Już niedługo zaczną się wakacje!Brak opisu.

Zaczniemy od zabawy logopedycznej. Rozgrzejemy narząd mowy. Potrzebne będzie lusterko. Rodzic prezentuje prawidłową artykulację głoski „cz” a dziecko powtarza kontrolując w lusterku pracę języka.
Głoska „cz” jest głoską przedniojęzykowo-dziąsłową, zwarto-szczelinową. Powstaje przez uniesienie języka za górne zęby, do wałka dziąsłowego, z jednoczesnym zwarciem zębów i wysunięciem zaokrąglonych warg do przodu.
Spróbujcie, śmiało!

Słuchanie fragmentu utworu B. Formy „Idziemy do sadu”

W sadzie od rana dzieci gromadka.
Wtem owocowy grad z drzewa spada –
jabłka, śliwki, pachnące gruszki,
słodkie, soczyste – lizać paluszki. (…)
Złociste gruszki z czerwonym boczkiem,
gdy je ugryziesz, tryskają soczkiem.
Jakie udane owocobranie!
Zaraz na drzewach nic nie zostanie.
Dojrzałe, smaczne, mają witaminy.
Jemy je latem oraz w czasie zimy.
Kwaśne i słodkie, duże i małe,
żółte, czerwone, mocno dojrzałe.

Rozmowa na temat wiersza.

– Jak nazywa się miejsce, gdzie rosną drzewa owocowe?
– Jakie owoce zbierały dzieci w sadzie?
– Dlaczego jemy owoce?

Zabawa muzyczno- ruchowa „ Zrywamy owoce- zbieramy owoce”

Dzieci poruszają się po sali. Przy muzyce w górnych rejestrach dźwięków, dzieci stoją na palcach, wyciągają ręce do góry , naśladują zrywanie owoców. Przy melodii granej w niskim rejestrze naśladują zbieranie owoców pod drzewami.

Odgadywanie owoców posmaku i dotyku.

Odgadywanie przez e dziecko –jaki to owoc. Dziecko ma zasłonięte oczy do degustacji . Natomiast odgaduje , co to za owoc poprzez dotyk wkładając rękę do np. pudełka z owocami.

Masażyk relaksacyjny na podstawie wiersza B. Kołodziejskiego „Placek”

Do zabawy zapraszamy rodziców.
Baba placek ugniatała -ugniatamy plecy dziecka
Wyciskała -delikatnie ściskamy za boki
Wałkowała -przesuwamy obie dłonie po plecach
Raz na prawo, raz na lewo -przesuwamy obie dłonie w odpowiednich kierunkach
potem trochę w przód i tył
żeby placek dobry był. Lekko ostukujemy plecy
Cicho… cicho…
Placek rośnie Przykrywamy plecy rękami
W ciepłym piecu u babuni
A gdy będzie upieczony,
Każdy brzuszek zadowoli. Głaszczemy po plecach , zataczając koła.

Sałatka owocowa

Rodzic przygotowuje wraz z dziećmi umyte, obrane owoce (jabłka, gruszki, Brak opisu.truskawki, czereśnie, morele) i podzielone winogrona.

Dziecko otrzymuje deseczkę oraz plastikowy nóż. Dzieci kroją owoce na niezbyt duże kawałki i wkładają je do głębokich talerzy. Następnie rodzic wszystkie pokrojone owoce przekłada do dużej miski i miesza drewnianą łyżką. Rozdziela sałatkę na małe talerzyki.

Wspólne jedzenie z Rodzicami samodzielnie wykonanego posiłku.

Dziecko myje ręce, siada przy stoliku z Rodzicem, mówi, z jakich owoców wykonało sałatkę. Rodzic mówi: Smaczne­go! Dziecko odpowiada: Dziękuję !Potem dziecko może dzielić się swoimi wrażeniami smakowymi i opowiadać, co sprawiło mu trudność, a co nie – w trakcie wykonywania prac.

„Szukamy połówki” – zabawa ruchowa. W koszyczku są obrazki przedstawiające owoce. Rodzic pokazuje je po kolei dzieciom, a następnie przecina na pół. Następnie dziecko losuje kolejno połówkę obrazka. Przy melodii piosenki dzieci poruszają się. Gdy muzyka cichnie, dzieci chodzą i szukają drugiej połówki obrazka. Dzieci, które złożą obrazek w całość, kładą sobie ręce na ramiona.

Rysowanie jabłuszka palcem na tacce z kaszą manną.

Dzieci siadają do stolika. Rodzic rozdaje tacki na których rozsypana jest kasza manna. Zadaniem dzieci jest narysować zaproponowany kształt owocu a rodzic stara się odgadnąć co to za owoc.

„Owocowy quiz prawda czy fałsz ” –. Zdania do quizu:

• Owoce są zdrowe, mają dużo witamin.
• Pomarańcze rosną na jabłoni.
• Wszystkie owoce mają pestki.
• Banany rosną pod ziemią.
• Z owoców można robić soki.
• Suszonych owoców się nie je.
• Kiwi ma jedną pestkę.
• Cytryny są różowe.

Ciekawe czy te zagadki odgadniecie :
⦁ Trwają dwa miesiące, lubią je uczniowie
bo mogą odpocząć i stawać na głowie.
⦁ Mały domek z materiału, w nim poduszki oraz koce.
Można smacznie w nim przesypiać, letnie ciepłe noce.
⦁ Można na niej się opalać, zamki z piasku też budować.
Gdy się znudzi, można z mamą, brzegiem morza spacerować.
⦁ Chrupiąca i złota, piecze się lub smaży.
Najchętniej ją jemy, przy nadmorskiej plaży.
⦁ W cieniu jego się schowasz, kiedy jesteś na plaży,
a słońce z wysoka bardzo mocno praży.
Czy odgadliście wszystkie zagadki?

Na koniec ułóżcie jeszcze puzzle
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/247076-czego-%C5%BCyczy%C4%87-na-koniec-czerwca

Do widzenia, miłego weekendu!!!
Marta U.

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ   🙂

Zabawa masażyk – Myjnia samochodowa.
Dziecko jest samochodem (wykonuje klęk podparty), który wjeż­dża do myjni. Rodzic klęczy z boku i, wykonuje masażyk, naśladując czynności mycia auta:
– polewanie wodą gładzi dłonią plecy,
– skrapianie szamponem lekko uderza opuszkami palców,
– szczotkowanie karoserii lekko drapie szybkimi ruchami,
– woskowanie lekko ugniata wewnętrzną stroną dłoni,
– suszenie samochodu pociera, na przemian, dłońmi,
– przecieranie szyb i lusterek wykonuje okrężne ruchy masujące.
Przy powtórzeniu zabawy zamieniamy się rolami.  Wszyst­kie ruchy wykonujemy delikatnie.

Zabawa ruchowa z elementem skoku – Z kwiatka na kwiatek.
Rodzic układa na podłodze w rzędzie obok siebie kartki (kwiatki). Dziecko ma za zadanie, skacząc z nogi na nogę, wskoczyć na każdy kwiatek, tak aby żadnego nie pominąć.

Ćwiczenia oddechowe Która żaglówka popłynie dalej?
Dziecko zgniata kartki, tworząc kulki. Następnie ustawia żaglówki na krawędzi stolika i mocno dmucha. Wygrywa żaglówka ( kulka), która popłynęła najdalej.

Zabawa ruchowa z elementem skłonu – Z koszykiem do lasu.
Dziecko spaceruje po pokoju, naśladuje zbieranie grzybów, jagód, malin lub poziomek, które wkłada do koszyczka. Na umówiony sygnał staje w bezruchu. Zabawę powtarzamy kilka razy.

ZABAWY NA  POWIETRZU
Bawimy się w ulubione zabawy pamiętając o bezpieczeństwie. Możemy wykorzystać piłkę – rzut do celu, gra w piłkę nożną.

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Przypominamy dziecku o stosowaniu form grzecznościowych.
Zachęcamy do pomocy przy prostych pracach domowych.

MIŁEGO  DNIA   – M. P.  🙂