Witajcie Pszczółki! Wiem, że bardzo lubicie zwierzęta i wielu z Was je posiada. Zatem dziś będzie temat Wam bardzo bliski, bo związany z Waszymi pupilami. Kto posiada w domu zwierzę wie, że czasem niezbędna jest pomoc…. weterynarza.

  1. Uważnie posłuchajcie opowiadania Justyny Grican „Czworonożni pacjenci”
    Dziś w przedszkolu każdy opowiadał o tym, jaki zawód wykonują jego rodzice. Tata Hani jest chirurgiem, mama Oli – kosmetyczką, a mama Kornelki pracuje w sklepie. Rodzice Amelki prowadza własna firmę i robią piękne meble. Najbardziej jednak podobało mi się, jak o zawodzie swoich rodziców opowiadał Marcel. Rodzice Marcela pracują w lecznicy dla zwierząt. Są lekarzami weterynarii. Marcel mówi, że weterynarz to taki lekarz, którego odwiedzają czworonożni pacjenci: psy, koty, króliki, chomiki, świnki morskie, żółwie i szczury. Czworonożni i nie tylko, bo przychodzą do nich także papugi, które nie mają apetytu i kanarki z chrypką. Tata opowiadał Marcelowi, że bardzo często robi zwierzakom szczepionki, obcina zbyt długie pazury, sprawdza czy mają zdrowe zęby. Zdarza się także, że musi przeprowadzić operację lub nastawić zwichniętą nogę. To bardzo trudna praca, bo zwierzaki nie mogą powiedzieć, w którym miejscu je coś boli. Ale rodzice Marcela bardzo lubią swoją pracę. Lubią pomagać chorym zwierzętom, bo to przecież nasi przyjaciele.

Odpowiedz na pytania:

O kim dzieci opowiadały w przedszkolu? Jaki zawód wykonują rodzice Marcela? Kim są pacjenci weterynarza? Z jakimi problemami przychodzą właściciele zwierząt do weterynarza?

  1. Obejrzyj film.https://www.youtube.com/watch?v=xP4hHKNS6s8

  2. Wykonaj kartę pracy znajdującą się poniżej:  http://www.wikom.pl/pm72lodz/upload/user/karty_pracy_gr2/20.05.2020_weterynarz_karta_praca.docx

  3. Zabawa ruchowa „Papugi” – zabawa naśladowcza. Jedna osoba pokazuje gest, ruch, druga ją naśladuje.

  4. Wykonaj Karty Pracy 4.16

  5. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. „Pies goni kota” – zabawa bieżna. Dziecko i Rodzic dobierają się w pary. Ustalają, któ­re jako pierwsze jest psem, a które kotem. Na sygnał „osoba – kot” ucieka, a „osoba – pies” je goni. Gdy kot zostanie złapany – następuje zmiana ról.

Kangury” – zabawa z elementem siłowym. Dziecko i Rodzic w parach stają naprzeciwko siebie. Mają ręce podniesione na wysokości oczu i dłonie otwarte zwrócone w kierunku partnera. Na sygnał podskakują obunóż z jednoczesnym odpychaniem partnera od siebie.

  1. Praca plastyczna „Kotek origami”

    https://www.youtube.com/watch?v=HK7borEOWkY

Dobrej zabawy!

J. Sikora

 PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ  🙂

Zabawa ruchowa Spacer z rodziną.
Dziecko stoi w pokoju i pokazuje ruchem historyjkę opowiadaną przez rodzica:                                                                                                                                                                                                                                              Dziecko:
Jest piękna pogoda, idziemy całą rodziną do parku.             maszeruje w miejscu,
Na ścieżce błyszczy kałuża, po wiosennym deszczu,             przeskakuje z nogi na  nogę,
przy alei stoi parkowa ławeczka.                                            wykonuje przysiad,
Idąc dalej, spotykamy skaczącą po drzewach wiewiórkę.       podskakuje tak jak wiewiórka,
Przysiadamy na kolejnej ławce,                                              wykonuje przysiad,
i nie możemy się zdecydować, czy odpocząć, czy iść dalej.    wykonuje kolejne przysiady,
Idziemy jednak dalej.                                                              maszeruje w miejscu,
Wśród gałęzi drzew śpiewa ptak.                                            rozgląda się z ręką przy czole,
Wracamy do domu i odpoczywamy.                                        dziecko siada lub kładzie się na dywanie.

Ćwiczenia ortofoniczne Morskie fale.
Rodzic prosi, aby dziecko naśladowało morskie fale, szumiąc (raz głośno, raz cicho, szybko, wolno, w zmien­nym tempie).

Zabawa rozwijająca szybką reakcję na sygnał Burza.
Kiedy rodzic wyklaskuje rytm , dziecko spaceruje i rozgląda się wokół siebie. Kiedy R. tupnie nogą, to sygnał, że zbliża się burza – dziecko ma kucnąć i nakryć głowę rękami.

ZABAWY NA  POWIETRZU
Tropiciel – w różnych miejscach (drzewa, krzaki, kamienie) schowaj jakiś przedmiot – coś słodkiego albo drobny   prezent. Powiedz: „Idź do przodu, stań, idź w stronę ławki, omiń ją, szukaj na dole….”. Innym  poleceniem  może być podanie liczby kroków, jakie dziecko ma przejść.

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Usprawnianie u dziecka umiejętności  posługiwania się chusteczką do nosa.
Utrwalenie  zasad poprawnego mycia i wycierania rąk, mycia ząbków J

MIŁEGO  DNIA   – M.  P.  🙂