Temat dnia : ZWIERZĘTA  NA  ŚWIECIE
W tym tygodniu pogłębiamy wiedzę na temat zwierząt. Dzieci dużo wiedzą na ten temat. Warto, aby dowiedziały się gdzie żyją poszczególne zwierzęta, w jakich warunkach.  Rozwijajmy chęć ochrony zwierząt w naszym kraju i szacunku do flory i fauny na świecie.

  1. W tym tygodniu uczymy się piosenki „ Mucha w mucholocie”
    Link: https://youtu.be/IueASDp61bc

Mucha w mucholocie”
1. Siedzi mucha w mucholocie ,
do Krakowa sobie leci.
Chce odwiedzić wujka, ciotki,
brata z żoną i ich dzieci.

Ref. Mucha, mucha w mucholocie,
jak w prawdziwym samolocie.
Do Krakowa sobie leci ,
a za oknem słonko świeci x2

2.W doskonałym jest humorze ,
już doczekać się nie może.
Kiedy w końcu wyląduje
i rodzinę ucałuje
Ref.
3.Mała mucha tak daleko
jeszcze nigdy nie leciała.
Więc na tak daleką podróż
wiele rzeczy spakowała
Ref.
4. Ma walizkę kolorową,
a na sobie suknię nową.
Okulary choć za duże
wyśmienite do podróży.
Ref.
Ręce w górę i machamy ,
udajemy ,że latamy.
Podskok w górę startujemy,
gdy siadamy lądujemy. /x3

2 .Zwierzęta żyjące w różnych środowiskach –  zachęćmy do nazywania
i wyklaskiwania sylab i wyodrębniania głosek w łatwiejszych wyrazach.
Pustynia                                       Dżungla

 

 

 

Ocean                                                                        Sawanna

 

 

 

3.Zachecam do wysłuchania głosów zwierząt i nazwania Link: https://youtu.be/Rerv4Ppfq7U
4. Proszę wykonać ćwiczenie nr 29 a i b. – dopasowanie zwierząt do środowiska,
w którym żyją.
5.Proszę wykorzystać zabawę dydaktyczną : „Jakie to zwierzę?”
. Dzieci kończą porównania podawane przez rodzica. odpowiednią nazwą zwierzęcia,
np.: Groźny jak… (lew)
Głodny jak… (wilk)
Uparty jak… (osioł)
Mądry jak… (sowa)
Łagodny jak… (baranek)
Przebiegły jak… (lis)
W wodzie czuję się jak… (ryba)
Pracowity jak… (mrówka)
Powolny jak… (żółw)
Dumny jak… (paw)
Łazi po płotach jak… (kot)
6. Zachęcam do wykonania pracy plastycznej z tacek papierowych . Oto kilka przykładów

 

 

 

 

 

Życzę powodzenia i pozdrawiam Alicja Skurniak

 

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ  🙂

Zabawa muzyczno-ruchowa Taniec z gazetami.
Dziecko stoi na rozłożonej gazecie. Kiedy rodzic włącza nagranie piosenki, wówczas dziecko musi w dowolny sposób zatańczyć na rozłożonej gazecie, nie schodząc poza nią. Kiedy nagranie jest zatrzymywa­ne, dziecko przybiera jak najbardziej dziwne pozy, nie wykraczając poza linię gazety. Zachęcam rodzica do włączenia się do zabawy, będzie wesoło  🙂

Zabawa ruchowo-naśladowcza Drzewa owocowe.
Dziecko naśladuje ruchem kolejne etapy sadzenia i wzrostu drzewa owocowego (omówione i pokazane przez R.). Najpierw naśladuje kopanie dołu łopatą, sadzenie sadzonki drzewa owocowego, podlewanie. Potem drzewo rośnie – powoli wstaje z przysiadu podpartego i wyciąga ręce w górę. Gdy na drzewie są już dojrzałe owoce, należy je zebrać do koszyka – dziecka naśladuje zrywanie jabłek z wysokich gałęzi.

Ćwiczenie wzmacniające poczucie własnej wartości – Lustro.
Dziecko stoi przed lustrem, tak aby była widoczna cała sylwetka. Rodzic prosi, aby dziecko przyjrzało się sobie i powiedziało, co u siebie lubi, np. swoje włosy, oczy, ręce, to, że szybko biega, pięknie rysuje, pomaga innym, dzieli się zabawkami itd. Rodzic może uzupełniać wypo­wiedź dziecka, wskazując tylko pozytywne cechy. Na koniec wypowiedzi rodzic mówi: Jesteś wspaniały i dziecko powtarza samodzielnie: Jestem wspaniały!

ZABAWY NA  POWIETRZU
Uświadamianie dzieciom znaczenia świeżego powietrza dla zdrowia.
Ciepło – zimno.  Chowamy  zabawkę . Jeśli dziecko idzie w dobrym kierunku mówimy ciepło, jeśli w złym – zimno. Jeśli jest blisko, mówimy gorąco. Zabawę można powtórzyć kilka razy, zamienić się rolami  J

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Uczymy samodzielności w ubieraniu i zdejmowaniu ubrań wierzchnich, zwracamy uwagę na kolejność nakładania części garderoby i kolejność rozbierania po powrocie z zabaw na powietrzu.

MIŁEGO  DNIA   – M.  P.  🙂