PIĄTEK 12.06.2020r.
Temat: Autobus w barwach bezpiecznych wakacji
Witajcie Zajączki!
Jak dzisiaj Wasze humorki? Czy jesteście gotowi na zabawę? A więc do dzieła!
1. Zapraszam do posłuchania i zatańczenia przy wesołej piosence, która wprowadzi nas do dzisiejszego tematu
https://www.youtube.com/watch?v=gs8gSN8PboA&feature=emb_err_woyt
2. Pamiętacie jakiego koloru był autobus w piosence? Brawo! Był żółty i miał fioletowo-niebieskie gwiazdki.
Kolorowe autobusy chciałyby mieć kolorowe koła, ale najpierw należy je uporządkować na półkach w warsztacie – dokończcie rytmy według wzoru (można wykorzystać kolorowe nakrętki, lub kulki plasteliny).
3. A teraz pomówimy sobie troszkę o bezpieczeństwie, jak zachować się w wielu trudnych sytuacjach, jak reagować, gdzie dzwonić.
Posłuchajcie wiersza B.Szelągowskiej Bezpieczne wakacje
Mam nadzieję, że uważnie słuchaliście. Spróbujcie odpowiedzieć na poniższe pytania, porozmawiajcie z rodzicami.
−Dlaczego zawsze trzeba pilnować się dorosłych?
−Co to są górskie szlaki? Dlaczego trzeba się ich pilnować?
−Dlaczego latem smarujemy się kremem z filtrem?
−Do czego jest potrzebna latem czapka z daszkiem?
−Dlaczego można pływać tylko w miejscach, gdzie jest ratownik?
−Jakie macie rady dla innych przedszkolaków na wakacje? Co można robić, a czego nie wolno?
4. Obejrzyjcie uważnie
5. Spójrzcie na poniższe ilustracje.
Odczytajcie razem z rodzicami numer alarmowy.
W jakich sytuacjach powinno się pod niego dzwonić?
Jakie służby ratunkowe można wezwać, dzwoniąc pod numer 112?
6. Połącz policjanta, strażaka oraz lekarza z odpowiednim wozem. Pokoloruj obrazki.
7. A teraz utrwalimy poznane zasady dotyczące bezpieczeństwa w czasie wakacji.
Rodzic czyta kolejno zdania, a dziecko odpowiada Tak! lub Nie!
- W lesie można palić ognisko, gdzie się chce. (nie)
- Przed wyjściem na plażę należy posmarować skórę kremem z filtrem. (tak)
- Na plaży wolno śmiecić. (nie)
- Na górskie wyprawy można się wybrać w klapkach. (nie)
- W czasie jazdy na rowerze trzeba mieć kask. (tak)
- Zawsze trzeba pilnować się dorosłych. (tak)
8. Wakacje tuż tuż… Jeszcze tylko kilka dobrych rad na temat bezpieczeństwa podczas wakacyjnego odpoczynku. Obejrzyjcie ilustracje, porozmawiajcie z rodzicami, co należy robić, a czego nie.
9. Jeżeli macie jeszcze siły, możecie wykonać poniższe zadania 🙂
Zad. 1. Narysuj linię i doprowadź chłopca do japonek. Spróbuj nie wykraczać poza białą ścieżkę!
Zad. 2. Co nie pasuje?
Na koniec możecie wykonać pracę plastyczną Słoneczko. Środek pomalujcie farbami, a promienie wyklejcie plasteliną
Miłego weekendu, A. Mazurkiewicz
PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ 🙂
Zabawa Pomagam tacie:
Rodzic opowiada, dziecko wykonuje polecenia:
sięgam na pawlacz po walizkę – dziecko staje na palcach, z prostymi rękami wysoko uniesionymi w górę,
przybijam młotkiem – dziecko w klęku na jednym kolanie przybija pięść do pięści,
włączam wycieraczki samochodowe – równocześnie obiema rękami ugiętymi w łokciach, wysuniętymi przed siebie, porusza w lewo i w prawo,
trzepię dywan – oklepuje całe ciało od stóp po klatkę piersiową,
wyciągam coś spod kredensu – leży na brzuchu, lekko unosi nad podłogą wyprostowane ręce.
Zabawy badawcze z wodą – Co będzie pływać, a co nie?
Dwa szklane pojemniki z wodą (ciepłą i zimną), lekkie przedmioty (kawałek kartki, mała plastikowa nakrętka, piłeczka pingpongowa) i ciężkie przedmioty (drewniany klocek, metalowy samochodzik, mały kamyk).
Dziecko dotyka najpierw ciepłej wody, a potem zimnej wody i określa, jaka jest zwykle woda w morzu. Następnie umieszcza w jednym z pojemników kilka przedmiotów i próbuje określić, dlaczego jedne toną, a inne nie.
Wniosek: Przedmioty, które są lekkie, unoszą się na wodzie, a przedmioty cięższe opadają na dno pojemnika.
Zabawa ruchowa Morze i góry.
Rodzic ustala z dzieckiem, że kiedy usłyszy klaskanie, będzie podskakiwało po wyznaczonym terenie jak po piasku nad morzem, a kiedy usłyszy tupanie, będzie naśladować ruchem wspinanie się po górach.
ZABAWY NA POWIETRZU
Celowanie – za każdym razem zabawa może wyglądać inaczej. Możemy celować do kosza, do kręgli, do bramki itp. . Możemy do zabawy wykorzystywać różne przedmioty.
CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Przypominamy dziecku o stosowaniu form grzecznościowych.
Zachęcamy do pomocy przy prostych pracach domowych.
MIŁEGO DNIA – M. P. 🙂