PIĄTEK 12.06.2020r.

Temat: Autobus w barwach bezpiecznych wakacji

Witajcie Zajączki!

Jak dzisiaj Wasze humorki? Czy jesteście gotowi  na zabawę? A więc do dzieła!

1. Zapraszam do posłuchania i zatańczenia przy wesołej piosence, która wprowadzi nas do dzisiejszego tematu
https://www.youtube.com/watch?v=gs8gSN8PboA&feature=emb_err_woyt

2. Pamiętacie jakiego koloru był autobus w piosence? Brawo! Był żółty i miał fioletowo-niebieskie gwiazdki.
Kolorowe autobusy chciałyby mieć kolorowe koła, ale najpierw należy je uporządkować na półkach w warsztacie – dokończcie rytmy według wzoru (można wykorzystać kolorowe nakrętki, lub kulki plasteliny).


3. A teraz pomówimy sobie troszkę o bezpieczeństwie, jak zachować się w wielu trudnych sytuacjach, jak reagować, gdzie dzwonić.

Posłuchajcie wiersza B.Szelągowskiej Bezpieczne wakacje

 

Mam nadzieję, że uważnie słuchaliście. Spróbujcie odpowiedzieć na poniższe pytania, porozmawiajcie z rodzicami.
Dlaczego zawsze trzeba pilnować się dorosłych?
Co to są górskie szlaki? Dlaczego trzeba się ich pilnować?
Dlaczego latem smarujemy się kremem z filtrem?
Do czego jest potrzebna latem czapka z daszkiem?
Dlaczego można pływać tylko w miejscach, gdzie jest ratownik?
Jakie macie rady dla innych przedszkolaków na wakacje? Co można robić, a czego nie wolno?

4. Obejrzyjcie uważnie


5.
Spójrzcie na poniższe ilustracje.



Odczytajcie razem z rodzicami numer alarmowy.
W jakich sytuacjach powinno się pod niego dzwonić?
Jakie służby ratunkowe można wezwać, dzwoniąc pod numer 112?

6. Połącz policjanta, strażaka oraz lekarza z odpowiednim wozem. Pokoloruj obrazki.


7. A teraz utrwalimy poznane zasady dotyczące bezpieczeństwa w czasie wakacji.

Rodzic czyta kolejno zdania, a dziecko odpowiada Tak! lub Nie!

  • W lesie można palić ognisko, gdzie się chce. (nie)
  • Przed wyjściem na plażę należy posmarować skórę kremem z filtrem. (tak)
  • Na plaży wolno śmiecić. (nie)
  • Na górskie wyprawy można się wybrać w klapkach. (nie)
  • W czasie jazdy na rowerze trzeba mieć kask. (tak)
  • Zawsze trzeba pilnować się dorosłych. (tak)

8. Wakacje tuż tuż… Jeszcze tylko kilka dobrych rad na temat bezpieczeństwa podczas wakacyjnego odpoczynku. Obejrzyjcie ilustracje, porozmawiajcie z rodzicami, co należy robić, a czego nie.

 

9. Jeżeli macie jeszcze siły, możecie wykonać poniższe zadania 🙂

Zad. 1. Narysuj linię i doprowadź chłopca do japonek. Spróbuj nie wykraczać poza białą ścieżkę!

Zad. 2. Co nie pasuje?

Na koniec możecie wykonać pracę plastyczną Słoneczko. Środek pomalujcie farbami, a promienie wyklejcie plasteliną


Miłego weekendu, A. Mazurkiewicz


PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ  🙂

Zabawa Pomagam tacie:
Rodzic opowiada, dziecko wykonuje polecenia:
sięgam na pawlacz po walizkę – dziecko staje na palcach, z prostymi rękami wysoko uniesionymi w górę,
przybijam młotkiem – dziecko w klęku na jednym kolanie przybija pięść do pięści,
włączam wycieraczki samochodowe – równocześnie obiema rękami ugiętymi w łokciach, wysunięty­mi przed siebie, porusza w lewo i w prawo,
trzepię dywan – oklepuje całe ciało od stóp po klatkę piersiową,
wyciągam coś spod kredensu – leży na brzuchu, lekko unosi nad podłogą wyprostowane ręce.

Zabawy badawcze z wodą Co będzie pływać, a co nie?
Dwa szklane pojemniki z wodą (ciepłą i zimną), lekkie przedmioty (kawałek kartki, mała plastikowa nakrętka, piłeczka pingpongowa) i ciężkie przedmioty (drewniany klocek, metalowy samochodzik, mały kamyk).
Dziecko dotyka najpierw ciepłej wody, a potem zimnej wody i określa, jaka jest zwykle woda w morzu. Następnie umieszcza w jednym z pojemników kilka przedmiotów i próbuje okre­ślić, dlaczego jedne toną, a inne nie.
Wniosek: Przedmioty, które są lekkie, unoszą się na wodzie, a przedmioty cięższe opadają na dno pojemnika.

Zabawa ruchowa Morze i góry.
Rodzic ustala z dzieckiem, że kiedy usłyszy klaskanie, będzie podskakiwało po wyznaczonym terenie jak po piasku nad morzem, a kiedy usłyszy tupanie, będzie naśladować ruchem wspinanie się po górach.

ZABAWY NA  POWIETRZU
Celowanie – za każdym razem zabawa może wyglądać inaczej. Możemy celować do kosza, do kręgli, do bramki itp. . Możemy do zabawy wykorzystywać różne przedmioty.

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Przypominamy dziecku o stosowaniu form grzecznościowych.
Zachęcamy do pomocy przy prostych pracach domowych.

MIŁEGO  DNIA   – M. P.  🙂