CZWATREK 25. 06. 2020
Temat: Pożegnania nadchodzi czas.

Witajcie kochani. Łza powoli kręci się w oku, ponieważ to już nasze przedostatnie spotkanie. Były one nietypowe, ale wiem, że zawsze z sercem wykonywaliście wszystkie zadania. Zapraszam również dziś 🙂

1. Na początek zapraszam do energetycznego tańca . Taniec – Energia https://www.youtube.com/watch?v=pxtmP2hRdPo
Chłopiec taniec Grafika - mistrzostwa polski w tańcu towarzyskim ...
2.  Posłuchajcie opowiadania Olgi Masiuk „Żegnaj przedszkole! Witaj szkoło!”:

Supełek siedział w kącie i patrzył na przygotowania. W przedszkolu panowało podniecenie. Na stołach rozkładano kolorowe obrusy, a na nich talerzyki z ciastkami i szklanki do soków. Wszyscy uwijali się jak w ukropie, bo jeszcze przed przyjściem rodziców miała się odbyć próba generalna pożegnalnego przedstawienia. To był ostatni dzień przedszkola.
– Może byś tak łaskawie pomógł? – skarcił go Pak.
– Jest mi smutno – westchnął Supełek, ignorując zupełnie uwagę Paka.
Pak machnął więc łapką i pobiegł pomagać przy wieszaniu dekoracji. Supełek wytarł oczy, które co i rusz mu wilgotniały i pociągnął nosem. Nagle uderzyła go w głowę papierowa kulka. Rozejrzał się niespokojnie. Od drzwi dawała mu znaki Blue. Dopiero teraz uświadomił sobie, że nie widział jej wśród innych dzieci. Blue zdecydowanym gestem przywołała Supełka. Niezauważony przez nikogo wyszedł więc z sali.
– Co jest? – zapytał.
– Pomyślałam, że tobie też nie podoba się całe to zamieszanie – odparła Blue, wskazując ręką trwające w sali przygotowania. Supełek wzruszył ramionami.
– Słuchaj, ja już postanowiłam – oświadczyła Blue. – Nie idę do żadnej szkoły.
– Jak to?
– Mam plan. Pamiętasz, jak Pani mówiła, że jesteśmy już mądrzy i wiemy, jak się zachowywać w różnych sytuacjach, dlatego możemy iść do szkoły?
– Pamiętam – powiedział Supełek.
– To posłuchaj!
I Blue przedstawiła Supełkowi swój plan, który polegał na tym, żeby zachowywać się dziś tak, aby Pani pomyślała, że nie wolno ani Blue, ani Supełka puścić do szkoły.
– Ale co mamy robić? – dopytywał Supełek.
– Psocić, ile wlezie! – odparła pewnym głosem Blue. – Idziemy!
I ruszyła do sali, trzaskając drzwiami tak, że zatrzęsły się szyby w oknach. Dzieci zwróciły się w stronę źródła tego przerażającego dźwięku, ale nic nie powiedziały.
– Co się tak gapicie? – warknęła Blue.
I przechodząc obok osłupiałego Stasia, przebiła balonik, który ten właśnie miał powiesić na lampie. Supełek ruszył za nią najpierw bardzo nieśmiało, ale po chwili wyobraził sobie szkołę, miejsce, w którym bardzo nie chciał być, więc przechodząc obok stołu, zgarnął z talerzyków taniec dla dzieci
– Ej, zawołała Marysia. – Co robisz?
Supełek próbował jej powiedzieć, że je, ale buzię miał pełną pierniczków i herbatników z czekoladą, więc zdołał wydobyć z siebie tylko mruknięcie i wypluć sporo okruchów. Tymczasem Blue wylała na obrus sok i właśnie gotowała się do walki z Jackiem, który próbował uratować przed nią resztę szklanek.
– Proszę Pani!!! – zawołała Marysia tak rozpaczliwie, że Pani, która uzgadniała coś w kuchni, wpadła do sali przerażona.
– Co się dzieje? – zapytała, widząc rozlany sok na stole, pokruszone ciastka na podłodze i Blue gotową do walki z Jackiem.
– Sama pani widzi, że Blue i ja nie możemy iść do szkoły, bo moglibyśmy się tam nieodpowiednio zachowywać – wyjaśnił Supełek. I na dowód swoich słów przebił kolejny balonik.
– Róbcie wszystko dalej – powiedziała Pani do dzieci. – A Blue i Supełek idą ze mną.
Blue ruszyła z ochotą, pewna, że miarka się przebrała i że będzie mogła zostać w przedszkolu na długie lata. Pani posadziła Blue i Supełka na krzesłach i zaczęła szukać czegoś w szafce.
Po chwili położyła przed przedszkolakami dwa rysunki.
– Pamiętacie to? – zapytała.
– Robiliśmy rysunki, kim będę, kiedy dorosnę – odpowiedział Supełek.
– Właśnie. Kogo przedstawia twój rysunek, Supełku? Kim jesteś na tym rysunku?
– Lecę w kosmos na zbudowanym przez siebie statku i odkrywam nowe planety.
– A ty, Blue? – Pani zwróciła się do dziewczynki.
– Ja buduję tutaj wieżowce, które sięgają aż do nieba.
– Jeśli zostaniecie w przedszkolu, będziecie powtarzać wszystko, czego się nauczyliście do tej pory. A jeśli pójdziecie do szkoły, nauczycie się nowych rzeczy. I dzięki tym rzeczom ty, Supełku, polecisz w kosmos, a ty, Blue, zbudujesz wieżowiec aż do nieba – powiedziała Pani. – Musicie wybrać.
– Zależy ci na tym kosmosie? – zapytała Blue Supełka.
– Raczej tak. Chciałbym tam być. A ty i wieżowiec?
– Chciałabym go zbudować – westchnęła Blue.
Supełek i Blue powędrowali więc z powrotem do sali.
– Trzeba będzie odkurzyć – westchnął Supełek.
– I postawić talerzyki na tych plamach z soku – dodała Blue.
– Ale może nie jest tak źle chodzić do szkoły – zastanowił się Supełek.
– Może nie – odparła Blue.
I poszli pomóc w przygotowaniu pożegnania przedszkola, bo przecież czekały już na nich wieżowce i statki kosmiczne.

Odpowiedzcie  na pytania rodziców:
– Jakie ważne wydarzenie miało się odbyć w przedszkolu?
– Jak dzieci przygotowywały się do uroczystości?
– Jak zachowywali się Blue i Supełek?
– Jak myślicie, dlaczego Blue i Supełek tak się zachowali?
– Co ważnego powiedziała im pani?

3. „Wszystko o Polsce – gdzie jedziemy na wakacje?” – wykonajcie ćwiczenia w „Książce do czytania” str. 82-83: do czego służy mapa, w których miastach znajdują się pomniki, których zdjęcia zamieszczono na mapie Polski, odczytaj wyrazy zapisane w skorupie ślimaka i tekst na dole strony.

4. Obejrzyjcie jak Dumoryś zwiedza Polskę 🙂 klikając link: https://www.youtube.com/watch?v=lRc_UB2Q0sA

Mapa atrakcji turystycznych Polski - Mapa atrakcji turystycznych ...

5. Zabawy przy piosence pt.,,Hej ,przedszkole ukochane”  https://www.youtube.com/watch?v=OJcfkjkqrOo

Do widzenia przedszkole - YouTube
Ref:
Hej przedszkole ukochane,
co bez ciebie zrobię ja (klaskanie rytmiczne)
może jednak tu zostanę
jeszcze rok lub dwa.

1. A kiedy czerwiec jak woda płynie ( naśladowanie falowania wody)
na dworze lata nadchodzi dzień.
Dla wszystkich chłopców ( obrót dookoła siebie )
i dla dziewczynek przedszkole
właśnie kończy się.

2. Rzec: do widzenia trzeba na drogę, ( podanie ręki rodzicowi )
bo po wakacjach nie wrócisz już. ( wykonanie kroku w tył)
Wspominaj często przedszkolne progi ( powrót ,krok do przodu)
by miłych wspomnień nie krył kurz. ( obrót dookoła siebie)

6. Zapraszam do zabaw plastycznych – oto propozycje: „Pomysły na wakacyjne zabawy i prace plastyczne”.
ZDALNE NAUCZANIE- PONIEDZIAŁEK 08.06. - Przedszkole nr 22 w ... 50 pomysłów na prace plastyczne dla dzieci, które wykonają ...
50 pomysłów na prace plastyczne dla dzieci, które wykonają ... Prace plastyczne | prace plastyczne - Part 12

Życzę miłego dnia Żabki 🙂 Dorota Marczak
—————————————————————————————————

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ  🙂

Zabawa ruchowa z elementem czworakowania – Jeż i lis.
Dziecko powoli porusza się na czworakach jak jeż. Na hasło: Uwaga, lis!, jeż zwija się w kulkę. Po chwili, jeżyk może się poruszać swobodnie.

Zabawa ruchowa z elementem skłonu – Z koszykiem do lasu.
Dziecko spaceruje po pokoju, naśladuje zbieranie grzybów, jagód, malin lub poziomek, które wkłada do koszyczka. Na umówiony sygnał staje w bezruchu. Zabawę powtarzamy kilka razy.

Wykonanie koktajlu truskawkowego.
Sitko, blender, jogurt naturalny, truskawki, kubeczki jednorazowe, naczynie na owoce. Dziecko wraz z R. myje owoce, a następnie wsypuje je do blendera, nalewa jogurt naturalny i blenduje. R. rozlewa do kubeczków koktajl, dziecko określa jego kolor i smak. Degustacja z rodziną. Smacznego.

ZABAWY NA  POWIETRZU
Zabawa tematyczna w piaskownicy – Lodziarnia.
Organizujemy przy piaskownicy lodziarnię. Dziecko za pomocą łyżki do lodów nakłada tyle kulek pia­sku (lodów), ile życzy sobie kupujący. Podaje ulubione smaki lodów.

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Przypominamy dziecku o kulturalnym zachowaniu przy stole, prosimy o pomoc w nakrywaniu do posiłku i sprzątaniu po sobie.

MIŁEGO  DNIA   – M. P.  🙂