Dzień dobry Motylki! Dzisiaj ciąg dalszy o pracach rolnika.
Temat: Rolnik – producent żywności.
- Co z pola, co z ogrodu, a co z zagrody? Na początek przyjrzyjcie się obrazkom i spróbujcie sobie odpowiedzieć czy dany produkt jest z pola czy z ogrodu czy też pochodzi od zwierząt?
`
2. Teraz przedstawiam Wam Piramidę Zdrowia. Na dole Piramidy znajdują się produkty, których powinniście zjadać codziennie najwięcej, bo są to produkty nieprzetworzone czyli najzdrowsze! Przyjrzyjcie się dokładnie Piramidzie Zdrowia i wymieńcie te produkty, które pochodzą z pracy rolnika.
3.Teraz proponuję zabawę ruchową “ Zwierzątka w gospodarstwie”
Dziecko biega lub podskakuje w tempie wyklaskiwanym przez rodzica. Podczas przerwy zatrzymuje się i naśladuje (ruchem i głosem) zwierzątko, które wypowie Rodzic (np.: krowę, owcę, kozę lub konia).
4. Po zabawie proszę wziąć Karty Pracy 3 i otworzyć je na str.39. Przyjrzyjcie się przedstawionym tam obrazkom. Narysujcie zielone kwadraty przy produktach, które wytwarzane są ze zboża, niebieskie kółko przy produktach pochodzących od ssaków hodowlanych a czerwony trójkąt przy produktach pochodzących od drobiu.
5.Propozycje zabaw na dziś.
Zabawa z elementem podskoku – Skoki pajacyka
Dziecko podskakuje jak pajacyk, zwarto-rozkrocznie, w miejscu. Na sygnał: Hop! – obraca się tyłem i powtarza podskoki pajacyka.
Zabawa – Lustro
Stoimy z dzieckiem w parze, przodem do siebie. Rodzic jest lustrem. Pokazuje dowolne ruchy, a dziecko go naśladuje. Potem następuje zamiana ról. I tak bawimy się, dopóki zabawa sprawia frajdę 🙂
Wyścig ziarenek
Przygotuj kartkę, słomkę do napojów i ziarenko fasoli. Na kartce narysuj drogę – dwie linie ułożone około 2 cm od siebie. Na początku narysuj linię startu, a na końcu – linie mety. Droga może być kręta – stopień skomplikowania zależy od możliwości dziecka. Ułóż ziarenko na początku drogi poproś dziecko, aby dmuchając przez słomkę przeprowadziło ziarenko do mety.
6. A teraz zapraszam Was do obejrzenia filmiku o powstawaniu chleba.
7. Na zakończenie spróbujcie wykonać z kółek przeciętych na pół taką krowę.
8.Na zakończenie proponuję kilka zabaw opisanych poniżej.
- Krówki do zagrody
Dziecko chodzi swobodnie po pokoju naśladując krowę (chodzi na czworakach, wydaje dźwięk „muu”), na sygnał rodzica chowa się do zagrody (umowne miejsce w pokoju). Zabawę powtarzamy kilka razy. - Każda łatka ci powie co masz zrobić na zdrowie
Wycinamy z kartek papieru łaty krowie. Na każdej zapisujemy jakieś polecenie związane z ruchem np. zrób 5 przysiadów, zrób 2 skłony, stań na jednej nodze. Dziecko losuje po kolei kartki i wykonuje zadania zapisane na łatkach krowy. - Zgadnij co to za przysmak? – zabawa badawcza
Rozkładamy na stole różne produkty spożywcze – jogurt, kefir, maślanka, śmietana, ser biały, ser żółty, topiony, masło (to co mamy w lodówce). Dziecko ma zawiązane oczy. Jego zdaniem jest rozpoznać po zapachu oraz smaku produkty spożywcze, które rodzic mu po kolei podaje.
9..ZABAWY NA ŚWIEŻYM POWIETRZU (jeśli pogoda na to pozwoli)
Bawimy się w ulubione zabawy pamiętając o bezpieczeństwie. Możemy wykorzystać piłkę – rzut do celu, gra w piłkę nożną.
Życzę miłego weekendu! Pozdrawiam – Dorota Makles