Witam kochani! Mam nadzieję, że dobry humor Wam dopisuje, macie też chęć do pracy. Może przypominacie sobie co to znaczy być dociekliwym? To słowo określa osobę chętnie zadającą pytania, poszukującą odpowiedzi na nie, która chce wszystko zrozumieć i jak najwięcej się dowiedzieć.
Taką osobą jest Pytalski, o którym opowiada ten wesoły wiersz. Poproście rodzica o odczytanie.

Pytalski
Jan Brzechwa

Na ulicy Trybunalskiej
Mieszka sobie Staś Pytalski,
Co, gdy tylko się obudzi,
Pytaniami dręczy ludzi.
– W którym miejscu zaczyna się kula?
Co na deser gotują dla króla?
Ile kroków jest stąd do Powiśla?
O czym myślałby stół, gdyby myślał?
Czy lenistwo na łokcie się mierzy?
Skąd wiadomo, że Jurek to Jerzy?
Kto powiedział, że kury są głupie?
Ile much może zmieścić się w zupie?
Na co łysym potrzebna łysina?
Kto indykom guziki zapina?
Skąd się biorą bruneci na świecie?
Ile ważą dwa kleksy w kajecie?
Czy się wierzy niemowie na słowo?
Czy jaskółka potrafi być krową?
Dziadek już od roku siedzi
I obmyśla odpowiedzi,
Babka jakiś czas myślała,
Ale wkrótce osiwiała,
Matka wpadła w stan nerwowy
I musiała zażyć bromu,
Ojciec zaś poszedł po rozum do głowy
I kiedy powróci – nie wiadomo.

Po odczytaniu wiersza proszę, aby rodzic wyjaśnił trudne słowa i zwroty, np. Powiśle, łokieć jako jednostka miary, kleks, kajet. Chętne dzieci mogą zmierzyć długość i szerokość dywanu czy stolika za pomocą łokcia. Mogą też wykorzystać inne sposoby mierzenia np. ilość kroków lub stóp – zachęcam do prób. Proszę wyjaśnić dzieciom na podstawie ilustracji, że gdy ich prababcie chodziły do szkoły, pisały właśnie piórem, co nie było łatwe.

PIÓRO I ATRAMENT

Odpowiedzcie proszę na pytania:
1 Co robił Staś Pytalski?
2.Jak myślicie, dlaczego chłopiec zadawał tyle pytań?
3. Jak zachowywali się członkowie rodziny Stasia?
4. Co można powiedzieć o zachowaniu chłopca?
5.Czy trzeba zadawać pytania i dlaczego?
6. Kto może zadawać pytania?
7.Jak można określić, nazwać kogoś, kto zadaje dużo pytań? (ciekawski, dociekliwy)
8. O co wy chcielibyście zapytać rodziców, jakie pytania są dla was ważne?

Teraz przygotujcie cyferki i dużą ilość tych samych przedmiotów np. małych klocków, guzików, nakrętek lub innych przedmiotów dom manipulacji. Włączcie filmik o Gilusiu i spróbujcie przeliczać, układać odpowiednią liczbę liczmanów. Powodzenia
Link:

Udało się? Brawo!
Zachęcam do wykonania ćwiczeń z w Kartach Pracy 3- nr 34.

Zmęczeni? Dla rozluźnienia mam dla Was zabawę. Pamiętacie jak określamy położenie naszych części ciała? Która ręka jest lewa, która prawa? Przypomnijmy sobie. Uprzedzam trzeba szybko pokazywać dlatego najpierw przypomnijmy bez muzyki; prawa ręka, prawa noga, lewa ręka, lewa noga, prawe ucho…….
A teraz zapraszam do zabawy. Link:

Wszystko pokazaliśmy dobrze? Jeśli nie można więcej poćwiczyć.

Poproście rodziców, aby wydrukowali Wam kartki z ćwiczeniami. Trzeba pokolorować dowolnie duży guzik, a inne ćwiczenia wg objaśnień. Jednak w ćwiczeniu gdzie nakazano wpisać taką samą liczbę kresek, proszę wpiszcie cyferkę.

GUZIKI-karty-pracy-1

Życzę powodzenia i miłego dnia.  Alicja Skurniak

 PROPOZYCJE ZABAW
Naśladujemy głosy i ruchy  ptaków.
Rodzic naśladuje głosy i ruchy ptaków (np.: kle, kle, ćwir, ćwir): szybko, wolno, cicho, głośno. Dziecko  powtarza za nim. Zamiana ról.  Bawimy się razem 🙂
Zabawa w kolor zielony.
Rozmieszczamy w pokoju różne przedmioty w kolorze zielonym. Dziecko skacze po pokoju. Na sygnał  musi dotknąć jakiegoś zielonego przedmiotu, opowiedzieć o nim.
Zabawa ruchowa Przylot bocianów.
Dziecko biega po pokoju i macha szeroko rozpostartymi ramionami, udając lecącego bociana. Na hasło Gniazdo – ląduje, składa skrzydła blisko ciała, i staje na jednej nodze (druga może być ugięta w kolanie), głośno przy tym klekoce z radości.
ZABAWY NA POWIETRZU
Rozmowy o pogodzie. Nasłuchujemy głosów ptaków, wypatrujemy ich.  Bawimy się w ptaszki.
SAMOOBSŁUGA  Pamiętam o myciu rączek, samodzielnie i z apetytem zjadam posiłki 🙂