WTOREK 16. 06. 2020
Temat: Kolor zielony

Witam Was gorąco Żabki:) . Jestem bardzo ciekawa czy pamiętacie jakie mamy dni tygodnia, jeśli tak wymieńcie je po kolei,  pory roku, myślę że nie sprawiają nikomu trudności:)  a miesiące ??? To taki mały sprawdzian 🙂

1. Na początek ,,Powitanka ” – rymowanka B. Gawrońskiej:

Mało nas, mało nas, (rytmicznie klaszczemy)
chodźcie do nas wszyscy wraz.( pokazujemy ruch ręką przywoływania kogoś)
Krok do przodu i krok w tył, (wykonujemy krok w przód i krok w tył)
żeby dzień wesoły był. (podnosimy ręce w górę i machamy nimi)

2. Zapraszam was kochani do  eksperymentu wprowadzającego do tematu „Jaki kolor tropimy?”.

Potrzebne nam będą: farba niebieska i żółta, pojemniczek, pędzelek.
Proszę umieścić do kubeczka za pomocą pędzelka troszkę farby żółtej oraz niebieskiej i pomieszać oba te kolory ( gdy farba jest gęsta można dolać troszkę wody). Jaki kolor nam powstał ? (zielony)
– Co się stanie , gdy dołożymy do kubeczka więcej koloru żółtego? – powstanie kolor jasno zielony, Co się stanie, gdy dołożymy więcej koloru niebieskiego? powstanie kolor ciemno zielony.

3. Posłuchajcie bajki,„O żabkach w czerwonych czapkach” H. Bechlerowej  na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=uXfxfNpIKZU

O ŻABKACH W CZERWONYCH CZAPKACH [Bajanie na ścianie] - YouTube

4. Rozmowa na temat bajki
– O czym było opowiadanie?
– Dlaczego chciały zmienić swoje stroje?
– Kogo żabki zaprosiły na zabawę?
– Kogo nie zaprosiły?
– Jakie stroje uszyły żabki?
– Czy to był dobry pomysł?
– Dlaczego kolor zielony jest odpowiedni dla żabek?

5. Zaśpiewajcie piosenkę i poruszajcie się trochę  przy piosence ,,My jesteśmy żabki” https://www.youtube.com/watch?v=bSvnVcfC3-s

6..Czy wiecie, co to jest kamuflaż, po co zwierzęta go stosują? – posłuchajcie, do czego służy kamuflaż? kliknij poniższe linki:
https://www.youtube.com/watch?v=86Z0BfcFjA0        Kameleon
KAMELEON - Encyklopedia zwierząt dla dzieci | filmy edukacyjne po ...

https://www.youtube.com/watch?v=qJnF6eXPmGs Mistrz kamuflażu rzekotka drzewna.Rzekotka drzewna - zdjęcie - Fotoblog krzysia-z.flog.pl

Podczas wojny żołnierze używają barw ochronnych, aby ukryć się przed wzrokiem nieprzyjaciela. Zwierzęta także stosują kamuflaż, czyli maskują się, by nie dostrzegał ich drapieżnik lub potencjalna ofiara. Ludzie uczą się kamuflażu, natomiast u zwierząt są to cechy wyglądu lub zachowania, które powstały w wyniku milionów lat ewolucji.
Zwierzętom do maskowania się służy na ogół odpowiednie ubarwienie, ale kształt ciała i przyjmowane pozycje też nie są bez znaczenia. Większości stworzeń kamuflaż pozwala zlewać się z otoczeniem, choć jaskrawe barwy niektórych gatunków także mogą być formą kamuflażu polegającego na naśladowaniu wyglądem innych zwierząt (drapieżnych lub jadowitych).

7. Wykonajcie dowolna pracę plastyczną związaną z kolorem zielonym.
W książce Piszę i liczę czeka na Was zadanie na stronie 76.

♬ "Zielona żabka",(słowa) kupisz na www.edumuz.pl - YouTube Zielone miasteczko - Prace plastyczne dla dzieciZielone wiosenne drzewa | Blondynki kreatywnie

Przesyłam pozdrowienia 🙂 Z niecierpliwością czekam na Wasze pomysłowe prace. Pamiętajcie o zabawie na podwórku.

Wychowawczyni 🙂 Dorota Marczak
——————————————————————————————————–

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ  🙂

Zabawa bieżna Parking dla autobusów.
Rodzic wyklaskuje szybki rytm, dziecko (kierowca autobusu) z kierownicą w ręku biega po pokoju. Gdy R. zmienia tempo na bardziej miarowe i coraz wolniejsze, dziecko zatrzymuje się i, idąc tyłem, parkuje tak, by stanąć pod ścianą. Dziecko podczas biegu naśladuje głos silnika samochodowego i odgłos klaksonu, a podczas parkowa­nia wydaje krótkie dźwięki: pii, pii, pii, by dać sygnał innym kierowcom i uniknąć stłuczki.

Zabawa matematyczna Liczymy.
Pięć przedmiotów różnej wielkości – starsze dzieci więcej.
Rodzic rozkłada  przedmioty. Prosi, aby dziecko opisało ich wy­gląd i ułożyło je od najmniejszego do największego. Dziecko liczy je od prawej strony i od lewej strony. Ustalamy, że bez względu na kierunek liczenia jest ich tyle samo.

Zabawa w kolorki
W pokoju mamy różne kolorowe przedmioty. Dziecko skacze po pokoju. Na sygnał  musi dotknąć przedmiotu w wypowiedzianym przez rodzica kolorze, opowiedzieć o nim. Zabawę powtarzamy z różnymi kolorkami.

ZABAWY NA  POWIETRZU
Tor przeszkód z wykorzystaniem sprzętu znajdującego się w
ogrodzie.
Rodzic pokazuje, jak należy pokonać tor przeszkód, a dziecko naśladuje go, starając się: przebiec slalomem między drzewami, przejść między szczeblami leżącej drabinki, wejść na niską ławeczkę, przeskoczyć pomiędzy kamykami ułożonymi na ziemi.

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
 Przypominamy dziecku o sprzątaniu zabawek po zakończonej zabawie.
Ćwiczenie umiejętności rozpinania oraz zapinania guzików, rzepów i innych zapięć.

MIŁEGO  DNIA   – M. P.  🙂