Temat dnia : ZWIERZĘTA NA ŚWIECIE
W tym tygodniu pogłębiamy wiedzę na temat zwierząt. Dzieci dużo wiedzą na ten temat. Warto, aby dowiedziały się gdzie żyją poszczególne zwierzęta, w jakich warunkach. Rozwijajmy chęć ochrony zwierząt w naszym kraju i szacunku do flory i fauny na świecie.
- W tym tygodniu uczymy się piosenki „ Mucha w mucholocie”
Link: https://youtu.be/IueASDp61bc
„Mucha w mucholocie”
1. Siedzi mucha w mucholocie ,
do Krakowa sobie leci.
Chce odwiedzić wujka, ciotki,
brata z żoną i ich dzieci.
Ref. Mucha, mucha w mucholocie,
jak w prawdziwym samolocie.
Do Krakowa sobie leci ,
a za oknem słonko świeci x2
2.W doskonałym jest humorze ,
już doczekać się nie może.
Kiedy w końcu wyląduje
i rodzinę ucałuje
Ref.
3.Mała mucha tak daleko
jeszcze nigdy nie leciała.
Więc na tak daleką podróż
wiele rzeczy spakowała
Ref.
4. Ma walizkę kolorową,
a na sobie suknię nową.
Okulary choć za duże
wyśmienite do podróży.
Ref.
Ręce w górę i machamy ,
udajemy ,że latamy.
Podskok w górę startujemy,
gdy siadamy lądujemy. /x3
2 .Zwierzęta żyjące w różnych środowiskach – zachęćmy do nazywania
i wyklaskiwania sylab i wyodrębniania głosek w łatwiejszych wyrazach.
Pustynia Dżungla
Ocean Sawanna
3.Zachecam do wysłuchania głosów zwierząt i nazwania Link: https://youtu.be/Rerv4Ppfq7U
4. Proszę wykonać ćwiczenie nr 29 a i b. – dopasowanie zwierząt do środowiska,
w którym żyją.
5.Proszę wykorzystać zabawę dydaktyczną : „Jakie to zwierzę?”
. Dzieci kończą porównania podawane przez rodzica. odpowiednią nazwą zwierzęcia,
np.: Groźny jak… (lew)
Głodny jak… (wilk)
Uparty jak… (osioł)
Mądry jak… (sowa)
Łagodny jak… (baranek)
Przebiegły jak… (lis)
W wodzie czuję się jak… (ryba)
Pracowity jak… (mrówka)
Powolny jak… (żółw)
Dumny jak… (paw)
Łazi po płotach jak… (kot)
6. Zachęcam do wykonania pracy plastycznej z tacek papierowych . Oto kilka przykładów
Życzę powodzenia i pozdrawiam Alicja Skurniak
PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ 🙂
Zabawa muzyczno-ruchowa Taniec z gazetami.
Dziecko stoi na rozłożonej gazecie. Kiedy rodzic włącza nagranie piosenki, wówczas dziecko musi w dowolny sposób zatańczyć na rozłożonej gazecie, nie schodząc poza nią. Kiedy nagranie jest zatrzymywane, dziecko przybiera jak najbardziej dziwne pozy, nie wykraczając poza linię gazety. Zachęcam rodzica do włączenia się do zabawy, będzie wesoło 🙂
Zabawa ruchowo-naśladowcza Drzewa owocowe.
Dziecko naśladuje ruchem kolejne etapy sadzenia i wzrostu drzewa owocowego (omówione i pokazane przez R.). Najpierw naśladuje kopanie dołu łopatą, sadzenie sadzonki drzewa owocowego, podlewanie. Potem drzewo rośnie – powoli wstaje z przysiadu podpartego i wyciąga ręce w górę. Gdy na drzewie są już dojrzałe owoce, należy je zebrać do koszyka – dziecka naśladuje zrywanie jabłek z wysokich gałęzi.
Ćwiczenie wzmacniające poczucie własnej wartości – Lustro.
Dziecko stoi przed lustrem, tak aby była widoczna cała sylwetka. Rodzic prosi, aby dziecko przyjrzało się sobie i powiedziało, co u siebie lubi, np. swoje włosy, oczy, ręce, to, że szybko biega, pięknie rysuje, pomaga innym, dzieli się zabawkami itd. Rodzic może uzupełniać wypowiedź dziecka, wskazując tylko pozytywne cechy. Na koniec wypowiedzi rodzic mówi: Jesteś wspaniały i dziecko powtarza samodzielnie: Jestem wspaniały!
ZABAWY NA POWIETRZU
Uświadamianie dzieciom znaczenia świeżego powietrza dla zdrowia.
Ciepło – zimno. Chowamy zabawkę . Jeśli dziecko idzie w dobrym kierunku mówimy ciepło, jeśli w złym – zimno. Jeśli jest blisko, mówimy gorąco. Zabawę można powtórzyć kilka razy, zamienić się rolami J
CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Uczymy samodzielności w ubieraniu i zdejmowaniu ubrań wierzchnich, zwracamy uwagę na kolejność nakładania części garderoby i kolejność rozbierania po powrocie z zabaw na powietrzu.
MIŁEGO DNIA – M. P. 🙂