Pożegnania nadszedł czas

Witajcie kochani, wielkimi krokami zbliża się koniec roku szkolnego i niedługo rozpoczną sie wakacje.

Zabawa ruchowa Pajacyki i misie.
Dzieci maszerują po pokoju w rytm klaskania . Na przerwę w klaskaniu naśladują wesołego pajacyka (skaczą, jak pajacyk) lub smutnego misia (powoli chodzą ze spuszczoną w dół głową na czworakach).

Przygotowałam dla Was opowiadania pt.: „O czym rozmawiają zabawki?” Barbary Szelągowskiej. Posłuchajcie

 

Brak opisu.Zabawki, podobnie jak dzieci, wiedziały, że zbliżają się wakacje.
– Znowu lato – westchnęła lalka Emilka – i, jak co roku, za kilka dni zrobi się w przedszkolu tak cicho. Będę tęsknić za dziećmi.
– Łatwo ci mówić – powiedziała lalka Rozalka. – Masz wszystkie ręce i nogi. A ja? Popatrz na mnie. Jakiś rozrabiaka wyrwał mi rękę.
– Nie jakiś, tylko Krzyś – zawołał pajacyk i fiknął koziołka.
– A ja tam lubię wakacje. W ciągu dnia przez okno zagląda słoneczko, a wieczorem księżyc. Cisza, spokój… – powiedział miś Łatek i pogłaskał się po naderwanym uchu. – Może ktoś mi je w końcu przyszyje.
– Tak, tak, nareszcie będzie można odsapnąć. Do tej pory nie mogę odnaleźć mojego kółka – zawołała wyścigówka. – Jak mam jeździć? Na trzech kołach? Nie da rady.
– Coś nas uwiera – westchnęły chórem klocki, ledwie wystając z wielkiego pudła. – Może to właśnie twoje kółko? Mógłbyś je w końcu zabrać, a nie tylko narzekasz!Brak opisu.
– Lubię dzieci. Lubię, jak mnie biorą do swoich rączek i patrzą na mnie z zachwytem – dodał zajączek Kłapek. – Mają taki miły dotyk. Pamiętam, jak pierwszy raz trafiłem do przedszkola. Okropnie się bałem. Myślałem, że może dzieci mnie nie polubią. Ala tylko raz na mnie spojrzała i już wiedziałem, że wszystko będzie dobrze.
– A mnie Ania woziła w wózeczku – Rozmarzyła się Rozalka. – Zaraz po tym, gdy Krzyś wyrwał mi rękę. A później Zosia próbowała ją wsadzić z powrotem, ale jej się nie udało.
– A z tym kółkiem to też troszkę była moja wina. Niepotrzebnie najechałem na klocek. Kiedy dzieci mną się bawią, to wiem, że jestem potrzebny. A na dodatek, gdy Pawełek płakał, to Maciek dał mu mnie do zabawy. I od razu Pawełek się uspokoił. Fajnie jest, gdy wywołujemy u dzieci uśmiech na twarzach.
– I jak się nami dzielą – odezwał się z rogu sali tygrysek.
– Ja też wolę jeździć po torach, gdy słyszę dziecięce głosy – wyszeptała kolejka, zagwizdała przeciągle i pojechała dalej.
– Mam nadzieję, że te wakacje szybko miną i znów będziemy wesoło bawić się z dziećmi – odezwał się po chwili zastanowienia misio. – A może dostanę całkiem nowe ucho i będzie ładniejsze od tego? – powiedział i znowu pogłaskał się po głowie. – Chciałbym, żeby było w kratkę!
– Na pewno dostaniesz nowe ucho. Pani Ewa potrafi tak pięknie szyć. Spójrz na mnie – powiedziała lalka Emilka i zerknęła na swoją nową, koronkową sukieneczkę.
– Będzie dobrze – zawołał pajacyk. – Musimy tylko uzbroić się w cierpliwość i zebrać siły oraz energię na cały przyszły rok. Zobaczycie, na pewno nie będziemy się nudzić od września.
– Na pewno – odpowiedziały chórem lalki i uszczęśliwione zasnęły.
Misio i inne zabawki też poszli spać, śniąc o nadchodzących zabawach. Pajacyk po raz ostatni fiknął koziołka i usnął przytulony do zajączka. •

Pytania do tekstu:
− Co przytrafiło się lalce Rozalce, misiowi Łatkowi i wyścigówce podczas zabaw z dziećmi?
− Za jakimi przedszkolnymi zabawami i zabawkami będziecie tęsknić w czasie wakacyjnej przerwy?

Odnajdywanie zabawki „Ciepło- zimno”.

Odgadywanie, gdzie jedna osoba schowała zabawkę, która kieruje hasłem ciepło- gdy jest blisko, zimno- gdy dziecko oddala się od zabawki.

Wiem, że pogoda ostatnio Nas nie rozpieszcza, ale mam nadzieję, że wyjdzie słoneczko więc proponuję zabawę matematyczną na świeżym powietrzu „Matematyczne klasy”. Wystarczy tylko kreda i kawałek betonu 🙂

Zajęcia plastyczne ,,Moja ulubiona zabawka”.Gra w klasy – pokaż dziecku, na czym polega i skaczcie razem ...

Narysuj kredkami lub pisakami swoją ulubioną zabawkę z przedszkola. Pamiętaj, aby wykorzystać całą kartkę i zachować odpowiednie proporcje (aby zabawka nie była za mała).

Powodzenia!

Marta Ulichnowska

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ  🙂

Zabawa ruchowa z elementem czworakowania – Jeż i lis.
Dziecko powoli porusza się na czworakach jak jeż. Na hasło: Uwaga, lis!, jeż zwija się w kulkę. Po chwili, jeżyk może się poruszać swobodnie.

Zabawa ruchowa z elementem skłonu – Z koszykiem do lasu.
Dziecko spaceruje po pokoju, naśladuje zbieranie grzybów, jagód, malin lub poziomek, które wkłada do koszyczka. Na umówiony sygnał staje w bezruchu. Zabawę powtarzamy kilka razy.

Wykonanie koktajlu truskawkowego.
Sitko, blender, jogurt naturalny, truskawki, kubeczki jednorazowe, naczynie na owoce. Dziecko wraz z R. myje owoce, a następnie wsypuje je do blendera, nalewa jogurt naturalny i blenduje. R. rozlewa do kubeczków koktajl, dziecko określa jego kolor i smak. Degustacja z rodziną. Smacznego.

ZABAWY NA  POWIETRZU
Zabawa tematyczna w piaskownicy – Lodziarnia.
Organizujemy przy piaskownicy lodziarnię. Dziecko za pomocą łyżki do lodów nakłada tyle kulek pia­sku (lodów), ile życzy sobie kupujący. Podaje ulubione smaki lodów.

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Przypominamy dziecku o kulturalnym zachowaniu przy stole, prosimy o pomoc w nakrywaniu do posiłku i sprzątaniu po sobie.

MIŁEGO  DNIA   – M. P.  🙂

 

ZABAWY Z ANGIELSKIM 🙂

Revision 🙂

Hello Children! Dziś z racji tego, że to nasze ostatnie zajęcia przed wakacjami to włączcie piosenkę, która najbardziej Wam się spodobała na naszych zajęciach z języka angielskiego 🙂 poprzypominajcie słówka, które najbardziej zapamiętaliście i zabawy 🙂

Have a fun ! <3 , A.G.