AHOJ, PRZYGODO!
Ahoj DzieciaczkiBrak opisu.. Zapraszamy Was na morską przygodę 🙂

Zapraszam do zabawy „Cisza na morzu”?. Dziecko i rodzic (rodzina) powtarzają popularną rymowankę: Cisza na morzu, wicher dmie. Ten bałwan morski, kto pierwszy odezwie się. Dziecko w ciszy naśladuje gesty rodzica: Wciąganie żagli na maszt – przekładanie dłoni zaciśniętych w pięści jedna na drugą, wyglądanie lądu Brak opisu.z bocianiego gniazda – przykładanie dłoni do czoła i rozglądanie się, szorowanie pokładu – wykonywanie rękami ruchów posuwistych po podłodze itp.

Przyjrzyjcie się ilustracji i odpowiedzcie na pytania.
– Kim jest postać przedstawiona na ilustracji?
– Jak wygląda pirat? Opisz jego wygląd.
– Gdzie można spotkać piratów?

Pora na troszkę ruchu, dzisiaj piosenka o piratach

Posłuchajcie wiersza Leszka Sulima Piraci i odpowiedz na pytania

Żyło kiedyś raz dwóch braci,
straszni byli to piraci.
Dla nich morza, oceany,
stanowiły życia plany.
W rejs ogromny wyruszyli,
a w nim przygód moc przeżyli.
Podróż trwała całe lata,
gdyż los różne figle płata.
Podczas wielkiej morskiej burzy,
chciał ich pożreć rekin duży.
Lecz piraci dzielni byli,
wnet rekina oswoili.
Jadł im z ręki rybki małe,
za co dostał też pochwałę.
Rekin z wielkiej zaś wdzięczności,
przyprowadził nowych gości.
Przybył krab na pogaduszki,
który mężem był papużki.
Razem parę stanowili
i szczęśliwi bardzo byli.
Latająca rybka mała,
Na swych skrzydłach przyleciała,
Zzieleniała wręcz ze złości,
gdy ujrzała tylu gości.
Wszyscy razem ucztowali,
nim na wyspę się dostali.
Do tej pory żyją w zgodzie,
ci na lądzie, inni w wodzie.

Pytania do utworu:

Gdzie postanowili wyruszyć bracia?
Co wydarzyło się podczas burzy?
Jak pokonali rekina?
W jaki sposób odwdzięczył się im rekin?
Jakie inne stworzenia występują w wierszu?

A teraz zabawa w papugę. Polega ona na powtarzaniu przez dziecko słów lub krótkich zdań wypowiadanych przez rodzica. Jednak trzeba być uważnym, gdyż słowa „papuga” nie można powtórzyć, bo się przegra.

Brak opisu.Zabawa to tajemniczy worek. Rodzic chowa do woreczka różne przedmioty. Dziecko z zamkniętymi oczami wkłada ręce, dotyka przedmioty i próbuje je nazwać. Następnie opisuje przedmiot (np. lekki, ciężki, miękki, twardy itd.).

Popatrzcie na filmik o pojazdach wodnych i postarajcie się zapamiętać ich jak najwięcej.

Jakie pojazdy wodne już znacie? Podajcie nazwę i wskażcie je na obrazku?
Brak opisu.Brak opisu.Brak opisu.Brak opisu.Brak opisu.Brak opisu.Brak opisu.Brak opisu.

Zapraszam do zabawy ruchowej REJS. Dziecko zamienia się w statek. Na hasło „płynie w rejs” porusza się dowolnie, a na hasło „odpoczywa w porcie” zatrzymuje się w wyznaczonym miejscu”. Powtarzamy kilka razy. Można zamienić się rolami.

Czas na ćwiczenia orientacji przestrzennej – „Gdzie jest muszla?” Dziecko po obejrzeniu muszelki przykładają ją do ucha i sprawdzają szumi. Następnie zamyka oczy. Rodzic chowa muszlę w dowolnym miejscu pokoju, a dziecko ma za zadanie odnaleźć muszlę na podstawie wskazówek np.: trzy kroki do przodu, w stronę okna… Kiedy dziecko odnajdzie muszlę, musi dokładnie określić, gdzie się ona znajdowała. W zabawie można wykorzystać dowolny przedmiot – pamiątkę wakacyjną najlepiej kojarzącą się z morzem.

Czas na trochę muzyki.
Posłuchaj piosenki Bum cyk, cyk i spróbuj zapamiętać słowa. Utwór może ci towarzyszyć podczas wykonywania kolejnego zadania.

Przyszedł czas, abyście wykonali własnego pirata. Do pracy wykorzystajcie materiały Pirat – praca plastyczna z wykorzystaniem talerzyka papierowego ...dostępne w swoim domu. Jeśli nie macie papierowego talerzyka, poproście rodzica, aby na kartce narysował wam głowę pirata, którą później samodzielnie ozdobicie. Już nie mogę doczekać się, na jakie pomysły wy jeszcze wpadniecie.  Na koniec wykonacie piracką lunetę. Potrzebne Wam będą: rolka po ręczniku papierowym oraz elementy do ozdabiania (np. plastelina, farby, konfetti, naklejki itp.). Rolkę po ręczniku papierowym ozdabiacie według własnego pomysłu. I piracka luneta gotowa! Powodzenia!
Jak zrobić kalejdoskop DIY? - kreatywna zabawka dla dzieci - YouTubeJak zrobić kalejdoskop z rąk

KARTY PRACY, CZ 2 NR 61

Brak opisu.

Miłego dnia 🙂 Marta U.


PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ

Zestaw ćwiczeń w siadzie  – nogi ugięte w kolanach, ręce podparte o podłogę z tyłu.

  • Dziecko chwyta stopami woreczek, wykonuje kołyskę (kładzie się na plecach i zarzuca nogi z woreczkiem za głowę) – przenosi woreczek za głowę. W leżeniu na plecach, chwyta worecz­ek rękami, wykonuje skłon i zostawia woreczek przed stopami.
  • Dziecko, z woreczkiem włożonym między stopy, lekko uniesione nad podłogą, kręci się w koło, lekko odpychając się rękami od podłogi.
  • Dziecko, z woreczkiem włożonym między stopy, nogami uniesionymi nad podłogą, podrzuca stopa­mi woreczek do góry i próbuje go złapać w ręce.
  • Dziecko kładzie woreczek na brzuch, unosi go i stara się, aby woreczek nie spadł – stopy ma oparte na podłodze, nogi ugięte w kolanach, ręce wyprostowane z tyłu, dłonie oparte o podłogę.
  • Dziecko chwyta ręcznik palcami stóp i unosi nad podłogę, następnie opiera pięty o podłogę, a palcami roluje ręcznik od brzegu.

Zabawa kulinarna Sałatka owocowa.
Owoce, np.: banany, winogrona, kiwi, plastikowe noże, tacki, talerzyki, miseczki, deski, salaterka.
Dziecko, po umyciu rąk, siada przy stole. Wspólnie z rodzicem na deseczkach kroją owoce. Potem wrzucają je do salaterki i  mieszają.
Wspólne jedzenie samodzielnie wykonanego posiłku. Smacznego 🙂

ZABAWY NA  POWIETRZU
Spacer – utrwalanie bezpiecznego sposobu przechodzenia przez jezdnię. Byłoby dobrze, gdyby podczas spaceru dziecko przeszło przez jezdnię w miejscu z pasami, z sygnaliza­cją świetlną i bez pasów i bez sygnalizacji świetlnej. Nazywanie przejeżdżających pojazdów.

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Usprawnianie umiejętności korzystania z toalety – rozbieranie się i ubieranie w łazience. Spuszczanie wody w sedesie po każdorazowym załatwieniu się i mycie rączek.

MIŁEGO  DNIA   – M. P.  🙂