NA PLAŻY JEST FAJNIE. AUTOBUS W BARWACH WAKACJI.

Witajcie Kochani!

Do pierwszej zabawy weźcie duży arkusz papieru i kredki. Kreślicie fale morskie najpierw w powietrzu (prawą ręką, lewą ręką i obiema rękami), a potem po kolei rysujecie je na dużych arkuszach papieru. Naśladujcie przy tym szum morskich fal na głosce sz.

Posłuchajcie wesołej piosenki o autobusie. Próbujcie pokazywać słowa piosenki. https://www.youtube.com/watch?v=gs8gSN8PboA
Czy wiecie gdzie nas zabrał ten kolorowy, wesoły autobus? Nie? Gdy rozwiążecie zagadki poniżej na pewno się domyślicie…..

Może być niebieskie, szare lub zielone.
Bywa spokojne lub bardzo wzburzone.
Kiedy jego brzegiem ludzie spacerują,
Jego małe fale stopy ich całują.
(morze)

Gdy do ucha ją przyłożę,
Morza szum powróci do mnie.
W tej skorupce małe morze
Lato może nam przypomnieć.
(muszelka)

Można na niej się opalać,
Zamki z pisaku też budować.
Gdy się znudzi, można z mamą
Brzegiem morza spacerować.
(plaża)

Świecę mocno dzionek cały,
Żeby wszystkim ciepło dać.
By zobaczyć jak przychodzę,
Trzeba bardzo wcześnie wstać.
(słońce)

Zbierane na plaży
Brązowe kamyki.
Pięknie zdobią nam pierścionki
Albo naszyjniki.
(bursztyny)

Jest lekkie, okrągłe
I do nadmuchania.
Przyda się każdemu
W nauce pływania.
(koło ratunkowe)

Czy już wiecie gdzie nas zabrał autobus? Tak, zabrał nas na plaże…

Przyjrzyjcie się obrazkom, i wysłuchajcie piosenki https://www.youtube.com/watch?v=k-AOW_76luU
Brak opisu.Brak opisu.

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania: W jaki sposób można spędzać czas na plaży? Co jeszcze można robić?

Teraz zapraszam do zabawy w pokazywanie. Zadaniem dziecka jest zaprezentowanie za pomocą ruchów ciała sposobów spędzania czasu na plaży (np.: zbieranie muszelek, pływanie, opalanie się, budowanie z piasku, gra w piłkę itd.). Rodzic zgaduje, po czym następuje zamiana ról.

Kolorowe autobusy chciałyby mieć kolorowe koła, ale najpierw należy je uporządkować na półkach w warsztacie – kontynuacja rytmu (można wykorzystać kolorowe nakrętki, lub kulki plasteliny).

Brak opisu.
Zabawa matematyczna Porównaj, gdzie jest więcej. Sylwety zabawek do piaskownicy lub zabawki do pisakownicy. Rodzic rozkłada na dywanie różną liczbę sylwet lub zabawek. Prosi, by dziecko pogrupowało je, oszacowało na oko, których jest więcej, i sprawdziło, układając je w pary.

Ćwiczenia pamięci Zamknij oczy.
Zabawki do piaskownicy: w różnych kształtach, różnej wielkości, w różnych kolorach (foremki, wiaderka, łopatki), obręcze. Rodzic demonstruje dziecku zabawki, zwraca uwagę na ich przeznaczenie, wielkość, kolor i kształt. Następnie wykłada na środek kilka zabawek. Dziecko liczy je i zamyka oczy. Rodzic dokłada jedną zabawkę i prosi, by dziecko otworzyło oczy i wskazało, którą zabawkę dołożył.

Na koniec proponuję zrelaksować się przy masażykach. Wsłuchujecie się w odgłosy morza i rysujecie palcami linie faliste na plecach rodzica/dziecka.
https://www.youtube.com/watch?v=5CS_sySo-aU

Karty pracy: cz. 2, nr 58 oraz 59

Karty pracy dla chętnych:
Brak opisu.Brak opisu.Brak opisu.
Brak opisu.

Na koniec proponuję zrelaksować się przy masażykach. Wsłuchujecie się w odgłosy morza i rysujecie palcami linie faliste na plecach rodzica/dziecka.

Marta U.

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ  🙂

Zestaw ćwiczeń ruchowych
Rodzic liczy do pięciu przy wykonywaniu każdego ćwiczenia.
Dziecko:
– maszeruje po kole, zmienia kierunek marszu,
– po zatrzymaniu się wykonuje przysiady,
– ustawione przodem do rodzica, wykonuje skłony,
– rozkłada ramiona w bok, wykonuje wymachy jak przy pływaniu żabką,
– pochyla tułów do przodu, robi wymachy w przód, naprzemiennie raz jedną ręką, raz drugą, jak przy pływaniu kraulem,
– w podskokach wykonuje pajacyki,
– ugina lekko nogi, opiera dłonie na udach nad kolanami i wykonuje koła – na zewnątrz i do we­wnątrz,
– kładzie ręce na biodrach i wykonuje biodrami koła w obydwie strony,
– stoi w postawie wyprostowanej i kręci głową: do przodu, do tyłu, na boki.
– maszeruje po kole na całych stopach, na palcach, na piętach, na krawędziach bocznych: we­wnętrznych i zewnętrznych.

Zabawa graficzna  Mój obrazek.
Potrzebna będzie tacka z piaskiem (mąką )
Dziecko rysuje palcami na piasku fale morskie – linie faliste i spiralne. Potrząsamy tacką, wyrównujemy podłoże. Dziecko rysuje dowolne elementy, komponuje obrazek. Starsze dzieci mogą pisać litery, sylaby, wyrazy.

ZABAWY NA  POWIETRZU
Zabawy z wiatrem  z wykorzystaniem bibułek lub chustki. Obserwowanie kierunku wiatru.

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
 Przypominamy dziecku o kulturalnym zachowaniu przy stole, prosimy o pomoc w nakrywaniu do posiłku i sprzątaniu po sobie      🙂

MIŁEGO  DNIA   – M.  P.