Wtorek, 13.04.2021 Temat: W jak wynalazek, woda. Wynalazek -Telefon.
Witajcie Kochani, jak samopoczucie? Dzisiaj chciałabym zaprosić Was na kolejne zajęcia, które podzielimy na dwie części. Na początku utrwalimy i pobawimy się z literą w, W, natomiast później porozmawiamy o wynalazku jakim jest telefon.
Wprowadzenie do tematu – słuchanie czytanego tekstu.
Moi drodzy poproście Rodziców o przeczytanie wiersza, mam nadzieję że zapamiętacie jak najwięcej szczegółów.
Wilk
Maszerował wilk wieczorem
z przepełnionym wielkim worem.
I na widok zwierząt w lesie
tak wilczysko głośno drze się:
– Dobry wieczór, sowy kruki.
Może ktoś z was wagę kupi?
Wieszak, wiatrak czy ołówek,
sześć z nad morza widokówek.
Dla wiewiórki i dla wrony
kolorowe mam wazony.
Rękawiczki, skuwek kilka…
Nagle wrzasnął lis na wilka:
– A czy wilk w tym wielkim worze
Miałby kiść winogron może?
Zerknął więc wilczek do wora,
wyjął z niego winogrona.
Zrzedła chytruskowi minka–
nie przechytrzył lisek wilka.
Rozmowa na temat treści wiersza:
– O kim jest wiersz?
– Co wilk nosił ze sobą po lesie?
– Jakie przedmioty wilk miał ukryte w worku?
– Jakie inne zwierzęta pojawiły się w wierszu?
Głoska „w” w słowach.
Brawo, gratuluję Wam , pięknie odpowiadacie na pytanie dotyczące wysłuchanego tekstu. Czy potraficie podać jak najwięcej słów, które rozpoczynają się i kończą na głoskę „w”, oraz takie w których głoska ta znajduję się w środku wyrazu (wrona, zlew, trawa).
Zabawa „Moim okiem widzę”.
Zabawcie się z Rodzicami bądź z rodzeństwem w grę, która polega na podawaniu nazw przedmiotów posiadających głoskę „w”, które znajdują się w pokoju.
Sylabowo- wyrazowy pociąg. Kochani spróbujcie teraz odczytać poniższe sylaby i wyrazy, które znajdują się w Waszych kartach pracy na str. 32
Jeśli macie kłopot z odczytaniem poproście o pomoc osobę starszą :). W Waszych wydzierankach z literami w znajdziecie również postarajcie się pięknie ją ozdobić (farbami, plasteliną, brokatem, wydzieranką z kolorowego papieru) według własnego pomysłu.
Wyrazy te lub inne, które sami wymyślicie możecie ułożyć z liter znajdujących się w Waszym klaserze, jestem ciekawa ile uda wam się tych wyrazów ułożyć.
Spójrzcie teraz na ilustracje, na których widoczne są różne rodzaje telefonów. Czy wiecie, który z nich został wynaleziony jako pierwszy?
Spróbujcie sami zrobić takie urządzenie, które pozwoli przesyłać drgania fal dźwiękowych. Co należy zrobić po kolei? Oto instrukcja:
- Bierzemy dwa plastikowe kubeczki, sznurek i kawałek plasteliny;
- W dnie kubeczków robimy nożyczkami po jednym otworze;
- Przewlekamy sznurek przez dna obu kubeczków i połączymy je ze sobą;
- Na końcach sznurka zawiązujemy supełki;
- Umacniamy sznurek plasteliną tak, by nie wypadał z kubka.
Najlepiej przygotować 2 pary połączonych kubeczków. Gdy telefony są gotowe, spróbujcie ze sobą porozmawiać (nadawać i odbierać komunikaty). Jedną parę połączonych kubeczków przykładamy do uszu, drugą do ust. Sznurki, łączące kubeczki, powinny być naprężone.
Karty pracy:
Planeta dzieci – karty 3 – str 32-33,
Planeta dzieci – liczenie str 51
Miłego dnia, pozdrawiam M. Ulichnowska 🙂
PROPOZYCJE ZABAW
• „Nasze zmysły pracują” – zabawy sensoryczne:
– Zagadki węchowe. Dzieci (bez użycia wzroku) starają się rozpoznać następujące zapachy:
majeranku, siana, cebuli, świeżej natki pietruszki (próbki w małych pojemniczkach). •
– Zagadki smakowe. Dzieci próbują przygotowanych roztworów (bez wcześniejszego wąchania): wody z cukrem; wody z solą; wody z sokiem z cytryny; soku grejpfrutowego.
– Zagadki dotykowe (bez udziału pozostałych zmysłów). Dzieci rozpoznają dotykiem umieszczone w woreczku drobne przedmioty. • ziarnko grochu, mały kamyk, orzech włoski, kulka
Naśladujemy głosy i ruchy ptaków.
Rodzic naśladuje głosy i ruchy ptaków (np.: kle, kle, ćwir, ćwir): szybko, wolno, cicho, głośno. Dziecko powtarza za nim. Zamiana ról. Bawimy się razem 🙂
Zabawa w kolor zielony.
Rozmieszczamy w pokoju różne przedmioty w kolorze zielonym. Dziecko skacze po pokoju. Na sygnał musi dotknąć jakiegoś zielonego przedmiotu, opowiedzieć o nim.
Zabawa ruchowa Przylot bocianów.
Dziecko biega po pokoju i macha szeroko rozpostartymi ramionami, udając lecącego bociana. Na hasło Gniazdo – ląduje, składa skrzydła blisko ciała, i staje na jednej nodze (druga może być ugięta w kolanie), głośno przy tym klekoce z radości.
ZABAWY NA POWIETRZU
Rozmowy o pogodzie. Nasłuchujemy głosów ptaków, wypatrujemy ich. Bawimy się w ptaszki.
SAMOOBSŁUGA Pamiętam o myciu rączek, samodzielnie i z apetytem zjadam posiłki 🙂
ZABAWY Z ANGIELSKIM:)
Z racji tego, że już wiosna, spróbujcie w wolnej chwili nauczyć się słówek związanych z tą porą roku. Uwaga, niektóre z nich to dla Was tylko powtórzenie:
– sun – słońce,
– bird– ptak,
– flowers – kwiatki,
– nest – gniazdo,
– stork – bocian,
– rainbow – tęcza,
– umbrella – parasol.
Jeśli Wam się uda wyszukujcie ich w pobliżu, w gazetach, na dworze, bądź też spróbujcie narysować te słówka i utrwalać ich powtarzanie w języku angielskim. Dodatkowo możecie również skorzystać ze strony, , gdzie znajdują się darmowe materiały do pobrania, piosenki do posłuchania. https://easyenglishland.wordpress.com/2020/03/24/spring-darmowe-materialy-do-pobrania-dla-najmlodszych-samodzielna-praca-w-domu/?fbclid=IwAR3lNW7WEd8VKElfYG8P5dcd5CXFo0VjqSptiat6UBmbhnBPNkijH5ZV94Q
Przypomnijcie sobie też kolory na podstawie piosenki o tęczy „The Rainbow Colors Song” → link https://www.youtube.com/watch?v=tRNy2i75tCc 🙂
Miłej zabawy!