajacyk, obrót. Dziecko wykonuje ćwiczenia.
Zabawa ruchowa Biel i czerwień.
Na początku rozmawiamy z dzieckiem, z czym kojarzy się tytuł tej zabawy. Utrwalimy wiadomości o symbolach narodowych.
Rodzic wyklaskuje rytm, a dziecko przeskakuje z nogi na nogę po pokoju. Gdy R. zagwiżdże, dziecko podbiega do czegoś czerwonego lub białego znajdującego się w pokoju. Przy kolejnych powtórzeniach zabawy dziecko ma za zadanie dotykać przedmioty inną częścią ciała, np.: dłonią, palcem wskazującym, łokciem, czołem ( utrwalamy nazwy części ciała )
Ćwiczenia oddechowe Kropki biedronki.
Na kartce rysujemy kontur biedronki (bez kropek), wycinamy siedem czarnych kropek (kół), słomka.
Rodzic kładzie przed dzieckiem sylwetę biedronki i prosi, aby za pomocą słomki przeniosło kropki/koła na jej sylwetę.
ZABAWY NA POWIETRZU
Tor przeszkód z wykorzystaniem sprzętu znajdującego się w ogrodzie, na podwórku. Przygotowujemy z dzieckiem tor przeszkód. Ustalamy, jak należy go pokonać- dziecko powinno zapamiętać kolejność i pokonać tor zgodnie z instrukcją . Po kilku przejściach dziecko samo wymyśla sposób w jaki przejdzie tor. Pamiętamy o zachowaniu zasad bezpieczeństwa
CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Usprawnianie u dziecka umiejętności korzystania z toalety – rozbieranie się i ubieranie w łazience, posługiwanie się papierem. Spuszczanie wody w sedesie po każdorazowym załatwieniu się i mycie rączek.
MIŁEGO DNIA 🙂
———————————————————————————————————————–
PONIEDZIAŁEK – 18.05.2020
Temat: ROŚLINY NA ŁĄCE
Witajcie Pszczółki! Majowa łąka rozkwita. Zabiorę Was dziś na spacer po niej. Zabierzcie ze sobą dobry humor!
- Posłuchajcie opowiadania Olgi Masiuk pt. Łąka https://www.youtube.com/watch?v=1YHPX1n5ZMQ
- Odpowiedzcie na pytania : Dlaczego dzieci źle się czuły w przedszkolu i chciały wyjść? Co usłyszały dzieci podczas wycieczki? Co zobaczyły dzieci podczas wycieczki? Co dzieci poczuły podczas wycieczki? Jakich mieszkańców łąki dzieci zobaczyły lub usłyszały?
- Wykonajcie Karty Pracy 4,5
- Przyjrzyj się ilustracji. Czy poznajesz te rośliny? Tak, rosną na łące… Spróbuj zapamiętać ich nazwy i wygląd.
- Wybierz się na spacer z dorosłym na łąkę. Zabierz koc , lupę , notatnik. Spróbuj zaobserwować co dzieje się w trawie. Jakie rosną kwiaty na majowej łące? Czy znalazłeś identyczne kwiaty jak na ilustracji powyżej? Spróbuj zrobić im zdjęcie. lub je naszkicować.
- Wykonaj pracę plastyczną pt. Kolorowa łąka. Link znajdziesz poniżej: https://www.youtube.com/watch?v=SNzyiETq45Y
- Możesz też wykonać biedronkę z Wycinanki 38-39 i dołączyć ją do swojej namalowanej łąki, będzie się w niej czuła jak w raju. Pozdrawiam! J. Sikora
PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ
Zabawa ruchowa z chustką – Kwiatek.
Dziecko biega przy muzyce. W przerwie w podbiega do chustki rozłożonej na dywanie. Unosi ją nad głową, imitując kielich kwiatu, który otwiera się w stronę słońca. Zabawę powtarzamy kilka razy.
Zabawa ruchowa Ślimak.
Recytujemy rymowankę. Dziecko rysuje za rodzicem spiralną skorupę ślimaka palcem wskazującym, np. na dywanie, w powietrzu, na plecach. Dużą, małą skorupkę.
Ślimak, ślimak, wystaw rogi,
dam ci sera na pierogi.
Jak nie sera, to kapusty
– od kapusty będziesz tłusty.
Zabawa Odczaruje mnie grzeczne słowo.
Dziecko spaceruje z woreczkiem ryżu na głowie. Jeśli woreczek upadnie jest zaczarowane – staje nieruchomo. Rodzic, pełniący rolę wróżki, może dziecko odczarować – podaje woreczek, mówiąc słowo proszę. Jeśli dziecko odpowie: dziękuję – ponownie włącza się do zabawy. 🙂
ZABAWY NA POWIETRZU
Gra w Kręgle.
Kręgle lub plastikowe dwulitrowe butelki, piłka gumowa. Rozstawiamy kręgle i wyznaczamy linię, z której będziemy turlać piłkę. Starsze dzieci mogą liczyć punkty. Za każdy strącony kręgiel – jeden punkt.
Rysowanie kolorową kredą na chodniku. Utrwalanie nazw kolorów.
CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Pomoc w prostych pracach ogrodniczych.
Dziecko, w miarę swoich możliwości podlewa, wyrywa chwasty itp. Uczymy bezpiecznego korzystania z narzędzi.
MIŁEGO DNIA – 🙂
ZABAWY Z ANGIELSKIM 🙂
Hello Children 🙂
Na utrwalenie słownictwa związanego z tematyką Family poniżej niespodzianka dla Was 🙂 pokolorujcie, wytnijcie, przyklejcie delikatnie na paluszki i bawcie się śpiewając „Finger Family” → https://www.youtube.com/watch?v=TUpIzP9P-DI
Zachęcam jeszcze do wykonania poniższej karty pracy. Wskaż paluszkiem:
Bye, bye Everyone :)) A.G.
———————————————————————————————————————–
PIĄTEK, 15.05.2020r.
Temat: Przygody Supełka
Kochane Pszczółki! Mam nadzieję, że udało Wam się odwiedzić bibliotekę, jeśli nie to serdecznie do tego zachęcam, oczywiście zachowując wszelkie środki ostrożności. Pani Bibliotekarka czeka na Was z radością. I zdradzę Wam tajemnicę, że właśnie w bibliotece czekają na Was zupełnie nowe, pachnące książki dla dzieci, które aż się proszą żeby z nich korzystać. A poniżej kilka zajęć, które przygotowałam dla Was na dzisiejszy dzień.
- Zabawa dydaktyczna w Kartach Pracy 4.4. Porównajcie dwie ilustracje i odszukajcie różniące je szczegóły.
- Zabawa twórcza pt. „Przygoda przecinka”. Rodzic rysuje na kartoniku czarnym flamastrem przecinek. Następnie zaczyna opowieść słowami: Pewnego dnia przecinkowi znudziło się mieszkanie razem z literami i….. Przekazuje kartonik dziecku, które ma za zadanie powtórzyć słowa rodzica i dopowiedzieć dalszą część opowiadania wymyśloną przez siebie. Zanim zaczniemy zabawę objaśniamy dziecku do czego służy przecinek. Jest to znak, który w tekście oznacza małą przerwę. gdy czytamy i widzimy taki znak to bierzemy oddech.
- Zabawa plastyczna ” Ilustrator”. Narysuj kredkami wybraną przez siebie przygodę przecinka.
- Tarcza zegara – na dywanie rodzic układa karty (od 1do 12) w formie tarczy zegara, odkryte są cyfry 12,6,3,9, pomiędzy nimi leżą karty odwrócone. Pierwszą odkrywamy i szukamy miejsca dla zagubionej godziny. Gdzie powinna leżeć, odkładamy w odpowiednie miejsce numerem do góry i bierzemy kolejną, aż wszystkie będą na swoim miejscu.
- Ćwiczymy czytanie wiersza Hanny Łochockiej pt. Książka czeka . Czytanka s.66
- Próbujemy zapamiętać wiersz na pamięć.
- Quiz tygodnia. Odpowiedz na pytania bez zastanawiania :)Proszę podaj rozwiązania zagadek
- Gdzie możemy pożyczyć książkę do domu, przeczytać, obejrzeć i oddać?
- Jak nazywa się twarda oprawa książki?
- Do jakiej książki zajrzy mama, gdy chce ugotować zupę pomidorową?
- Jak nazywa się osoba pisząca książki?
- Gdzie kupujemy książki?
- Jak nazywa się osoba, która wykonuje ilustracje do książek?
- Co to jest zakładka?
- Co można znaleźć na okładce książki?
- Kto to jest drukarz?
- Jak nazywa się książka w której znajdują się mapy?
Dobrego dnia! J. Sikora
PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ
Zabawa muzyczno-ruchowa Taniec łabędzi.
Dziecko jest łabędziem. Podczas nagrania łabędź tańczy. Na przerwę w muzyce zastyga w bezruchu. Za każdym razem dziecko wymyśla inną pozę 🙂
Kończenie zdań typu W parku można…
Rodzic wypowiada zdanie, a dziecko je kończy.
W parku można…
W lesie można…
Na łące można…
Zabawa ruchowa Tunel.
Budujemy z dzieckiem tunel, np. z krzeseł. Zadanie polega na przejściu przez tunel różnymi sposobami z zachowaniem zasad bezpieczeństwa.
ZABAWY NA POWIETRZU
Spacer w pobliżu domu, w parku – obserwowanie elementów przyrody. Pytamy podczas spaceru dziecko, czy zaobserwowało w przyrodzie coś takiego, co mu się najbardziej podobało (np. drzewa, kwiaty)?. Jakie słyszy głosy? Jak zachowujemy się w parku? Na spacerze?
CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Zwracanie dziecku uwagi na zachowanie porządku wokół siebie, zachowanie prawidłowej postawy. Kształtowanie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami.
MIŁEGO DNIA 🙂
ZABAWY Z ANGIELSKIM 🙂
Family <3
Hello Everyone 🙂 dzisiaj chciałabym Wam zaproponować jeden z najprzyjemniejszych tematów, czyli Family. Oczywiście Wy doskonale wiecie, że to po polsku RODZINA. Dla większości słówka związane z tą tematyką, ale również piosenki to jedynie przypomnienie <3
Słówka związane z członkami rodziny: family (rodzina), mum (mama), dad (tata), baby (dziecko), grandma (babcia), grandpa (dziadek), brother (brat), sister (siostra)
Zachęcam do znalezienia dziś w Waszych albumach zdjęcie Waszej rodziny i nazywania członków w języku angielskim, możecie również policzyć ilu Was jest, także po angielsku 🙂
Jeśli nie masz żadnej fotografii albo masz, a chcesz jeszcze popracować to zachęcam do wykonania poniższej karty pracy:
Jeśli macie ochotę poznać rodziny Waszych ulubionych bohaterów zachęcam do obejrzenia krótkiego filmiku. Może uda Wam się również zapamiętać nowe słownictwo ukazane w filmiku: uncle (wujek), auntie (ciocia), cousin (kuzyn)→ https://www.youtube.com/watch?v=VvrG4JguNQk
Na koniec musiałam – Wasza ulubiona <3
Życzę przyjemnej nauki, a przede wszystkim zabawy. W razie pytań lub trudności, zapraszam do kontaktu. Goodbye, A.G. 🙂
———————————————————————————————————
CZWARTEK, 14.05.2020r
Temat: SZANUJMY KSIĄŻKI
- Przeczytaj wiersz Hanny Łochockiej w Czytance s.66. Odpowiedz na pytania: Co robi dla nas książka? Jak inaczej możemy nazwać książkę? Co daje nam czytanie książek? Co to znaczy szanować książki? Jak należy postępować z książkami, by były zawsze czyste i zadbane?
- Wykonaj zadanie w Czytance s.6
- Zabawa Tak – Nie. Rodzic czyta pytania, a dziecko odpowiada tylko TAK lub NIE.
- Czy można oglądać książki podczas spożywania posiłków?
- Możemy w książce zaginać rogi?
- Czy przed czytaniem/oglądaniem bajek należy umyć ręce?
- Interesujące fragmenty w książce możemy zaznaczyć zakładką?
- Czy wolno wyrywać kartki z książek?
- Po wypożyczeniu, przeczytaniu, obejrzeniu książki powinniśmy oddać ją do biblioteki?
- Czy wolno pisać, rysować po bajkach?
- Powinniśmy dbać o książki, aby inne osoby mogły z nich korzystać?
4.Spróbuj wykonać własnoręcznie zakładkę do książki. Będzie Ci potrzebny: papier kolorowy lub tektura, nożyczki, klej, dziurkacz i kolorowe wstążeczki lub sznurki. Wytnij z kolorowego papieru 2 podłużne prostokąty i sklej je. Możesz ozdobić kartonik wg uznania. Następnie zrób kilka otworów dziurkaczem na jednym z krótszych boków kartonika i przełóż przez nie kolorowe wstążeczki. Zawiąż supełki. Zakładka gotowa!
Pozdrawiam! J Sikora
ŚRODA, 13.05.2020r
Temat:JAK POWSTAJE KSIĄŻKA?
WTOREK, 12.05.2020r
Temat: W BIBLIOTECE
Dzień dobry Pszczółki! Materiał na dzisiejszą lekcje znajduje się poniżej pod linkiem „W bibliotece”.
PONIEDZIAŁEK, 11.05.2020r
###########################################################################
Temat tygodnia: JAK POWSTAJE KSIĄŻKA?
Temat dnia: MOJE KSIĄŻKI
Dzień dobry Pszczółki! Materiał na dzisiejszą lekcje znajduje się poniżej pod linkiem „Moje Książki”.
###########################################################################
PIĄTEK, 08.05.2020r
###########################################################################
Poniżej zamieszczam link do materiału archiwalnego, który został utworzony z poprzednich wpisów.